October 11, 2004

Pengantin Baru VS Pengantin Basi...

"Somewhere she waits to you win,
Your soul in her firm white hands,
Somewhere the gods have made for you,
The woman who understands.."

Kenyangnye...cam ulo sawa aku pg nih..hehhehehehe..i took heavy breakfast..nasi lemak n tea..bad sadly, i eat alone!..Kak izan moving to her new 'teritorty' at Jab.Kastam...selalunya aku n dia lah yg dok 'serang' cafe B1-B6..dgn bermacam2 lauk pauk n kuih muih..tu pasal yg berat badan aku dh naik mendadak nih...sejak dpt kawan yg rajin 'serang' cafe nih..aku pon dh jd sekutu dia...dulu2, amek roti je ari2..frm b/fast until dinner..roti...roti..roti..n sunquick..now..entahlah..seram aku nengok selera sendiri!..pulak tuh skang hati tgh senang..jd selera pon menjadi2 le...cik kuntum dh bising2 ajk diet semula...bukan diet je beb tp diet to die..tk mkn nasi sepanjang bln posa nih..bleh ke ek?..aku cam tk tahan je..tkut ketaq2 seluruh bdn cheq yg tembam n cute nih...gula tk de dlm bdn beb, tentule lapo siottt...tp aku nk kene diet gak nih...kang tk pasai2 smua org dh tk kenal aku cam tahun lps...iyolah, thn lps sb dh susut badan..tkkan tahun nih dh naik mendadak lak?..seram akak nyah!..so, aku nk kene reduce skit le..dlm 3-4kg..tk yah susut sgt..kang tk seksi, fuyooooo...nk gak seksi...montok sana...montok sinun..montok sini...skang mmglah montok arrr...tp terlebih extra 'spare part' hehehhehe..aku sendiri pon takut nk nengoknyer...memula tuh bercadang nk wat mandi sauna kat serdang tuh..under felisa kosmetik..bayo dlm RM300 for 12 treatment..free 1..=13 treatment la..byk tuh siottt..leh wat mkn kt hotel..hhehehehe (aik, asek pk mkn2 je la skang nih...heran)...

aku pon dok le pk2..berbaloi tk?..mmglh result dia fast n furious tp RM300 beb..memacam leh aku beli...baju raye pon leh dlm 5 psg..heheheheh..so, aku pon cadang2 nk mkn produk kesihatan je lah..sb kalu nk wat treatment tuh aku kene g serdang...korang pon tau kan...aku maner ade transport..kene le pk mende tuh...takkan nk charter teksi..siot arrr...tentu bertambah lg..ingat, aku nk simpan duit nih...bkn nk bazirkan..byk mende aku plan nk wat tau..siot je korang nih...ingat aku cap duit ke? tulung skit...cik kuntum, pe kate kita start mkn jamu? iyolah..jamu susut perut ke jamu langsing ke..teh org kg ke..teh taragoy ke or etc..etc..pastu kite tambh dgn krim pelansing or sabun..then kite buy back support Avon or girdle..tk sampai pon RM300..mmg le utk sebulan je tp musti dh ade result time tuh...at least raye nih den leh pakai kebaya sendat skit....hahahahahha...nk mampus mak den kerat 700 pieces? hahahahahha...pastu tu, maintain kan je lah..tk mo kurus sgt..nnt tk seksi...diulangi tk seksi...kepeng je cam org sudan n habsyah...diorg tuh tk cukup mkn, pity of them...kita yg kt sini Allah dh murahkan reseki nk kurangkan makan plak...sok2 dh jd kepeng or kebuluran baru le nyesal...tk guno!

ahad lps..pengantin baru umah tuh wat kenduri skit..tk de le beso2..wat mkn2 skit..laksa kedah + agar2 pandan + tembikai + air oren..ajak kengkawan dia tuk mkn..n tentunyer utk abg bomba..geng suami dia..kt tingkat atas jgn jeles..hehehhehe..akak cuci mato je..malangnya, mereka mkn kt umah diorg je..tk turun pon bwh..hampeshhhh..den baru nk 'ngurat' barang seorg dua..bknya byk pon kan..kan?..bile lagi, time nih le..sok dh berlaki..mata statik kt 'cik abg' sorang je hingga kiamat...insyaAllah..heheheheh...sapo masak?..tentu le pengantin baru tuh..IDA..dibantu oleh cik kuntum...aku??...tertido hingga kul 10.30 am..mlm tuh blk lewat..dok ronda2 kl..n umah untie di gombak..ngantuk siottt...tk ati nk curi tulang tp bgn2 je...smua mende dh masak...tingai nk kene mkn je...kasihan kt diorg berdua tk penolong..yati g kl..aya sprt biase dating..semeni tk blk sabah lg..aku?..tido le..hehehhehee..tp nasib baik majlis start kul 3.00..so, sempat le tulung potong timun, bawang, salad n buah-buahan....jeng-jeng tk sangka pengantin basi pon dtg..sape lagi?..ZA gan FENDY le..siap bwk puding lg tarok dlm gelas cantik..cute sgt..bermacam2 le cite org dh kawen nih kuar..satu umah pakat gelak...yg kaum lelaki kt ruang tamu tuh heran tgk kitaorg galak sakan ketawa...heheheheh...rahsia rumahtangga le..kongsi2 sesama...ZA siap kasi petua kpg IDA n kami yg belum kawen nih...segan gak nk dengor tp pe salahnye kan...smua akan melangkah ke alam rumah dan bertangga..aik,silap2..skang naik lift..so rumah berlift le pulak..miliniuem gitu..gatai!..sebenornya aku ingatkan nk anto beg yg oya tinggai kat umah tmpoh hari sb dia nk blk kg pagi tuh...tp aku dh bangun lambat....tk dpt le nk g..mata aku langsung tk leh open eventhou dgr cik kuntum membebel2 ngan ida pagi tuh..so, i told her to that i'll take it this coming weekend..maybe i'm going home..to celeb fasting month with my family..but depend on the money..heheheheh as usual....tp she said the beg is quite important..maybe sijil ade dlm tuh..skang nih Oya tgh ligat carik keje sejak berenti dr PUSAS..entahlah, time aku nk mintak tulung nih le juga dia berenti..berat sikit le penangungan aku..pulak tuh nk raye n 'majlis' tuh..budget mmg kene wat tight skit..tuk bln ramadhan nih aku dh target just RM5 perday including bus fare n food..jimat kan?..tk mo lelebih..mask nasi kt umah n just beli lauk kt cafe..abeh cite...itupon kalu nk mkn nasi...kalu cik kuntum ajak diet..tk makn le gamak nyer...heheheheh, roti 24 hrs!

tuk raye nih aku kene beli baju melayu Adam n kain pelikat utk my dearest dad...nk gak beri duit raye..meriah skit..tp depend on money..kalu ade reseki diorg..ade le..kalu tk dok diam2 je kt umah..smlm nengok "Cinta Luar Biasa" kt mines..dgn sape?..sape lg..cik abang le..dekat 2 minggu kitaorg dok kejo cite tuh..asek tk dpt je..moto rosak le...tiket abeh le...memacam..but last nite..it was great..cite tuh mmg best....heheheheh...gelak tk renti2..apek tk leh berlakon serius..muka lawak dia tuh tk leh guna tuk serious movie..apek sesuai cite lawak je..or senario..but biase le..nama pon luar biase..asek nk kenekan org yg bersais XXXXL cam aku je mlm td..hanpeshhhh!..cam le kitaorg ni tk layak dicintai...hanya yg lawa je dok menang 'anugerah' puan...hehehehhe..tulung skit..kitaorg yg tembam nih ade vogue gak tau...yg dh kenai je nnt tau le kelebihan ppuan tembam n XXXXL..seksi pon leh je..but in others term of view...aku dh pesan kt 'abang' jgn dok gelak kuat sgt..mamat tuh mmg jarang gelak..tp kalu dh gelak, 7 panggung pon leh dgr dia menggilai..hehehehehhe...tp mmg aku heran...sblm nih, nk senyum pon payah..jeling lg ade le..bebudah umah pon kate muka garang..aku lak kate dia cam The UNDERTAKER....iyolah beso semacam n sukar senyum..memula tuh dulu aku takut gak...kot2 makan penampo ke..peneranjang ke..kalu tersilap cakap..alhamdullilah blum lg..abeh2 jeling je le..seram siottt..cam pontinak sundal malam akekekekke...tk tau lah dh kawen sok kot kami ber2 bukak Wrestling Wife With Husband (WWWF) lak..hehehehhee!

"heppi sgt tgk pasangan pengantin baru n basi bekerjasama..romantik, semoga bahagia ke akhir hayat!"

No comments: