July 28, 2004

Bendera ‘jepon’ menyerang...

Abeh 1 umah kene serang dek ‘jepon’..yang selamat cuma Aya..bab dia dh kene serang minggu lps heheheheh..mood aku cam biase..tetiba je nk naik angin terutama ngan ‘abang’..ade je yang tk kene kt mata aku nih..smlm dh jumper tp tk pueh..ramai sgt org..shah,khalid(boss shah, kaco daun sungguh kan cik kuntum kan..kan..kan?)..tk leh nk borak lelama bab nk blk..mlm td aya yang bawak kete..siap langor divider..tp ok je minah tuh drive..sopan santun..siap kene tegur n di tahan polis p/jaya lagi mase nk g putra perdana tuh..kitaorg nk beli cenderamata untuk ari steno abeh tuh kene tahan polis blum sempat sampai heheheh....babnya lampu belakang tk on..emmm, pelik..tk penah lak jadi semasa kitaorg naik kete..cuma mlm td je kete tuh buat hal..nasib baik abg polis tk saman..mereka cuma amek no kete n lesen aya..alhamdullilah, riso gak aku bab penah kene situasi cam tuh gan cik kuntum, siap kene saman lg!

Opis aku receive 4 org konsultan dari luar..1 dr london kot..n 3 lg dr nigeria..mereka nih nk belajo ttg method yang digunakan oleh mesia dalam menjana ekonomi negara sehingga ke tahap ini..aku tk kisah, jgn suro aku speaking berabuk sudah..mampus den!..terketaq2 nk cakap ngan diorg..but at least aku tau la gak ‘yes’..’no’..or anything simple, but if they ask me about the poverty eradication formula, i’m doommmm hehehehehehe...lama gak la diorg nk dudok kt kerusi opis aku nih..hingga bln 9 kalu tk silap makcik..emmm..kelam kabut la..k.izan ngan syidah..nk memahami lidah omputih tuh....tp we learn from the best rite?

Aya merajuk ngan Sham..mmglh patut bab pakwe or org yang paling kite sayang tk ingat BESDAY..the most important date in our life’s!..the most person we love in this world just forget it..what do u feel frens? Men dont like to remember date n number...but plz..i repeat for once take it seriously..kite inginkan pasangan kite rase bahagia bile bersama..jgn minta dr sebelah pihak je..must ade yang give n take..jgn letakkan smua di bahu sorang wanita..dia juga harus dimanjai..dibelai..disayangi..diberi perhatian seperti mana wanita itu berkorban untuk pasangannya..sham, hargailah pe yang ko ade skang..bkn bile ko dh tak de mende itu untuk dihargai satu mase nnt..buat Aya, jgn jadikan ini satu penamat...tp jd kn satu panduan..pas nih, lupekan lak sham nyer besday..bior dia rase betapa sakitnya ati yang kecik ini..mueh..mueh..mueh..!!!

Aku tk taulh..’abang’ ingat ke idok..entah2...tk ingat,tp ari tuh dia ade mintak alamat opis aku..’abang’ nk anto kt opis..tp dia tkmo cakap mende2..tungu je..suprise..mendele org tua tuh nk anto agaknye ekuiti?..cube korang pk’kan..bunga?coklat?tabung? etc..etc...wat aku gelisah je la mamat nih :P...tp ati aku skang tgh sakit giler...bab bendera jepon dh sampai klimaks!

Pagi n petang nih aku dok mengemas bilik komputer ngan K.Izan n Enal Kembang..kami nk ubahsuai skit bilik komputer menjadi sanctuary staff tuk wat keje n ‘mengulor’..cik kembang ade gak dtg td..borak sat kat opis aku, sempatlh dia tgk rupe bilik komputer..siap cakap yang bilik tuh akan jadi cyber cafe hehehehheee..mmglh..dh siap susun..aku pon rase cam tuh, cam cyber cafe tokenye tentulah si Enal Kembang..tp mmg dia ade daya sentuhan untuk menghias..kemas n cantik lak aku tgk..betoi lah org kate, kalu lelaki nyah nih...tentu ade class kalu dia wat mende2 cantik n gubahan..kurniaan Tuhan lah tuh..akekekekke, oklh..aku nk tulung diorg kemas bilik nih..semak sgt..pastu nk shred memane kertas yang tk guna..chow!

Abehlah aku, tkleh merajuk..’abang’ tk suka pujuk2..waaaaaaa, sejenis ngan squirell squad semeni!

No comments: