June 15, 2004

Utara yang memenatkan...


Alangkah nikmatnya dapat tido di tilam sendiri..setelah berhempas pulas menikmati perjalanan ke utara last weekend, aku lega!just imagine we drive from kl to perlis 24 hrs..300km something..nasib baik bergilir2 kalu tk mampus krem mengkarung kaki aku..awatlh jauh sgt Adam dapat ek? buhsan aku dlm van dok tgk jln raya tk henti2.rase cam bertahun baru nk sampai ke destinasi nyer..at least tk rase mual or juak..mum sprt biase,relak je kt seat tuh..itulah perasaan Ida n Kery kot bile depa smua blk kg kat sungai petani..kematu bontot dlm bas heheheheh..bile aku mengadu ngan cik kuntum dia cuma buat lawak spastik suruh aku naik kapal terbang or tumpang superman..ade ka patut pah tuh cadang lagu tuh?..hampesssh..aku tk pueh ati le..sebagai sorang perempuan,tentulah aku nk g shopping kat Padang Besar..dh siap berangan nk beli comforter or patung beso2 kt situ..malangnya,kaum lelaki yg ade tuh buat deq je..siap sesat kt Bukit Kayu Hitam..kalu sesat dpt beli barang okeh gak..tp tk dpt beli pe2.cuma dpt mkn nasi goreng amerika ngan tomyam thailand..pe lagi tk henti2lh mak mengomel kt abah..naik benggang org tua tuh..:p..aku pe lg siap mempamerkan muka cam hantu nk beranak..masam+kelat=geram...hampehhh, benggang giler aku!..iyolh..alang2 dh sampai tentulah nk g tmpt cam tuh..dhlh jauh..x tentu lg bile nk pg..awat jd lagu nih lak..pe yg dpt as a buah tangan is durian n buah mangga..itu jelh yg ade..(emmm..tentu pakcik tuh tgh enak mkn buah durian aku kasi mlm td)alih2 tk cukup lk nk beri sedara mara kt kg..bergaduh lg my dad n mum hehehehe..

Setelah mengeluh tk renti2..akhirnya aku terdiam cam ayam berak kapur bile dh tgk pemandangan hijau sawah padi,absalutely gorgoeus!cantik sungguh pemandangan ciptaan Tuhan sekalian alam..kalu aku dok sini musti idea dtg mencurah tk renti2..tenang n green..emmm, awatlh tk dpt pakwe org sinun..leh lak aku blk kg dan menikmat pemandang tuh..rase cam nk packing je pemandang tuh n simpan kt umah..so,aku pon siap amek gambor..nntlah aku post kt sini bile dh cuci nnt..jauh siot perlis tuh..tp demi mase dpn yg gemilang(chesh..)kami turutkan jua..aku siap beri amaran kat mamat tuh, kalu nk belajo memain tk yah lh nk susah'n family..g jelh cari keje lain..kilang ke, tolong abah jual gas ke..i dun wan pelaburan yg dh dibuat x dtgkan 'profit'..aku sememangnya pegang prinsip=wat we give we get back in return..itu yg penting..itu yg semestinya..tk mo buang mase..akhirnya Adam listen to wat i try to make he see to his future if he fail now..harapnya semoga dia lh lambang kejayaan dlm keluarga kami..hehehehehe..janjinya pada aku ialah=i will be rich or die while trying..good 4 him..that the spirit i need him to get it..no triumph without sacrifice..

Jemaat nih blk kg..kenduri kawen Ayahde..nk gak tgk Makde baru aku tuh..leh joint ke tak..sekepala ke tak..disamping tuh nk berposing maut ngn pengantin..amek berkat..hahahahahah! manalh tau leh berjangkit dlm mase terdekat nih..:P..abah suruh balik awal sb kene tolong dia masak..utk kenduri ini setiap adik beradik mak aku akan sumbangkan satu masakan..lebih senang cam tuh..lgpon majlis tuh tk beso mane..simple je..maklumlh kenduri belah lelaki tk de lh cemerlang,terbilang n gemilang!..nenek aku tentu gembira akhirnya anak bongsu dia dh kawen..alahai anak omak!

Aku dpt berita sedih dlm perjalanan ke Kangar..once of my fav fren (sister to me) has passed away sb paru2 berair..K.Nora ialah rakan satu rumah sewa mase aku kt polisas kuantan 4 thn lepas..she is nice n gentle..aku terkejut sgt..itupon mek na yg beritahu aku..kalu tk mungkin aku ingat arwah sedang bahagia ngan keluarga..Abg Angkat ( Buja) aku ade tepon ajak g melawat keluarga arwah kt cameron highland tp tak tahu bile lg..mungkin nk konvoi ngan kawan sekelas mereka..aku mmg agak rapat ngan dia..rumah tuh ade 2 org kakak..K.Nora is my 'sister' while K.Ayies was Jue nyer 'sister'..we had lot of fun together..happy n laugh out loud during that day..emmm, now we live only with her memory..al-fatihah!

Once they are gone, we will realise what we miss most!

No comments: