April 26, 2004

Fuhh..penat giler hingga kene cramp mengkarung!!!


Fuyooo...penat giler aku ari sabtu n ahad tuh...cam tk cukup mase..24 hrs not enuff for me to do all things..dh la balik opis lambat..kena stayback siapkan dokumen n paper tuk meeting 26hb nie ngan Datuk Mustapha Mohamed..Menteri baru aku kt JPM nie..sian kt Boss aku, so aku tunggula kot ade pe2 yg nk ditolong..iyolah, nak gak merase jd pekerja cemerlang n dedikasi..hehhehehhee..so, 3.00 ptg baru aku blk...mlm sabtu nk buat skit majlis besday si Yati tuh..so, after this nk g amik dia n pasar sekali..beli barang dapur..nasib baik cik kuntum tingaikan moto dia..bolehla aku belasah ek..cik kuntum g tournament bowling ngan GAMUDA Bhd kat Mount Kiara..so, nnt aku kene amik dia kat opis la..time bwk moto tuh tetiba je aku rase cam lelong2..rasenye tk bwk laju pon..sampai je kt depan gate pengawal tuh..ade sorang mamat sound.."akak, tayo poncet tuh.."- Ya Allah, tayo poncet lak benggang giler nyer...dh la aku lewat sb nk amik Yati kat Parcel C..pastu nk g pasar..arghhhh, ujian sungguh!

Malu sungguh dok kt tepi jalan tuh..lantas aku dgn macho nyer menarik cover helmet..nk menutup muka yg glamour + malu ...iyolah, geng n pegawai yg balik lewat dok lalu lalang..mereka dok bagi isyarat..tanya wat happen...aku cume senyum n said hi to them..cover siotttt....dlm keonggoan tuh..tetiba aku tanpa sedo ter'sms The Big Show..kunun nk mohon simpati la..hahahahah..tk kuaso den!..nasib baik ade no tepon mekanik..dia lak keje kat parcel A je..jd tak yah la tunggu lelama..abg tuh senyum2 je perli,sb masuk ni dh 4 kali dia tuko tiub..mmg kenal sgtla moto kris biru nie..maklumlah, blue hippo naik moto..hahahahah...sementara tunggu dia tuko tiub aku tepon Yati suroh dia balik dulu...kang fengsan lak minah tuh..akekekekeke...pas je siap tuko tayo,dgn geramnyer aku race blk umah...tgk2 Yati tgh melantak pe lg...naik la angin aku..maklumlah, penat + paneh..iyolah aku face that matter sorang2..tuh yg dok benggang giler..so, after 5.00 maka naik la moto aku n Yati g pasar..malangnyer, dh tutup sempat beli kek je..wat a bad luck day today!

ingatkan nk g pasar so, murahla skit..last2 kene g dpn umah nyer kedai gak..tafaz maju beli barang utk majlis tuh..menu aku mlm tuh ialah mee/meehon n kuehtiew sup..buah2an skit..n ayo mangga + nata de coco..blk je dr kedai, tgk2 ade 2 mizcall dr The Big Show..nak mende mamat nie?..lantaklah, aku tgh bz nie..omel aku..Yati cuma senyum je tgk aku kelam kabut siapkan bahan2..maklumlah aku n Yati chef tuk mlm tuh...takut tk sempat..majlis start kul 9.00..daging tk rebus lagi,kang tk empuk..nk kupas bawang...nk tumis sup..nk buat sup ayam lak..nk buat sambal..malu aku!tgh dok basuh daging tetiba tepon bunyi..The Big Show tepon beritahu yg dia dtg kul 9.30 mlm...pastu dia ade FUTSAl kat balakong..up to him lah..kalu sudi dtg.,..kalu tk, aku tk kisah..(kunun la, dlm ati bengkak) :P

Mlm tuh penat makcik argggh....ramai sgt pelanggan..kengkawan lama dtg awai..9.00 dh de..diorg nk tunggu yg lain sampai dulu baru mkn...cik kuntum ngan budak umah sibuk giat aku ngan the big show..tersipu2 je lah makcik,nyah!..nk marah pon ade gak...aku tk de mende2 lg kang terperasan lak..hehehehhehe..dlm 9.45 the big show pon muncul dgn selamba kodoknye..aik?..kate nk bwk kawan..tp dia dtg sorang je..ishk..iksh...ingatkn nk ngorat kwn dia hehehehhe..melopeh den!..memandangkan kaum adam tk de yg sampai lg jd aku tk berani lah nk ajak dia masuk..dia pon nampak cam segan je..jd sementera nunggu tunang Ida datang nan abg bomba yg lain...kami berborak la skit kt dpn umah tuh..sampai je Si Kerry tunang Ida, tersenyum2 dia dok giat aku ngan mamat tuh tk henti2..dr luar hinggalah time mkn n balik..malu2 je the big show tuh..tk sangka pemalu lak!..eh-eh, kerry hang jgn dok buat gossip ek, tak sesuweiii...!!

Pastu tu dtglah rombongan yg lain...milik Yati..Rahul dtg ngan abg ipar dia..n 3 of his geng..kul 2.00 am barulah abih majlis tuh..penatnyer..mengemas..menyapu..membasuh..mengemop..etc..etc..pas je mandi aku pon bersiap2 la nk tido..tetiba je h/phone berbunyi..aku pon heran sape dok call aku lewat pagi nie..emmm, aku tk kenai pon mamat nie..sape ek? lama gak kiteorg berborak w/pon aku tk kenal..banyak cakap lak tuh..jenis sasterawan..ngalahkan A.Samad Said je dia nyer ayat...siap kuarkan firman lagi, lorat!..kul 4.30 baru le abih borak..itupon aku kasi alasan nk terkucil..dia kate akan call blk..name dia pon pendek je, "D"..huruf lain dh ilang kot hehehehehehehe...

Soknyer, ari ahad aku n Yati kuar KL..gi maiden lak..hajat ati mmg nk rehat je sb penat tk abih lagi..tp memandangkan aku kene g beli bunga telur utk kwn baik aku tuh, terpaksalah gak..dh tuh org duk pandang2 aku..woit, tolong aku bukan aku yg kawen ..abih la saham aku jatuh..:P...Yati pon nk beli hadiah kawen budak umah n kawan dia..kopakla gak RM200 ari tuh...ingatkan nk budget tp kaum pompuan tahu2 jelah kalu dh rambang mate..aku beli discman..mmg itu lah hajat dihati..kendian 2 kotak bunga telur warna purple..Yati lak beri set penjagaan muka gervine..nk try katenyer...pastu kitaorg jamu selera kt KFC dpn Puduraya..nk test ayam goreng perasa tomyam..huh, tk sedap langsung..tk yah la mkn lainkali..aku tk gemor la..rase cam gitu..sedap lg original..sprt biase, time tunggu ERL kt tasik selatan tuh, gayut sat ngan Oya Keding..tanya adik aku tuh, pe dh jadi ngan her love life..she already clash with him..emmm, so easy after running for his love in 2 yrs..mengapalah kaum adam zaman mahathir nie dok jual mahal memanjang?..mentang2lah kaum hang ramai ek...betul la gak kate org tuh..jgn dok kejo org yg tk sayang kite tp hargailah org yg dh mmg syg n ade dpn mate..kerana setelah kehilangan mereka barulah kite sedo yg kesilapan itu tk leh di baiki semula..berilah peluang kpd mereka utk menyayangi jgn dok kejo yg tk penah ade ati kt kite..kerana pergorbanan yg kita lakukan itu amatlah beso!


"If he is the one..i will not search for others, i promise"

No comments: