October 18, 2004

Kejam sungguh...

"bukan dikatakan cinta apabila menjadi matlamatnya semata-mata untuk memiliki sepenuhnya. tetapi cinta itu ialah perkongsian di dalam kecenderungan dan kegemaran serta perasaan bahawa diri orang yang anda cintai itu tidak kurang pentingnya dari diri anda"....

tergamam seketika aku ketika membelek surat kabar pagi nih..kejam sungguh..seorang pelajar malaysia dan keluarganya dibunuh dan dibakar hidup2...sayunya tika melihat wajah 2 kanak2 itu..masing2 berusia 3 thb dan 11 bln..bapan mereka adalah pelajar universiti azhar thn akhir..sadis sungguh..perbuatan itu dipercayai dilakukan lebih dr 1 suspek..pihak polis telah pon menahan sorang rakyat indonesia utk disoal siasat berhubung kejadian itu...mangsa semuanya dikebumikan disana..al-Fatihah!...amin..semoga roh mereka ditempat kn bersama org2 yg beriman...

skng nih senang benar nk bunuh2 org nih...bahan yg perlu ade cuma parang or pisau n keberanian..pastu gi lah tikam memaner yg korang suke..pastu campk je kt mana2..senang. abeh cite!..teruk betoi la nih..tk de perikemanusiaan..itu blum kes along..ugut org je kejenyer..iskh..ishk..seram aku skg...bimbang pon ade gak..sb generasi akan dtg mungkin menghadapi perkara yg lebih teruk dr ini...iyolah zaman anak2 aku sok..bahayo!..polis pon skang dh start bz..memanjang dok siasat n tangkap org..penjara pon penuh..buang boreh je dok jaga penjenayah...senang je..tk yah keje..bleh mkn free kt dlm penjara!

sronot dpt berbuka posa gan family..aku cuti 3 ari...start frm friday..gian nk msk so blk je umah aku blasah le bahan2 yg ade kt dlm peti ais tuh...mcm2 aku wat..puding...ikan bako..sayor peria lemak +sotong...beli kurma..sayo campur..jd sepanjang 2 hari 2 mlm tuh aku telah 'menyerang' dapor..oya gan awa ade kt umah..adam mungkin blk this coming weeks..cuti semester..kalu ade dia lg le meriah menu kami di rumah...maklumlh badan kurus tp selera cam anto raye..heheheheh..smua mende nk mkn..takut aku nengok selera mamat tuh!...sedara mara pon ramai blk kg..meriah le skit..nenek aku adalah insan yg paling gumbira sb anak cucu ade blk..tuk berbuka bersama2..diapon dh 80-an so, ni le mase tuk beramah mesra gan anak...panjang umur thn dpn beraya bersama lg...geram nengok anak sedara comel2 belaka..abeh aku 'romen' belaka..sronok..gelak je..nakal plak tuh..angah nk langgo je mak ngah dia ngan basikal kuning tuh..nasib baik aku pandai menggelak..kalu tk exicent gan budak umur 3 thn heheheheheh..

smpi je bdr temerloh, aku lepak sat kt office lama..borak2 gan kak gayah..lama tk bertanya kabo..sebenornya aku tunggu abah jemput..slps solat jemaat jd..melepak le dulu kt arked mara tuh..rupe2nyer smua ado..abg din, abg johari n kerani baru kt situ..tgh melepak..maklumlah jutawan temerloh..sape lagi..bos lama lah..en.fuad tk de..jd, mereka pon bersenang lenang la sambil menanti waktu solat jemaat..aku dok sipu malu2 time abg din tanya status skang...abg johari pon dok giat aku..hey abg johari, ct tunggu abg tau..wat dulu kenduri baru leh giat org..hampesshhhh!..kak gayah gelak je tgk aku mengusik abg johari..huh, kau..malu tk ingat bile aku dh giat mengusik..padan muka...heheheheheheheh, panas bontot abg johari pon chaw..pastu barule aku leh cite mende2 sensor gan kak gayah...ala cite2 org ppuan..biase le..hep-hep..jgn nk tuduh ye..tk kuasa nk m'gumpat tuk menambah dosa time posa nih...cite biase le..dia pon dok tanya bile aku nk menamatkan zaman solo-molo nih...cam biase aku pon memberikan alasan yg paling logik..belum ade jodoh lagi kak, sok2 kalu dh sampai seru...menyusul le kad tuk teras kita sdn bhd, don worry..insyaAllah! ari ahad tuh aku dan oya tulung abah cat umah..lenguh siottt...abeh le 1 beranda kami kerjakan..tak tau le cantik ke idok...tp tgk pada kombinasi kaler cam ok je..pe2 pon tgk le nnt..yg mana tk cat lg tuh..aku akan amanahkan pada adam..iyolah, cuti panjang tkkan nk tido je kan?..so, let him play with kaler..tk pueh ati siap ko akak kerjakan..meuh..meuh..meuh!

aku blk ari ahad..tp tiket kul 4.30 ptg..dh tuh jem kt tol bentong....buhsan..rimas..dh le aircond bas rosak...cair mekap teman akakekekekekekek...'abang' janji nk amek aku kt sg.besi..tp aku arrive around 6.35..pastu berkejo solat asar lak..letih mak nyah...aku pon psn dia supaya berbuka dulu kalu aku tk sampai2..sian lak..kang pengsan kt lrt sg.besi hehehhe...so, dpt le gak bebuka gan org tersayang......tk leh jumpe lelama..maklumlh bulan posa!

cam nk period je..ala, nk posa lah, tangguh le dulu...heheheheh!




No comments: