August 11, 2004

Ku kutip pengalaman...

iskh...iskh..macam2 yg terjd kt aku n cik kuntum minggu niih..bile dibace perjalanan zodiak LEO..tentulah cam kene je gayenyer..macam2 mslh..letih!..tk renti2..pasai pe?...oh, utk pengetahuan korang..smlm aku kene tolak moto..(sebenonyer..bkn aku, tp cik kuntum)..minyak abeh kat leboh raya sungai besi..nasib baik tk kering..kalu kering..kot2 meletup tangki..hehehehehe....nasib baik ade 2 mamat ni dok tulung..tulung tolak moto..diaorg ade gak tanya..segan aku n cik kuntum nk jwb..mnyk abeh..cik kuntum dh tgk sblm bertolak dr umah mck tuh..cam penuh je lg..jd ignore je lh..bile smpi je area bukit sblm tol tuh..moto wat hal..aku dh bimbang kt blakang..tkut tayo pancit ke..or esle...sblm smpi umah mck pon..nyaris2 kami nk exident ngan moto virago..alhamdullillah, virago tuh...brek dia mkn..kalu tk, jd superman lgi la kami ber2 nih...hahahahhaa..turun saham le jwb nyer...

nasib baik tk de pe yg jd..so, dgn tenangnyer kami menuju ke umah...koma montot kami nih..lama siot..dkt 2 jam pergi n balik..kematu le..moto pon jenis biase je..kalu TZM tuh dh..merempit la kami siottttttt...sronok..bagitau 'abang'..iyolh, tentule nk ngadu pd yg sudi n cyg..terus dia call..aku lak atas moto waktu tuh..dh siap isi minyk..malas nk bagitau awal2..dh solve prob baru le kasi tau dia..kang bimbang lak owang tue tuh..upe2nyer..dia dh start enjin nk carik aku kt sungai besi bile dpt msg tuh..iskh...iskh...memula tk caye kt aku..kate aku memain bab..tup-tup aku dh atas moto blk p-jaya..hampehnyer..lps aku beritahu..baru le dia cayo..angin gak aku time tuh..iyolah, kate kite memain lak..kalu aku mati excident pon memain jugak agaknyer...(angin nih...)..arinih 'abang' tk keje..MC..baru je aku call dia..mamat tuh malas mkn ubat..bile nk baik kalu lagu tuh....kasian gak kat dia skang nih..straight dok kene OT..arituh sampi 1.30 pg..tak tahan le kot badannyer tuh..penat sgt-sgt..terus collapse..demam..ingatkan nk soruh dtg umah mlm nih..nk kasi 'abang' sup ayam..sb dia skng pon on diet..nk bina blk muscle...dulu dia aktif angkat berat nih..so, skang badan dh naik..tu yg berkobar2 nk bina blk muscle tuh..biar bertambah macho kate nyer...jd sup ayam tuh leh le tampung perut 'abang' kalu lapo..so, tk jd le aku nk msk arinih...bab dia tk leh dtg amek..cadangnyer pas je waktu keje, singgah sat kat umah amek mende alah tuh..tp tk leh gak wat andaian cam tuh...tup-tup dpt msg='abang dah kat bwh nih, cepat turun..'..haru biru aku..msk gak le...kalu 'abang' x dtg..bkn rezeki dia..belasah je lh ngan bebudak umah..tk pon wat bekal sok pg, tui tk ms.ngenit?

aku buhsan le..slalu je wat kecoh kt opis nih..tup-tup tu le nk siapkan..tk penah wat persiapan awal..kelam kabut memanjang..sok nk meeting..arinih baru nk kelam kabut wat smua mende..aku pon jd le mangsa gak..tulung mende2 yg patut..cube le wat awai2 skit..kan sonang..tk de le terkejo2..wat kesilapan ke..or silly mistake yg lain..dh kelam kabut pastu nk cepat smua..bleh cam tu?..aku ngan k.izan bkn I-RObot..kitaorg..I-human je..ade gak rase malas n culas bile time ginie tiba kat department aku..hampeh!!!


ishk..iskh...tk renti2 dpt kad kawen kengkawan nih, riso aku!

No comments: