July 27, 2004

Perkhemahan yang menyeronokkan!

24hb-25hb ari tuh kami satu umah g enjoy n camping kat PD..Teluk Kemang pantai 2..siap pasang khemah n barbeque..jgn jelouss..seronok sesgt!..kitaorg smpi dlm kul 6.30 kat blue lagoon..tetiba kt sana tk syok sb kecik sgt pantainye..tmpt camping pon dh penuh ngan org..smuanya 10 org..3 kete..aku, cik kuntum n 'abang'tumpang kete shah(fuyooo...cik kuntum terapung sakan ek?)..aya ngan sham 1 kete..semeni n yati tumpang kete ida & kery..smuanya 3 buah kete..berderet je..utk pegi sham jd ketua..sampai kt sinun shah lak jd ketua..dlm perjalan ikut bukit pelandok yg glamour tuh terjadile 1 eksiden yg lucu..sebuah moto ngan penungang yg berbangsa india masuk longkang akekekeke..akibat nk memotong kete sham..siannye dia..baru je dpt gaji koling tuh..dh tertonggeng..tp salah dia gak,sape suroh bawak moto cam cipan mabuk todi..kan dh kene masuk longkang..nasib baik tk pe2..kitaorg tk berenti pon..at least he look ok to me..up to him! singgah sebentar kat pekan P.D bab nk beli kek...tp shah cadang gi dulu blue lagoon..kek leh beli mlm nnt..so, kitaorg pon tuju le tmpt tuh..tk seronok lak, kompleh si kerry..tuko plan g Teluk Kemang..sampai dlm kul 7.00 mlm..terus pasang khemah..tp yg lucunya, khemah ppuan yg terdiri dulu..khemah lelaki siap bukak 2 kali bab salah pasang..yesss, ppuan boleh!

Siap smua tugas..idupkan bara, salin baju..aku ngan shah g beli kek..selamba badak je aku tingaikan 'abang' buat keje..tk beritahu pon nk g gan shah..geram..bab petang tuh 'abang' beritahu yang skang ni after declare ngan aku, makin banyak lak mata yg memandang n cuba menggoda dia..sedey je aku dengo..bab aku tk kene ngurat lagi akekekekeke..bile 'abang'cakap cam tuh, aku terus diam..cemburu beb!..buat bodo je..'abang' siap singgung lengan aku..tp aku buat deq..menyampah, tahula dia skang dh bertambah hencem n macho sejak masuk gym nih..body ketui n kurus..jelous beno aku..aku lak yg dok selera memanjang..maklumlh senang ati akekekeke..

aku memula mmg tk mo mandi..bukn pe, abeh muka aku nnt..mmg alergic kat air masin..terbako n berbintik2..perit gak kulit tuh jd kering giler..tp seno ngan semeni gate2 tarik aku msuk dlm air..habeh basah lecun..nasib baik lenses aku tk hanyut dek ombak yg tgh pasang tuh..hampeh tul nyer minah 2 eko..cik kuntum tuh leh la berlagak sakan..dia pandai berenang..bermacam2 jenis..terjun tiruk..kuak katak lentang..ala duyung lemas n yg paling tk sangka tetiba je dlm keparasan rendah altituide tuh dia leh smpai ke tengah..naper, heran, tk caye? cayelah bab mustilah ade insan yg tolong jadi pelampung..hehehehehee..shah, ko pegang elok2 kakak aku tuh..kalu lemas aku luku pala ko, ade phm?!! :P sronot bangat minah tuh bab ade pelampung..smua org ade 'pelampung' memasing..safety jaket la katakan..yg ida n kerry tk abeh2 dok belajo berenang..tp ida extra skit arrr..dpt belajo terus ngan abang bomba dia tuh..kerry lak aku nengok garang semacam je ngajo ida tuh..woit, kerry..slow2 la ngajo..manale minah tuh nk pandai dlm 1 mlm..mende le ko!

aku pon ade 'pelampung'..hehehheee, tp pelampung aku extra large cikit..tinggi amat!..memula tuh aku ngan 'abang' segan gak nk main 'pelampung' cam diorg tp lelama, 'abang' mulakan dulu..aku lak terkejut cipan ikut je..akhirnya aku terapung, yesssss!..aku rasa 'semacam' skang..sb dh ade dahan utk berpaut..bahagia dan derita bersama2..air laut pd tuh le yg jadi saksi perbincangan kami ttgn mase dpn..pasal nk 'ikat' dlm mase terdekat nih..aku masih mempersoalkan tindakan 'abang' utk 'ikat' dlm mase terdekat nih..bior beno dia dh abeh pk? aku masih reragu..takut 'abang' tersalah pilih..aku nih mane le perfect..cantik tk de tp manis ttp ade nyahhh!..hehehehhe..ape yg aku perhatikan sejak akhir2 ini, 'abang' seolah2 ingin memberitahu semua org yg kami ini adalah 1 item..dia tidak lagi segan2 utk menunjukkan kemesraan di depn rakan2 serumahku..aku lak yg jd malu2 kucing..mlm itu juga aku menumpahkan air mata n menjatuhkan ego sebagai sorang minah rempit yg macho..aku tlh melanggar sumpah..bahawa aku tdk akan menangis hanya kerana sorang lelaki..tp kerana 'abang', air mataku jatuh membasahi lengan n bajunye mlm itu..mengapa?? ucapan yg ikhlas dari nurani hati 'abang' membuat aku sebak..biar ape pon yg aku katakan mengenai keburukan diri ini..dengan tegas 'abang'membangkang n menerima aku seadanya..aku sedey..dia sepatutnya dpt yg lebih baik dr aku yg kecoh n kelam kabut..gemuk n kurengggg..(aku yg kate, korang tk kate..)

mlm itu kami berbicara mengenai hati n perasann juga mase dpn..aku n cik kuntum tk tido smpai pagi..aku paksa abang tido gak 6.30 pg tuh..aku n cik kuntum dh amek 'drug' tuh pasal tk leh tido2..mata kejang dok terbuka luas..heheheh...mlm itu jua tercipta sejarah bagi aku... saat 'abang' mengucup dahiku..semakin lebat air mata aku jatuh..tanpa dapat ditahan2..sebak n sendu..bile sorang lelaki yg bukan dr keluarga ku..mengatakan dia cukup sayang n hanya aku dlm ati..tiada ppuan lain, hanya aku!..sukar utk aku percaya..tp 'abang' tetap menegaskan..itu adalah kata2 yg lahir dari hatinye yg ikhlas..aku tak pernah menangis di bahu lelaki lain kecuali abah (itpun time raye je..)'abang' terus bertanya mengapa aku nangis..suaranye yg lembut itu menambahkan lagi sendu ku..iyolh, org ppuan kalu time dia tgh nangis tu jgnlah dok tanya..bior je dia nangis pepuas..bab kalu di tanya makin sayu atinyer, betoi tk cik kuntum?..peristiwa itu betoi2 membawa kesan padaku..skang n masa akan datang..aku percaya pd katenya..kerana mmg dari mula, 'abang' jujur dlm perhubungan ini..mengambil masa utk membuat keputusan..tdk terburu2 seperti aku..'abang' berkobar2 ingin menemui kedua org tua ku..n nk bawak jumper parent dia di JB..aku lak yg gementar n takut nk melalui mende2 nih..cam tak cayo je dia nk ajak 'ikat' dlm mase terdekat nih..iye aku nk tunang nih?kalu tak jd, malu makcik satu mesia...malu!

bebudak umah dok sakat2 aku..terutama semeni n cik kuntum..aku fengnin nih..betoi ke aku pilihan dia? betoi ke dia pilihan aku? dh jodoh ke? or mmg dia yg akan miliki sekeping hati ini? byk persoalan yg timbul bile aku pulang dr camping ahad tuh..cara 'abang' memanjakan diri ini mmg aku suke..terasa di'protect' selain dr abah yg selama ini melindungi anak dara kesayangannya..kini anak daranya dh jadi kesayangan insan lain..abah suke ke idok nih? kang abah larang lak..cinta antara dua darjat jdnye aku ni...waaaaaaaa, jgn..tk mo..aku dh jatuh cinta nih! tertonggeng sorang2 tk syok..bior tertonggeng dua2..baru kelas nyahhh!..:p bior pe2 pon aku dh tk leh toleh belakang..benteng hati yg aku bina dh roboh, dek kerana 'abang'!

aku cam tk cayo je cik kuntum jd lagu tuh..tetiba je dari tenggelam..dia terapung lak..siap nmpk kaki..siapa yg dok jd pelampung tuh cik kuntum..ekekekekeke..shah la tuh..sampai gak ko ye kat tgh lautan..sian mamat tuh dok tampung ko dr pantai ke tengah..penat tuh..ucap terima kasih tak? berborak pon lama je kt tepi pantai tuh..dok bincang pe? bile nk 'ikat' gak ke or pas ni ade plan lak berdua2an? tgk wayang ke..main bowling ke..berenang kt precint 16 ke..tp jgn bimbang..aku tkkn kaco daunyer..g lah memane..bebas je..semoga bahagia..kalu tk jd pon, life must go on!..always a way to other ways..remember that..as long as u think positive..:) chayukkkkkk...:P
aya n sham pon seronok gak mlm tuh..mereka dh lama bercinto so mlm itu adalah perkara biase..aku lak baru nk mula..tuh yg dok segan2..kerry n ida pon dh lama....memasing tau pe nk buat kan..kan..kan, makcik?..rase cam nk buat lagi aktiviti tuh..tp sian yati, tk dpt bawak partner dia..hasmizan cuti nnt baru nk jumper..pastu barulh leh buat projek cam ni dimasa akan datang..biar smua bwk couple memasing..happy n bahagia bersama..iyolah, satu umah bahagia tentunyer menyeronokkan utk dilalui bersama2..ujung thn nih tk leh dh...ida n kerry nk kawen..tk cukuplh korum..kang kalu buat nnt..mana ida nk usung perut lagi..nk usung khemah lagi..akekekekeke, iyo kn makcik..semoga bahagia..aku akui mmg penat tp menyeronokkan bila berada disamping insan-insan yang menyayangi..kegembiraan itu dapat dikongsi bersama-sama..ketawa,senyum, makan beramai,mengintai pasangan memasing,mengusik,tido n memacam lg aktiviti yg begitu mengasyikkan..dikelilingi teman2 tersayang + 'abang'=sangat bahagia..cam lagu melly goeslow hehehehee..tentu bebudok umah setuju..

weii..kengkawan, pasni ari jadi aku nk buat kt maner lak? bagan lalang ke? oit, jgn tk mo buat lak..tk aci le semeni n cik kuntum dpt celeb..aku pon nk gak!

No comments: