August 10, 2004

Aku dh update le nih..sebok sungguh le!

arinih aku tk de mood nk tulis blog bab kene jd PA bos..ganti kak kiah utk arinih je..tp boring dok bilik PA sorang2..YM pon x install..mende le, mmg lh tk leh tp kekadang perlu ..sape yg tk belajo dr membuat kesalahan dlm jabatan?..so, aku pon rase cam download je YM dlm pc PA aku nih..kalu dia tau pasai tuh pc dia asek hang je dek kerana aku.mampussss! boring le..bushan..memacam feeling de..parah beno aku nih!

aku melanjutkan tempoh 'mogok lapo' tuk ari ke 2..hehehehe..kadaq pose mase kecik2 dulu..yg thn lps dh abeh ganti..dismping itu dok teman kan cik kuntum yg tingai lg 7 ari..shuhhh..syhhhhh..jgn kasi tau org tau?..hehehehehee..memula tuh nk wat straight hingga ari jemaat..tp kak izan yg dok jointventure mintak break ari sok..(iyolah, org dh kawen..phm2 je lh, kene mintak izin suami)..pas tuh sambung le blk..disamping ganti n sunat posa..bleh gak kami latih kn diri ni agar waktu tibanya ramadhan nnt tk terkejut tali perut tuh..kang mula lh dok alasan gastrik je memanjang..hueh..hueh..hueh..biase kan diri..sronok gak..time berbuka tuh..rase cam ramadhan dh tiba je..pstu teringat le ari raye lakk..thn nih cik kuntum n aku cadang nk berbuka kat masjid putrjaya..save budget...mknan pon sedap2 belaka sb diorg use katering..dibayo dr derma n peruntukan masjid..lg pon leh solat tarawikh reramai..cuci mato pon bleh la..:P..tentu ramai ustaz2 muda dok lepak kt situ ..(amboit..mengate sungguh aku nie)..feeling lak bile cite pasai raye nih..thn family aku cadang nk celeb kat kg abah di batu pahat, johor..family nk msk lemang kt sana..bab jawa mane mkn lemang kan..kan...kan? nk pecahkan tradisi family abah yg dok wat lontong,soto n smua mknan tradisional jawa...hehehhehehe...meleleh lak ayo liur den ni hah...sabo je lh..thn ni rombongan family aku akan import buluh smua bahan2 utk lemang dr temerloh..kuih muih pon aku nk bwk gak..ehemm..ehem...kalu jd mungkin aku g umah 'abang' kt jb tuk beraye skali..dia pon kalu tau jln leh je dtg umah nenek aku tuh..tk jauh pon..dlm sejam..kalu tk sesat le..kalu sesat..mlm pon tk smpai2 lgi..hehehehe...cuti memg cuti tp tk lama kt situ..bab umah aku kt temerloh pon ade owang nk dtg..tetamu2 n frens..cadangnyer thn nih aku nk cuti lelama skit..thn lepas kelam kabut nk wat persiapan..tk menang tangan..lenguh seluruh anggota bertungkus lumus menggemas umah n dapo..iyolh, omak den kan sakit..so, umah tk le berkemas sgt..tkn nk harapkan abah..ponat le dia, siang mlm wat kejer..emmm..when talk about my dad, aku rase bangga n kesian kt abah..dia mmg lelaki yg tabah semenjak mak aku jatuh sakit..strok sebelah kanan sejak 2 thn lps..sbg lelaki abah x segan2 melakukan kerja2 umah yg dulu dimonopoli oleh mak..masak nasi, basuh kain..lipat kain..jemur kain..etc..etc..nasib baik adik aku yg bongsu ade kt umah..bleh la diorg bergilir2 wat keje..kalu tk..tk terkejo abah nk wat smua..aku penah ajak mak abah dok kt sini with me..diorg tk mo..alasanyer ialah-dok umah tingkat2..tk de tanah nk menanam..for my mum, she dun want to leave my gradma behind..if my grandma tk de nnt barule kami leh bwk dia kemana saje....orang tua cam tu le!

huh, cik kuntum..aku dh update nih..jgn mising2 lg..hep-hep molot tuh, diam!

No comments: