May 28, 2004

Akhinya ia berakhir...:P

Fuhh..lega, kursus induksi umum bil 5/2004 Kumpulan II dah berakhir ari nie..peksa pon oklah..mlm td dok study cam nk peksa spm la..tp biasele kalu org ppuan dok study group borak je yg lebih..heheheheh..pe2 pon insyaAllah, mintak2nyer pas la..tk mo nk repeat kursus yg sama!

Cik Kuntum tentu cuti ngan aya..maklumlah letih dok kursus kt INTAN Kemaman, dh tentu borong sakan tudung or kain2 pasang..maklumlah mende tuh yg murah tk pon diorg pakat beli selimut TOTO..hahahahahahah..senget le bas kemaman kl tuh,byk buah tangan beli cik kuntum? aku? cam biase, ptg td aku dok ronda2 kt air itam ngan kengkawan sekursus (sal n yan)..siap chater kete staff Intan lagi..kenele dlm RM25..mahal tuh tp dh terpaksa..naik jela..aku blk sok pagi jam 8 ngan sal n yan....bab ni yg buat aku sedih skit, abih je lunch td kengkawan yg ade pasangan memasing tk kira tunang ke, boifren ke atau suami sekalipon sronok sungguh..romantis..iyolah, ade org jemput..aku dok perati je dr koridor..keseronokan mereka melihat pasangan masing2 dtg jemput..siap bawak anak2..comel la anak kak badariah tuh, sweet n white like chinese..hehehehe cam pak usu dia gak..:P..aku lak dr mula kursus hinga tamat buat x-plore race sendirian je..sesat pon sorang je la..nasib baik tk kene pe2 kat pekan kluang..kluangman tido kot?..kalu le ade bf, boleh gak dia dok jemput aku..maklumlah, beg2 yg ade tuh berat nk mampus..lebam bahu aku ari tuh..dok kelek beg dr putrajaya ke pudu pastuh ke kluang INTAN..skang nie beban dh bertambah, maklumlah dok borong pasu kat air itam tuh..hehehe, aku dok borong itik2 tembikar..comel sungguh!

Tp kalu dipk2kan..emmm, lantaklah..aku ttp leh blk sendiri..yg penting poket penuh..tk heran nyer..dok2 je la diam2 kt dlm bas tuh..don't talk to stranger-tuh pesan mak aku selama nie..terutama man's but she dont count hensem man hahahahahaa..rerasenye kalu dh sampai kl aku nk singgah sat kt maiden sinar kota tuh..nk carik bunga pahar or bunga telur kt Jue yg nk kawen 6.6.04 kt felda mempaga..aku tgh kira budget nih.. nk gi ke idok? minggu dpnnya 12.6.04 pakcik aku yg bongsu lak kawen..kene blk sb my unti kate kenduri tuh kitaorg je yg akan uruskan dr memasak hingga abih kenduri..so, i hv to go home tolong mereka masak2..kemas2 pe yg patut..smlm pakcik aku tuh call, katenya ade keta honda prerera(entah, aku pon tk reti bab kete ni yg penting jenama honda..:P)nk jual dlm RM38 ribu..warna itam, dia suroh aku amik..mak oittt, melampau la tuh siottttt..simpanan pon tk mencecah RM10 ribu lg, ade ati nk tempah maut! Ni adik2 smua dh sibuk nk g IPTA..nk pakai duit la tuh..aku kena sediakan mana2 yg patut..duit yuran..duit baju..pe2 je la yg boleh ditolong tuk ringankan beban abah tersayang (love u abah)..sape nk tolong? aku tk harapkan org lain or sedara mara..selama nie pon kami tk penah mengemis harta org..tp thank u very much to my untie kt seri gombak tuh..she is wonderfull..i love u much long, thanks for helping n be there when me n oya need it..alhamdullilah abah ttp leh skolah kn kami hingga peringkat yg terdaya oleh kami adik beradik..so, skang ni t/jawab aku le tuk bantu adik2 2 org tuh (Awa n Adam)..aku doakan mereka berjaya dunia n akhirat!

Jd impian aku utk memiliki keta ditangguhkan sb ade mende lain lg yg penting..insyaAllah kalu cukup duit simpanan ujung thn dpn leh la aku panjangkan langkah kemana2 yg aku suke ( tuh yg mak risau sgt kt aku, bawak keta n merayap tah mana2, dh la ppuan..tp berlagak cam jantan)..ala, mak anakanda ni nk x-plore race je..cam kan jln2 kt kl n putrajaya je..kalu dh pas area tuh, cubalah panjangkan langkah kt luar negeri lak hehehehehe..contohnyer cam ke rantau panjang ke, wang klian ke..bukit kayu itam ke..padang besar ke..hajat ati mmg la beso, nk round 1 mesia akekekekee..emmm, pastu gabung tenaga ngan adik aku yg no2 tuh Oya Keding..fuyooo..minah tuh kalu bab jln ni mmg cepat cam..so, leh la x-pore race ngan dia lak..yg penting fulus ade akekekekekeke! Buat mase ni aku tumpang jela keta Cik Kuntum tuh or buat baik ngan drebar bas nadi putra :P..

mungkinkah daku bermimpi sebahagia begini..ilusi?

No comments: