August 13, 2004

Seremban oh seremban!

Aku benci sungguh kat dia nie..benci sebenci-
bencinye..tak suka..tak suka dia! Mengapa? Nie aku nk cite la alkisah yang berlaku pada aku tahun lepas..tangisan over sorang lelaki pada aku. Iksh...iskh..gelinyer aku bila terkenang kan saat itu..tangisanyer sungguh over! aku tau le perasaan org bercinta..sb aku skang pon tgh mengalaminya..tp takkan le asek2 berendam ayo mata je siotttt...

Aku kenal mamat nie tahun lepas dr MIRC..biasalah, so kitorg kawan la dengan bergayut kat tepon..ari2 dia tepon aku tk tentu mase..aku pun layan je la..dh dia yang call, aku tk rugi pe pun...hihihihi..lelama tepon nk gak tengok rupa dia.. tp dia tk mo kasi gambo dn tk mo tgk gambo aku w/pun aku dh kasi..dia kata tk kisah rupa aku camner pun..dia tetap terima..aku jd hairan bin ajaib..ada gak lelaki yang tk memilih rupa dalam dunia nie...tp sikap dia yang tk renti-renti tipon nie buat aku rimas dan cuak..so, biasalah roomate aku jd operator tak bergaji jawab call dr dia..malas aku nk layan..jiwang karat sgt..dok tanya mende yang sama..letih! Tp orang lelama akan penat gak keje tak bergaji so, dia brainwash aku agar jawab call mamat nie..aku pun terpk..dia nie sungguh2 nk kenal aku..mungkin ihklas. So, aku pun gamble la layan mamat nie..kalau ade jodoh tk kemana..sesambil tuh aku ada gak pujuk mintak gambo..tp dia tk mo kasi, tp gambo aku dia nak..dalam cerdik aku tu, ada gak bodohnyer..hihihih...aku kasi gambo kat dia..hahahaha..(sampai skang roomate aku benggang sb bagi gambo penuh kat mamat tuh,degil!) aku tak kisah kalau dia tk hensem yang penting kulit mesti putih/cerah..aku tk berapa berkenaan lelaki berkulit gelap nie..entahlah..tk tahu mengapa. Aku cuba membuang perasaan bosan dan jelak bila dia tepon..tp kerana dia asyik menyebut perkara yang sama maka bosan aku tak leh ditahan lagi. Setiap malam dia call inilah soalah yang akan ditanya sejak 6 bulan lepas:

Lelaki: Sue, tolong jawab soalan abang, boleh? Abang tanya dah 5 soalan tp Sue tak jawab sepenuhnya la sayang...
Perempuan: Soalan pe tuh?
Lelaki: Emm...Sue sayang tak abang? Itu soalan pertama nnt abang akan tanya soalan yang seterusnya..tp Sue kena jawab soalan abang itu seikhlas dan sejujurnya...(baru je semalam aku jawab siap ngan huraian tersirat n tersurat!)
Perempuan: Entah..kan semalam dh tanya n tahupun jawapannyer. Buat pe nak tanya lagi..(geram!!)
Lelaki: Tolong la jawab...Sue sayang tak abang? Berapa % sayang Sue kat abang skang nie?
Perempuan: Abang lak..sayang Sue camaner?(tukar topik..)
Lelaki: Abang sayang Sue lebih dari diri abang sendiri ( uwekkkkk..)Abang tetap sayang Sue dulu, kini dan selamatnyer tanpa sedikit pun kekurangan. Abang akan lakukan apa sahaja demi Sue, percayalah!

Korang percaya tak, kalau aku kata yang everynite inilah topic yang akan kami bincangkan..meluat sungguh! Aku cuba gak elakkan topik cam tuh tp dia buat bodoh je..terus-terusan menyoal soalan yang aku sendiri dh letih nk jawab..sekolah ke idak mamat nie? Aku siap bagi surat sampai 4 kajang muka..bagi dia paham isi hati aku tp dia tetap buat gak perangai jebon tuh..malas aku!..Dari nak jatuh cinta aku jd boring lak smula..ingatkan jodoh aku dh sampai..upa2nyer..silap parking. Aku nak gak berborak masalah2 yang melanda dunia tp si mamat nie dok berborak pasal perasaan dan pengorbanan, kasih sayang, cinta dan kesetiaan. Boring!...woit, kita nie bukan keje nyer nak bercinta 24 jam je..kenala amik port hal ehwal dunia nie...anak sapa yang kena culik..rumah sape yang terbakar..kedai mana yang kena rompak..menteri mana yang kena pecat..ini tidak asyik bersayang-sayang 24 jam, benci!!!

Raye tahun lepas dia paksa aku call dia. Aku pun bodo2 ikutlah katanyer...bergayut sakan dekat 4 jam(ala, soalan yang sama gak kuar iskh..iskh..tensen aku oit L)...pastu bayangkanlah bil tepon umah aku..dr tepon umah ke hanset..parah woit..( mak ngan abah bising sehingga bingit telinga aku)..aku nk letak je dia tk kasi...nak letak je tk kasi..merayu-rayu n pujuk aku supaya jangan letak ganggang kalu tak meranalah idupnya tak dgr suara aku...logik tak? pastu yang paling aku tak tahan n yang inilah antara penyebab aku tinggalkan dia ialah, air matanya sungguh murah!

Tolonglah...seorang lelaki terlalu mudah mengalirkan air mata tanpa rasa malu pun pada aku yang lagi perempuan dari dia tuh...biasalah kan, perempuan ni suka menangis tp dalam kes aku terbalik la pulak..mamat nie yang menangis tak henti2 dek kerana terlampau sayang kat aku..benci!

Lelaki: Sue...sayang abang tak? ( Pe la..dh ber100 kali dia tanya kat aku)
Perempuan: Emmm...( malas nk jawab...)
Lelaki: Sue..dgr tak pe abg tanya tuh? Diam je...dengar tak abang tanya nie sayang?
Perempuan: Dengar..tp kan Sue dah beritahu abang yang Sue tak leh nak beritahu pasal perasaan. Lagipun kan dah banyak kali Sue jawab...(bengang)
Lelaki: Sue..Sue..jawab la soalan abang tu dulu..
Perempuan: Abang sayang sue tak? Betul ke ikhlas abang sayang Sue nie? Gambo Sue pun abang tak tgk..camaner leh sayang lak nie?
Lelaki:.......(senyap)
Perempuan: Abang...oit abang..
Lelaki:....emmm...Sue..emmm..Sue abang...iskh..iskh..
Perempuan: Emm..apsal bunyi lain je abang nie?La..abang nangis ke? ( tahan ketawa...hihihii)
Lelaki: emmm....entahlah...tetiba je air mata nie kuar..tak tahu la
Perempuan: Pe ni bang...jgnlah menangis..( cuba menahan ketawa lagi..tak tahan mak nyah!)
Lelaki: Iskh...iskh...( sendu sedan nyer mengalahkan aku time mintak ampun kat mak di pagi raye)
Perempuan: Emm....abang tk yah la nangis2 cam nie..tk elok la...(hahahahahaha...)


Tu dalam tepon je leh nangis..belum aku cite yang aku jumpa ari tuh pun mamat nie nangis gak...hahahahaha...kalah Neng Yatimah! Setelah 6 bulan kenal tp tak penah jumpa, aku pun memberanikan diri berjumpa dengannyer kat bandar ‘S’. Tekad penuh didada nie..alang2 dh nk jatuh cinta, biarlah jumpa. Kang tersalah pilih baru tau...takleh nk patah balik hahahahahha...Aku pun jumpa la mamat nie dengan machonyer...tapi malangnya aku tak berkenaan. Patutlah dia takmo kasi gambar kat aku..tk yah la aku terangkan sebab munasabah kat korang..paham-paham la sendiri...hihihiih...Sikapnyer itu membuat aku bertambah sakit ati tahap gaban. Aku tak suka lelaki merokok dn dia berjanji untuk berhenti merokok but on that day tanpa henti dia smoke..siap kena abu kat baju baru aku lagi...gerammnyer! Abis rosak baju baru aku tuh..berlubang kena abuk n busuk akibat asap. Dalam perjalanan pulang kami pun berbincang tentang perkara biasa la tuh ...perasaan ( boring...) dia tanya aku, pastu aku tanya dia balik.

Lelaki: “ Andai dipisah laut dan pantai...” (syok nyanyi tp suara tak sedap, sambil tuh matanyer sesekali menjeling kat aku. Tp aku buat tak reti je..)
Perempuan: Emmm..abang Sue nak tanya, kalau Sue tak jadi milik abang camaner? Abang marah tak? Abang rela tak? ( hah, kau..amik soalan cepu emas aku lak..)
Lelaki: Emmm....(terdiam seketika)
Perempuan: Abang..Sue tanya nie? Dengar tak?(takkan pekak la mamat nie...?)
Lelaki: Kenapa Sue tanya cam tuh? (Suaranye sudah bertukar sayu tetiba...argh sudah!)
Perempuan: Saje je tanya, mana la tau jodoh kita tak sampai
Lelaki: Iskh....iksh....( la,menangis lagi!)
Perempuan: Abang nangis ke? ( saje je tanya...menyampah)
Lelaki: Emm...iskh..iskhhhhh...
Perempuan: Abang nie..naper nangis? Salah ke soalan Sue tuh?( Dia terus memandang dengan pandangan berkaca-kaca dan berbaur simpati kat aku yang dok terkebil2 menahan tawa)
Lelaki: Emm..iskh..iskh..Sue..tolong lapkan air mata abang nie
Perempuan: Hah????...( ya Allah, meluatnyer aku...hampeh!)


Dalam kebengangan tahap maksima aku pun mengambil tisu di atas dash bord n kesat air matanyer dalam paksa...bencinyer! . Pe ni tk pasal2 kena lap air mata org?! W/pun dia memandu tp tangan dia stil leh sapu air mata sendiri kan? Bukannya aku tk penah memandu so, with 1 hand pun kita still leh kontrol stereng right? Aku leh je makan ice cream sambil memandu..alhamdullilah tak eksiden lagi..idup lagi anak mohd kalil nie..hihihii...Mengapa la ada lelaki terover sensitive mengalahkan pompuan datang bulan cam nie? Asyik nangis 24 jam...sok2 kalau aku yang nk beranak bukan aku yang menangis tp dia yang dok meraung menyusahkan mak bidan!

Hahahahahahaha...

So, after that peristiwa aku pun ceraikan la mamat itu dengan talak 18..maka tamatlah riwayat kesan degil.....aku bukan nk ngutuk dia dlm blog nih..tp sepanjang aku kenal ngan dia n aku telah buat perbandingan dgn 'teman2' lelaki yg aku kenai slps dia..langsung tidak begini sikapnya..diorg tetap menetapkan taraf sorang lelaki itu di atas..cara mamat tuh wat aku kurengg..n tk respect..just playing around..dia seharusnya menunjukkan kuasa sebagai sorang lelaki..bukan perayu..ilang machonyer tuh!

Hahahahahhahahah....

aku tk nyosal mende tu terjadi bab aku leh jdkan pengalaman..sehuduh mana pon aku nih...i still hv value..even not look..but imej n attitude..tuk thn nih, aku jumper gak yg memahami perasaan aku (thanks my mashi, rendra n abg cayang)..diorgle yg ajo aku wat is love is even tho just a little..the meaning of lonely..thanks guys!..still love u all..SWEAR

(Moral of the story: Love at 1st sight is possible, but pays to take a second look....kalau tak, jadilah cam aku nie!)

No comments: