July 06, 2004

Kek Coklat oh kek coklat..

Dgn lagak cam chef wan, akhirnya aku msk gak kek coklat tuh ptg smlm..sesaje je nk msk..nk mkn2 ngan budak umah, enjoy..asah skill skit2 sb dh tk lama nk raye..kena le praktis blk..tahun ni nyer azam tk mo beli kuih raya..nk buat sendiri ngan budak umah tuh..baru le seronok..sorang 6 jenis kuih bwk blk kg..nk bagi 'abg syg' pon leh wahai cik mini,aya,ida,yati n cik kuntum akekekeke...yg penting kerjasama utk mengentel bancuhan kuih..tentu kecoh, bil elektrik pon melambung lak arrr..rerasenye buat kuih sesimple yg bleh..tp sedap, baru pueh ati..takat yg susah n kuar modal yg byk, tk payah..buang mase teman je!

Aku tetiba teringat kt my mashi..(mmg selalu teringat tp...argh)tentu tgh bz buat persiapan..tk pon dh bertanding..ligat semacam mamat tuh, semoga berjaya n success di masa dpn..aku ttp doakan kejayan dia tk kira dimana dia berada, insyaAllah!cuma skang aku perlukan masa tuk sort things n be myself again..yeah,testing n patiently wait 4 the result..hanya masa menunggu dan membantu cinta..sesekali terdengo lelagu tuh aku jd sedey..terkenang kisah lalu mase ngan dia tuh..aku tk tahu dimana silapnye..relationship makin jauh..(rindu semakin jauh-cam dlm drama lak aekekekek)atau sebenonya aku tgh buat pengorbanan nih...tanpa aku sedari?kekadang mendiamkan diri itu lebih baik..ia bisa menghancurkan perasaan cemburu n prasangka yg negatif...n my mashi bleh buat pilihan dgn bijak..mana intan n d mana kaca!

aku nk buat bisnes nih dgn insan katun tuh tp leh ke? cam tk cayo je nk jointventure ngan dia?..bleh ke kaye?bleh ke untung?leh caye ke dia handle business kecik nih?aku nk buat side income nih..tp memerlukan modal..dulu azam nk carik partime tp transport tk de,susah!so,otak tgh ligat buat propasal n idea tuk senang..tk perlu kaye,sekadar senang cukup alhamdullilah(itu pesan insan katun tuh..pe lh,tk semangat) tp aku nk kaye gak..sb nk buat rumah kt scotland or swiss...bina istana kt celah2 gunung yg menghijau..dihiasi tasek membiru..ditemani kuda-kuda yang bebas berlari..keadaan hutan yg menghijau..penuh ngan bungaan yg berwarna..n tentu tk lupe-cuci mate ngan lelaki gagah..kalu pakai skirt lg baguih..:P...6 feet n all,especially highlander lord..falling in love beb...wowwwww..heaven already touch my soul!

entah bile aku dpt mencintai n dicintai or di kelek lelaki inggeris as a husband? until death do us part...

No comments: