August 02, 2004

Amukan puteri2 bowling..adehhh!

adehhhh..sakit bonar den punya peha n tangan nih..kejang n lenguh lak rasenye..tp bkn aku sowang je akekekekeke..cik kuntum n semeni pon mengalami masalah yg sama..tulang rapuh! heheheheh..akibat melontar bola 10-13kg tuh..kami smua dilanda sakit2 tulang..kalu menang x pe gak..tp tk de rezeki, dpt sakit je lah..hehehehhee..mmg seronoklh..aku dh x de nk cover2..melompat sakan..mencangkung..mengedik2, smua aku wat ari tuh..lantak orglah nk kate mende kat aku..yg penting aku enjoy n hepi sesgt..sblm g main bowling..pasukan bidan terjun seksyen aku (aku,kak izan,kak kiah n alice) g merendek kt umah abg kandung kak izan kat puchong perdana..mkn nasi dagang..orinal tukang masak dr terengganu..mak dia msk sodap lah..bertambah aku mkn tp aku dok cover2 lg bab abg kak izan tu bujang...mane le tau leh tacle..bujang kaye tuh akekekekeke..berebut aku ngan alice nk ngorat..tp bile sampai umah dia je, kami kelu n malu2 tenuk lak..:P...tpkn, he look like very soft man n kind..but also a moody person..itu kate adik dialh, kak izan...tp biolh alice yg dpt bab dia baru je pas frust tertonggeng ngan pakwe dia..ex bf dia tuh main kayu 3..setahun kene tipu..minggu lps baru tau kebenarannya..hampeh nyer jantan!..buang karan je menjeruk rasa n membenih sayang..akhirnya, terkulai..tahniah alice bab kuat..n bersemangat menolak ex bf tuh w/pon dia mahu kembali..itulah semangat yg kaum ppuan harus ade milineum ini..semangat kental bak tun fatimah, idup alice!

terdego je cite si alice, aku jd fobia..maklumlh skang nih cik abg aku tuh dh jd rebutan minah2 kt tmpt keje dia..dia sendiri yg beritahu aku..aku akui, mmg jenis yg cemburu giler..tp akibat ego yg tinggi aku wat deq je..dlm ati tuhan je tau..hangat giler, cam gunung berapi pinatubo..dulu tk de le minah yg dok usha2 dia..tp dia yg dok usha2 diorg..tp memasing sombong..bab 'abang' aku tuh keje biase je..tk de klas..tp y now they notice him? after wat that said to him..cruel word n all? or this is the test that we hv to face to know..if our love is strong n pure? i dun no..last nite i met i of my best fren, Dewi..i told her (n cik kuntum) that i still feel something bad will hapen if i give my all to him..i still dun trust him..how deep his love is..how sincere he is..n is he really love me in wat i am..wat i will be..with this normal 'looks'..all of that..i hv lot n lot of doubt about him..i just dun know y..forgive me cik kuntum but that wat i feel know..he talked about getting engaged..i'm very-very hepi with it..but i my deep brain-"is he serious or just wanna make me hepi?" or else he's using me just for fun..that in my brain now! plz forgive me 'abang'...i cant help it..it just like that..maybe cik kuntum will get angry..i dun know but if 'abang' know bout this he will be mad n maybe..surely left me clean n dry iskh..iskh..iskh..ade pakwe salah tk de pakwe salah..mmglah aku dh sayang giler kt dia..tp second doubt tuh masih berligar2 kt mind aku nih..kami skang sedang berusaha memahami perangai n melarik impian bersama2..berusaha mencapai cita2 yg kami idamkan-"tak perlu kaya cukuplah sekadar senang"..itulh kate2 azimat 'abang'..aku hormati prinsipnyer tp bolehkah kami melaksanakan?

mlm td jumper kwn lama, Dewi..rindu giler kt dia..dia pon same..nasib baik kitaorg tk nangis2..segan lk ngan 'abang'..tak macho lh minah rempit dok melolong kt restoran tuh..tp mlm tuh 'abang' sporting giler..iyolh, sesetengah lelaki malu2 tenuk klu jumpe kwn gf dia..tp mamat nih, relak je..siap berpakat berdua dok gelak2 kan aku..hampeh tui arrr..tk mkn saman..sblm tuh aku g amek brg kat putra perdana..iyolh, cik kuntum tuh..terlupa lak..pe entah yg dia ingat..(mulot lebo lh, sape lagi?)..akak gak yg kene g amek..hampeh!..ilang mood nk beromantik gan 'abang' mlm td bab mende tuh jd 'penghalang' kami..akekekekkeke..blk pon awai..12.30 am..kalu tk musti 1-2 pg..tk pueh le jumpe dia smlm sb kene 'kongsi' gan dewi n 'barang2' tuh..tk leh nk bermanja2..buhsan mck, nyah!..borak2 pon tk lama..lgpon nmpk dia penat..itupon nsb baik tk jd..bab kwn dia dr jb nk turun n tumpang umah..aku dh siap planning ngan dewi..rase nk marah gak tp aku phm..tkkn nk berkepit ngan kite je..he has life too..fren..jobs..things to do..i know that, so i just give him a msg..but he misunderstood n suspect yg aku majuk...aku tk arrr...sumpah, cuma sakit ati je..yati pon dok marah2 aku.."relak arrr akak, sian abg sani tuh..jauh nk dtg sini"..aku tk kisah le yati..macho pe?..tup-tup 'abang' kasi msg= " cepat siap..pas magrib abg amek"..terkedu aku! heran aku, kate nk amek kwn dia..tk jd ke? so, aku pon dok bersiap..upe2nya..kwn dia tk jd dtg mlm tuh..kami kuar awal..dlm 8.30..amek brg n g jumpe Dewi..yg peliknya, siap beri sms kt cik kuntum ngadu aku majuk..hai, itu pn nk kasi tau cik kuntum gak ke bang?..soruh cik kuntum pujuk aku..tu le, ari tu kate tk kisah kalu aku maju2 ni..dia akan wat bodo je..tp skang, boleh sense lak kalu aku majuk..heran nih!?

tapi kan..kan..kan..jgn mare,aku rase berdosa bab hati aku masih terdetik mencari yg lain..sbgi plan B..tentu korang pahamkan? plan A gagal at least aku ade plan b, c, d etc..etc..jahatnyer niat aku nih, ampun ye bang? tp jika dh sampai waktu itu aku masih blum menempuh alam bahagia maka selamat tingai semenanjung..selamat datang sabah/sarawak..itu janjiku!

No comments: