July 20, 2004

Saat cinta berputik dan mekar..sayang 'abang'!!

Kehidupan aku kini telah berubah skit eco sistem nyer..kuar skit dr rutin dulu..dulu aku takut ade org terluka dgn kehidupan baru aku..mungkin 'org' itu akan kecewa..kerana dia tlh berusaha utk menawan sekeping hati kecil ini..berusaha bersunggh2..w/pun kami baru kenal..melalui virtual world..

Emmm...enthlh...tak tau nk cakap..macam2 perasaan aku skang nih..binggung+resah+bimbang+sedey=mengantuk sesgt..tk tertanggung rasenyer..peristiwa mlm td menguatkan lagi tekad aku tuk meneruskan 'perjalanan' ini..sungguh, dia benar2 ikhlas..menerima aku seadanya..gemuk ke..kurus ke..idung senget ke...dia dh suke aku seadanya..yg pasti pe yg aku tk nk dlm diri sorng pasangan..ade kt dia..lucu sungguh!..tp tk pelh...cik kuntum pesan,carilh yg sayang kite lebih..bkn kite sayang lebih, bab kite lak yg tertonggeng nnt..haru biru idup aku..ilang terus macho minah rempit..hahahahaha,thank sis!

pertemuan diatur oleh pasangan suami isteri yg kami ber2 kenali..lucu skali, slama nih aku sibuk cari dlm internet..bertenet je tp tk berani jumpe chater..cik kuntum pulk menganas saje ngan chater..itu mslh aku, tk suke kuar ngan ramai chater..just ade 1-2 org je..lekat gak ngan sorang nih..tp aku tk jamin ia bleh g jauh..aku mintak masa ngan dia..mintak dia pilih antara intan dan kaca..nmpknyer dia dh buat pilihan..akulh kace itu.."hanya waktu yg sanggup menunggu cinta"..betoi tuh..kini waktu telah membuktikan nya..aku dh berikan peluang utk kami ber2..nmpknya kami dh semakin jauh..takdir mungkin..kami tiada jodoh..aku sayang kan dia..mase dpn dia dan berdoa agar dia berjaya dalam hidup, amin!..jd skang aku lepaskan lah "MY MASHI" dari sangkar penderitaan ini..terbanglh..terbang bebas bersama insan yg dia sayang kini!

hubungan aku ngan 'abang' kini dh menjangkau 5 bln..kami masih dlm proses mengenali diri memasing..mmg aku akui, dia cukup baik sebagai seorg lelaki..yg penting dia tk penah bercinta ngan mana2 ppuan..msh suci murni..gunaknlh tanpa was-was hehehehhe..tp mungkin 'abang' pernah menyintai org lain seblm aku, aku tk tau bab aku penah tanya tp dia menidakkan..aku tk kisah..sb aku pon ade kisah silam..memasing ade kelemahan..tiada yg perfect..kita cari kesempurnaan org lain tp kite juga ade kelemahan tersendiri..jika dia boleh terima kelemahan itu mengapa kite tidak? 'abang' jenis pendiam n cool..beso n tinggi..tuff cam undertaker..macho le skit..tp muka mak oit, garang cam bonzer kelab malam..seram aku memula tgk dia..dhlh payah nk senyum..serius je, skit pon tk gelak..tp skang dh lain..betapa manisnya senyumanmu...berbanding aku yg kecoh cam nyonya jual kangkung kat jinjang..:P, tp dia senyum je time aku dok 'head bangging' mase kita org dating..biasele, aku mane leh tahan gelak..kua..kua..kaung! kan dh gelak sakan nih..hehehehe(sengih la pulak..)memula aku rase cam tk de harapan je mamat nih..lgpoun 'abang' ade le rupe skit2..maklmlh, org lelaki zaman milinieum nih gilerkan ppuan cantik..tmpt keje 'abang' tu lak penuh ngan specis miss world belaka..tergugat lak mck nyah..mana tau sok2 kene tackle..aku gak yg nangis sorang2..aku siap pesan= "abang mesti janji, kalau dlm mase terdkt nih ade ppuan yg lebih baik dari sy..terus teranglh, sy akan lepaskan abg"...dia cuma senyum je, hamphe nyer bf!..benggang siotttt..rase cam nk luku je tp tk sampai..tingi sgt...cam payung pasar malam :P..mmg aku rase cam kitorg tgh memain je..tp sms dia pd minggu lps buat aku terkedu..ala, kes moto nk termsuk longkang tuh..heheheh, terkejut cipan aku!..pastu mlm jumaat minggu lps gak...dia tanya smula..aku gelakkan 'abang'..tp dia marah blik aku (ampun bang...janji tk buat lagi)..iyolh, dia serius bangat..yg aku dok gelak2 kt meja..bkn pe, aku nk sorokkan getaran n gelabah nih..soal mase dpn nih mane leh buat memain..kita nk idup lama ngan pasangan memasing..kalu main terima je, merana nnt..terutama kita yg ppuan, diaorg lelaki..senang je, carik lain..tp kite ppuan stik to the 1..betoi tk yati?..'abang' tanya aku sekali lagi..aku cuma mengangguk dan tersenyum..tanda setuju n memberikan t/jwb itu adanya..buat le pe2 yg baik n patut..lantaklh pe nk jadi..aku dh langkah ke dpn..dn hoping that i wont step back n hold like
b4....kalu ini buat aku kecundang dan kecewa..aku tkkan putus asa, selagi hujan itu turun dan memberikan rahmat kepada alam, selagi itu aku akan berusaha...bahagia takkan datang sblm derita..mentari ttp akan bersinar jika malam itu tiba..aku juga tawakal..jika dah jodoh ngan 'abang'..aku pasrah!

the pandora box has open widely, sorry to whom that concern!

No comments: