October 01, 2004

Mandi bunga...

aku exident lagi!..smlm aku n bebudak umah excident kat pre 16..berhampiran umah TPM..kete remuk abeh..alhamdulilah kami selamat..tp kata saksi yg ade kt tmpt kejadian..kami bernasib baik..kalu ikut keadaan kete mungkin kami ade yg cedera parah...kami berlanggar dgn kete gak..wira warna ijo..pemandunyer ppuan India 3 org..1 sorang tgh sarat mengandung,...rerasenya 2 ari lg beranak le..branak terkejut..pemandu india tuh wat U-turn n mkn jalan kiri yg kitaorg sedangn lalui..sama ada Aya break or teruskan, mmg kitaorg tk dpt nk ngelak..Tuhan saje yg tau perasaan aku ketika itu..tepat kete itu melanggar kami..aku dok pejamkan mata sb dh jangka mende tu akan berlaku...tk berani nk buka mata..seram kalu Aya tersepit celah sit pemandu tuh..bila dengo semeni dok merintih2 kt belakang...dengo cik kuntum jerit2 yg bibir dia pecah..aku start panik...mengigil pala lutut..nk nangis pon ade...saat dengo sore Aya barule aku berani toleh diorg semua...aku teringat kejadian bln Januari dulu..sama!!!..Cik kuntum kene 2 jahitan di bibir n MC 2 hari..semeni bengkak bibir sb cermin mata makan tuan hehehhee...besi cermin mata semeni tersangkut kt bibir..bengkak cam pelarian Uganda :D..aku seperti biase lebam n calar skit bwh mata..entahle..kalu excident aku musti kene area mata..cik kuntum lak musti area mulut or kene jahitan...org kat off kecoh soh kitaorg berdua dok mandi bunga buang badi..iskh...ishk..seram aku dengo!

aku maleh nk g klinik or hospital..leceh le..lgpon bukan parah or luka2 teruk..lebam je bijik mato den ni hah!..badan pon sengal2 pagi nih..tp aku ttp dtg offis..yg lain smua dh blk umah sb dpt MC..cik kuntum de gak marah kat aku sb maleh g check..kata dia nnt jd cam kes excident moto dulu...kuar darah sewaktu melepas kan hajat beso..hehehehee..pastu ok je..seram arrr nk jumper doktor..nnt dia soal memacam...aku maleh nk jwb soalan...hehehehhee..mengantuk pon ade gak rase pas excident tuh..smlm gak aku nengok Aya mengamuk sakan kt pemandu india tuh..siap kate bodoh..mmg patutpon..yg dia dok makn jaln org sape soruh..mase nk wat U-Turn tk toleh langsung kt kete yg lalu..main taram je..cam jln tuh bapak angkat dia Samy Vellu punyer...yg wat Aya bertambah angin (aku pon turut angin gak..) ppuan india tuh leh wat bodoh je..Aya tanya no IC, hand/set n nama dia diam je..rase bersalah kot?..takut?..yg jwb nyer kwn dia yg mengandung tuh..angin sungguh, no maner!..luku pala tu nnt baru tau...sakit ke idok...:D..tanpa lengah2 lagi after kete kene tarik msk balai..aku pon temankan Aya utk wat report..tak sangka HERO Aya, Sham dh tungu kat balai..maklumlah..mama kesayangan papa excident..aku siap giat sham lagi.."eh sham..cepatnye sampai...cam superman je heheheh"..sham lak cuma tersengih je le..segan kot?..ala, wat pe segan2...akak paham dek!

sewaktu kejadian tuh aku ade gak sms 'abang' berharap dia dtg..iyole, ppuan india tuh dh siap panggil kerabat dia...mase tuh tingai aku ngan Aya je..Kak Kiah pon ade..mintak tulung dia anto ke balai..jd seram le skit kot2 keling tuh tuko cite..Aya lak yg salah..tungu punya tunggu...tp tk datang gak mamat tuh..emmm, sedey gak ati nih..terasa cam tk amek berat je...agaknye kalu aku mati pon dia tk kisah..wawawarghhhh!!!..rupe2nya aku tersilap sangka(maaf ye bang?..)...mlm td cukup aku kene 'brain wash' gan 'abang'...dia siap perli2 aku lgi..aku terkedu je le..iyole, aku bg sms tp dia dok tanya lagi soalan..mase tuh le pulak kredit aku abeh so, tk de le aku bls sms dia pastu..siap tunjuk lagi sms yg aku kasi kt dia.."syg eksident kt jambatan pre 16, tp ok.."..so 'abang' ingat cuma tergesel je le..bkn nyer remuk or cedera..dia marah aku tk tepon..aku jwb le tk de kredit pastu dia kata..tkkan dlm 4 org tuh sorang pon tk leh derma kredit or mis call dia?..laaa, aku lak yg kene marah..ade ke patut?..aku yg sepatutnye marah dia sb tk dtg jenguk aku..ni dh turn table le pulak..iskh..ishkkk..sedey....lps nih 'abang' perli..kalu excident teruk n cedera parah..tulis sms cam nih "exicent tp ok je..kaki putus"..menci arrr..menci arrr....dok wat perli aku lagu tuh..bkn simpati pon..smlm aku dh beli cincin 3 bentuk so smlm gak sesmbil nengok 'kecederaan' aku nih..'abang' dtg tgk cincin yg aku beli dgn Kak Izan..dia pueh ati tp dok tanya ok ke dgn harga tuh..nk tambah lg ke?..aku ok je..tk mo susahkan dia...biarle bersederhana dlm semua perkara..dan yg penting mampu..bkn berlebih2 tp menyusahkan badan di akhir nya..aku suke cam tuh..sederhana..kalu ade rezeki lebih, blakang cite...yg penting kami BAHAGIA dgn ape yg kami ade sekarang, terima kasih 'abang'!


"ala, kalu putus kaki pon..dh tau jawapan..tentu abang tingaikan syg cari ppuan lain"

No comments: