October 27, 2004

Raya datang lagi...



"as unto the bow the cord is,
so unto the man is woman,
though she bends him, she obeys him,
though she draws him, yet she follows,
useless each other without the other !!...."


kuih bunga cina, kuih tart..kuih almond london..semperit....eh-eh, dah nk raye upenyer..sowi le..aku tgh kira jenis kuih nk wat thn nih...kene wat lebih le plak...ade 'tempahan' dr sedara mara hehehhehe...utk pengetahuan korang arinih dh masuk hari ke 12 umat islam di dunia menjalani ibadah puasa..woit, aku posa penuh lg nih...tk tau le sok2....hehehehe....kot 'bendera jepon' dtg..ghaye awal la aku gamaknyer..akekekekekek...cik kuntum n yati pon nk wat kuih raye..yg lelain tuh kayer ghayer..byk duit maklumlah bonus dh msuk..so, tempah je le..senang!..aku tk leh nk tempah bebyk ...aku kene wat sendiri..jimat blanja hehehehe...adik aku, oya pon dok wat kt kg tuh...bio thn nih kitaorg ghayer dgn kuih heheheh...lgpon nk blk johor lak...kg abah aku tuh, insyaAllah..nk jumpe 'Nyai'..nenek aku dlm bahasa jawa, toi tk semeni?...nk mkn kek kukus, dodol kerisik, rendang daging lembu, sambal goreng jawa n etc..etc..lg le..heheheh..lama tk melantak menu tradisi family abah hehehehe...pastu nk 'cilok' kuih muih Acik Hat wat..makcik aku tuh mmg terror wat kuih..bermacam jenis..coklat ade..hijo ade..merah ade..kek ade, bak kata astro memacam ado le..2 thn lps..kitaorg ade blk..so, mmg Acik Hat dh bungkuskan...pastu Oya sibuk nk mkn sambal jawa...so, Acik Hat ni mask le byk2..ingtkan nk amek bwk blk pahang...malangnya, tk sempat nk singgah umah dia..blk je pahang..dia tepon marah2..katenyer membazir...dia tunggu sehingga petang tp kami sekeluarga tk sampai2 nk amek mende alah tuh..padan muka Oya!..sape soh gatai2 mintak?..sian org tue tuh, penat memasak tuk anak sedara tercyg..heheheheh..thnn ni tk mungkin berlaku lagi sb aku mmg nk dtg umah Acik Hat..kira kamceng giler le gan dia nih...Oya tuh lg le rapat tu pasal yg dok mintak itu..mintak ini..kami sekepala..maklumlah makcik aku tuh muda lgi..muda tk muda le dlm 30-an...

aku tgh pening nih...baju ghayer aku blum wat lg..iskh...iskh...sibok2 kt emak n Adik..aku lak yg tertingai...abah ngan Adam aku beli sblm blk nih...jgn jelous, aku dh siap beli tiket blk kg 10hb nih..aku nk ghayer Depavalli sekali, ammakkk padayapaa!..hehehehhe...tiket kol 3.30 so sempat lg le aku meronda kt SOGO carik t'shirt n baju melayu mereka berdua...wat mase nih aku nk pk pasai 'mjls' 18hb Dis nih...baju yg tuh blum tempah or carik lg...brg2 lain pon aku blum beli..pening le...tk tau nk beli pe or konsep gubahan tuh ..sat2 aku nk kaler kuning....sat2 aku nak gold..sat2 nk purple..sat2 nk ijo..bdk umah pon pening tgk aku tk ready pe2 lg...relak je..sebeno nyer bkn aku tk ready tp aku tak tau nk beli pe dulu..jd end of this weekend aku joint pengantin baru tuh beli brg kat Jln Tar...diorg dh ade pengalaman so, aku nk mintak advice skit...brg2 aku tk beli byk..2-3 je utk cukup syarat...iyola 5-7 dulang je...waaaaaaaaa, abeh duit bonus aku!

sepanjang bln posa nih aku, cik kuntum n aya kongsi beli juadah berbuka, jimat skit..sehari kitaorg budget RM6 je..skit kan?..tentu le jimat cermat..memasing nk simpan duit...cik kuntum tu lg ler...nk beli kete..tp pendirian cam lalang...(kate kat 'BB' cam lalang...dia pon samo gak)..kejap nk beli kete kelisa..jap kang kete kancil baru..pastu nk beli kenari..pastu tak tau le lg...hampeshhhh, bila arr nk beli kete nih, kitaorg tk sabo nk tumpang akekekekekek...aku gan aya biase le simpan duit tuk dot..dot..dot...phm2 sendiri je le ek...misni, yati n ida beli sendiri2..tp bile dh kumpul satu umah, penuh meja gak gan bermacam2 jenis lauk pauk..kuih muih..berkat org bujang...ade je reseki..terutama cik kuntum...ade je officer yg blanja..terutama en.roslan tuh..hep-hep..ade skandal ek gan pegawai cik kuntum?..syhhhhh...diam2 arr...asal dpt mkn free!

tangan aku dh lenguh taip mende alah nih...nk siap sblm 5hb Dis..ulasan kepada usul umno tempoh hari...dh le typist dua2 dh ilang..aku gak yg jd penunggu setia off nih...smlm aku jg boss..akulah PA,steno n tpyist kt seksyen nih...silap2 jd PAR pon bleh hehehhehehe...seksyen aku nih short of officer..en hermandey tu pon kami pinjam dr seksyen cik kuntum...marah org tue tuh sb officer kt saner pon tk cukup..main pinjam2 lak ye cik kuntum?..ala ileks laaa...bior le dia dok sini..leh aku cuci mate..:P..hep-hep..jgn nk kasi tau 'cik abg' aku ek..tk sesuweiiiii!

akhirnya thn ni dpt gak aku nk kasi kad ghayer special tuk org special...tentule insan kesayangan hamba..'cik abg' aku le....2 hari lps mase g Carefour Alamanda, aku dh sebat satu kad raye..ayat dia sedap tau semeni...tangkap leleh wa ckp lu!..jd aku akan pos bersama dgn berpuluh2 kt ghayer wat teman2 tercyg...ala, bebdk umah pon nk kad ghayer?..tak yah la...membazir je..tp kalu korang nk tuko2 utk glamer di off dgn jumlh kad ghayer terbyk...aku setuju je, amacam?


'budget tp tk dpt nk budget gak...larik je dr plan sebeno, hampeshh'

No comments: