October 09, 2004

Aku terima nikahnya....


sronot ke mk long?..dh nikah n 'halal' gan pak long tuh?..kami yg serumah nih pon tumpang sronot kt ko Ida..semoga ko bahagia sepanjang hayat..tuk paklong Kery..jaga mak long Ida tuh baik-baik..kang dok 'teriak' je ari2..berendam ayo mata cam seniwati neng yatimah..sensitp beb!..diorg ber2 slamt bernikah 4/10/04 minggu nih...terperanjat kodok gak aku gan rumah..cepatnyer..janji 4/12/04 nun..lg 2 bln je Ida oit..tetiba je family diorg soh nikah dulu..pastu majlis ttp wat bln 12 tuh..iyolah, senang bile dh halal nih..dok lak selang tingkat je umah (5 ke 6)..tentule mak ayoh tuh bimbang kan 'keselamatan' anak daranye so, lebih baik nikah...ado gak yg jago kat sini heheheheheh..jgn mareh ek ida..eh-eh maklong..(suke le tuh..)...aku pon nk gak dgr perkataan keramat tuh..bile ek saat itu akan berlaku?..harapnya biarle berkat hingga akhir hayat...bior semua budak umah2 kahwen then kitaorg leh wat annual dinner or annual camp fire setiap tahun kt P.D or elsewhere..membina kenangan di saat masih bersama di rumah sewa yg menyimpan seribu kenangan, toi tak kengkawan?

so, budak2 umah smuanya jeles le tgk pasangan pengantin baru tuh..nok gak le merasa kan..kan..terutamanye cik yati n cik kuntum..akekekekekkee...seru dh smpi tuh..cepatlah cik kuntum n yati..nikah..kitaorg pon nk tumpang bahagia gak...hehehee..pastu leh le menyusul lak..(tk gitu aya?)..maklumlh ni kan menghampiri ujung thn jd byk le pasangan2 yg dh siapkan tarikh utk bersatu..menuju puncak kebahagian bersama..(tp bilo dh nikah...taule akibat nyer..t/jwb beb, berlambak!)..aku pon terasa gak nk jd cam mak long n paklong..akekekeke..mmg le gatai cik kuntum oit...kalu tk gatai, tk de le org nikah n kawin...smua pakat2 buat baik n dok diam2... kt umah sorang2....or jd tok sami!

emmm...kebuhsanan aku telah pon mencapai tahap melampau..arinih last day Kak Izan..ade kt off..start minggu dpn dia akan bertugas di Jab. Kastam..sian aku..tingai sorang2..tk mo le kawan ngan en.nan or boss tuh...binggit tinga..ari2 dok dgr diorg berleter..bertegang urat ke gan officer lain..or watsoever using high pitch verbeto..(ahaks...cam ajai lak komplen kt who will wins)..minggu dpn boss td ke..en mat noor pon tk de...diorg g seminar or cuti rehat..sunyi sepi lah off..tingai le aku jd penunggu setia kt seksyen nih..kritikal selalu...typist baru tk tau le bile smpi..tunggu je le ek..semoga tk beso kpala or sombong..bior satu pala, senang nk headbangging sesama..tp hubungan aku ngan kak izan tk putusnyer..byk planning nk jln nih...businnes...bantal kekabu..barang emas..kutu...dn etc..etc..so, mungkin kami dpt melebarkan sayap perniagaan kt kastam lak..akekekekekek!

kak kiah PA akan plng dr sabah ujung minggu ni..sama le gan cik semeni kite tuh..tentu penat ek?..macam2 aktiviti yg diorg buat kt sinun...nk mengeratkan lg perhubungan antara staff di semenanjung gan sabah..tuh, biasele taktik politik n diplomatik..hehehehehhehe..tahun dpn aku lak nk joint..jgn tk kasi ek?..nk gak..nak gak..tk kira!

wowwww..tk sangka minggu dpn je kita akan berpuasa..sronoknyer..posa n berbuka pastu RAYA..mmg menyeronokkan...aku nih tgh pening..sama ade nk blk kg tk utk berbuka bersama keluarga..rase cam tk berbaloi je sb raye nnt nk blk gak..cuti lama lak tuh...tp tk sronok kalu tk dpt berbuka gan family..pe pendapat korang?..tp kalu nk blk pon..mustilah pas gaji sb baru sronok nk belanja family mkn pueh2..penuhi selera smua anggota keluarga terutama adik lelaki aku tuh..dia mmg bwk 'anto raye' sokmo klu time mkn nih...badan kecik tp selera kalah aku yg di sebaliknya..akekekekekek!...emmmm...planing bebudak umah nih nk wat kuih rase sesama tp tak tau le jd ke idok...aku on je..yg penting ade resepi...tp aku dh ilang 'the touch' tuk wat kuih sb nyer lama dh tk wat..2 thn lps..dok tempah..yg aku dok wat cuma kek n mknan di pagi raya such as lontong, rendang, lemang, sambal kicap..sambal kacang etc..etc..bab kuih nih leceh skit...tp kalu wat reramai, keje berat jd ringan..emmmm..ok le gak..kite wat reramai, kalu ok kita bukak perniagaan jualan kuih raye under name syarikat 6 Dara Manis Green Flat, ok?

pe le yg cik semeni bwk blk as souviner?...aku dh temph mutiara sabah tuh, nk wat butng baju n cincin..

No comments: