October 07, 2004

Suratan

"Hanya ada satu pelita yang dapat kita pegang dan sentiasa menyala di mana-mana jua pun, yang tetap akan menerangi tempat-tempat yang jauh seperti menerangi tempat kita sendiri, iaitu rasa cinta dan kasih sayang pada segala makhluk yang bernyawa"......


aku suka quate diatas tuh...hampir mencangkupi smua..maksud pelita tuh sama gak gan LILIN..setiap keadaan itu ada suratannya..sama ada berakhir dengan kebahagian or penderitaan..smua nya terpulang pada acuan kita sendiri...penentu takdir adalah diri kita sendiri..terang atau gelap..terpulang pada bagaimana kita menjaga 'cahaya' itu..so, wat do u all thinks?..aku penah disoal perkara diatas..aku siap reka atas kertas sb jawapn dlm lisan..aku karang le mana yg patut..tkut tk pas lak 'interview'...tp tukang soal tuh yg beri jwpn..aku just listen hehehehhee..taktik beb..yg bangganya..si penyoal tuh mengibaratkan aku lah si LILIN itu..membakar tuk org lain..i try my best to do that..hope si penyoal tu like it..bkn utk dia sorang je..aku cuba lakukan tuk smua org..tp aku skang tgh miss this guy so much..heheheheheh...tp malu nk mengaku..ala, ngaku je lah...bkn leh wat pe2 pon..mende tuh pon tk salah..so, let hear it...I MISS YOU SO MUCH MY MASHI!

hehehehehehe...bangga le tuh..tentu gelak sakan cam time aku tepon dia kt kluang arituh...tk pon guling2 dpn pc nih...lantak le..sejujurnya mmg aku rindu kt dia..peduli pe!..lantak dia lah nk gelak ke..nk perli aku ke..nk pe2 la..sb mmg ia penah wujud dlm diri aku...so, i dun wan to trow it away..it was a beautiful things to remember..n i'll keep it as my treasure...eemmm....ok cik kuntum..ok..that my confession...but i dun regret it hehehehhehehehehe...swear it!

hidup ni mmg merumitkan...sudah ade yg mudah..tentu akan timbul gundah pula..tk penah perfect!..tp sememangnya tkkan ade perfect w/pon kita smua mencuba..apa yg boleh dilakukan ialah...mencuba sehingga maksima..kemudian tawakal..tentunya!..pening..pening..atau buat2 pening? hehehehhee...aku semmgnya tgh pening..saje je sebenonya wat pening...masalah mmg tk penah surut makin bertambah ade le..tp aku ttp maintain...gelak sprt cipan giler!..hilang tension siotttt..percayalah, cuba lakukan..tentu anda berjaya..cheshhhh, cam iklan la pulak!

aku nk katakan sesuatu pd insan yg aku syg..tp tk kuar lak..nk ckp nih masalah le..tk leh pakai..segan arr..tp kalu dlm sms tuh mmg aku le the ultimate word nyer org..abeh kredit..top-up lg..n lgi...n lgi..tk caye tanya untie aku kt gombak tuh akekekekekek..my student tuh..cayala lah long!...bila dia dtg jumpe mmg le aku nk katakan yg aku rindu..syg..cinta..n memacam lg le..tp tk kuar le..tk macho..lidah kelu..bisu..tk rock le mck..tk gentle..kang time aku nk ckp je..musti aku gelak dulu..pastu tk leh berenti..malang sungguh le..tk pon, ayo mate yg dok menitik pah! entahle..tk tau le teman nk ckp lagu mane lagi pah..berserah je le..pening2!

camaner leh ghindu gan 2 org yg berbeza nih?...confuse n pening le..arghhhhhhhh!

buhsan..pasni tk de kawn kt off...mmg le yg lain ade tp nk satu pala..head banggin tarak...pegawai lak tuh...mane le nk geng gan aku kuli nih...ehehehhehehe...sb kak izan dh pindah ke jab kastam pre 2 ..dekat MOF tuh..start minggu dpn..dh le syidah tuh tk dtg2 offis..cam bapak dianyer offis je..so, tingai aku je le kt 'pools' nih...buhsan!..tk tau nk wat pe sb RMKe-9 blum start lg..mungkin pas raye...typist dh le tk de kt sini..berantak sakan le aku ujung thn nih..tk cukup tangan...aku guna kaki taip paperwork kang..:P

semeni dh 'terbang' ke sabah..sronok sakan le minah tuh..patutnya aku pon turut jejak dia tuh..menyentuh kaki di negeri bawah bayu..tp aku tolak...(cheshhh...hati mmg nk pegi..sedey)..tp mengenangkan budget yg dh lari '100m' nih..aku pasrah je lah..tk de reseki nk g..nk wat cemaner..semeni tuh lain le...abg syg dia tokey KOTEX..laris lak tuh jualan kt sini..so, leh le g..aku nih habuk pon tarak..ahhahahahahah..merasa gak naik 'belon'..n melawati negeri sendiri..fee cuma RM50 tuk staff n RM100 tuk officer..tp nk wat lagu mana dh melopeh..so, tmpt aku tuh digantikan dgn Kak Kiah PA..n abg jak..sb tu le aku dok kt tmpt PA nih kengkawan..ganti kakak tuh..sehingga 10hb nih..nsb baik boss tak de..g kursus JUSA kt INTAN..tenang le skit...mende2 lain pon officer wat sendiri..aku cuma jd 'JAGA' kt kerusi PA tuh...buhsan!..takat cop surat..angkt tepon..confirm meeting..anto surat n memacam lah lagi..tp tk bz le..sb boss tk de..tp kan...yg aku 'seriau' nih...mungkin boss masuk 9hb nih..sb kursus ingga 8hb je..so, dia mmg le termaktub boss yg dedikasi n rajin..jd peratus kedatangan Pn.Boss tuh mmg le tinggi..sabo je le ct!..


tunggu je le boss tuh..semoga tinga aku tahan dgn kicaun burung di pagi hari, bingit!




No comments: