March 01, 2004

Penat oiiiittt...

penatnyer la smalam dok window shopping..bukan beli pe2 pun..saje nk exercise kaki2 ni..kalu dok umah pun, dok tido je..baik aku jenjalan kn urat saraf yg dh jem nie..(akekekeke..cam org tua la pulak)..aku gi 2 tmpt je...mydin metro n kotaraya..itu je, tmpt lain tk msk agenda lgpun duit dh abis so, g la tmpt yg murah2 brgnyer..aku dok teman kwn umah nie..dia yg la yg heboh+kecoh=mengada2 nk g beli barang..adele gak minah tuh abiskan dlm RM150 beli baju buat robohkan almari dia tuh...aku? aku cuma window shopping tp abis gak dlm RM100..entah pe la yg aku beli, aku pun tk tahu..mkn pun tk..cuma sarapan je nasi lemak+nescafe ais=RM3.20..emmm, aku de beli baju punjabi la..woit, murah je la..tk mahal pun, dlm RM39.90 pastu de le beli brgan dalaman..ala biasale kaum wanita..mende lagi..itu je la..lainla kaum lelaki, amik mudah je 'brgan' tuh..akekekekeke...kelas nyah!!

Aku mmg cadang ngan Yati tk mo mkn kt luar..kami nk mkn nasi ayam blk umah nnt..sb ade org yg tinggal nk masak nasi ayam..so, berangan la kami ber2 nie sambil menahan air liur yg hampir nk meleleh nie..chewaahhhh...sampai je dlm ERL dok si Yati nie bagi sms kt Aya n Misni kat umah tuh..mengharapkan hidangan akan siap terhidang..lgpun kami blk awal..dlm pukul 3.00 ptg dh sampai umah..tp harapan kami iibarat mimpi di alam misteri...diorg cuma msk nasi+ikan bilis+telur goreng='rajin' nyer anak daro..akekekekekeke..so, aku ngan rase benggangnyer dok singgah kedai beli bhn tuk buat nasi ayam tuh..aku tk kira..nk buat gak..tk kira nk mkn gak nasi ayam tuh..penat lain cite...so, siap je solat zohor aku pun gotong royong la sesorang kat dapur tuh buat nasi ayam...diorg tgk cite "enot 3"..siap gelak2 lagi..yg aku dok dapur nie kelam kabut la nk masak nasik..nk buat sup..nk buat sayo...nk goreng ayam...cam lipas kudung..bukan2..salah2 bkn lipas kudung...unta nk beranak..:P..sambil tuh dgn penuh kegeraman aku dok potong la ayam tuh..dh le perut lapo giler..nasib baik singgah kedai td beli vanilla coke ngan yati..fuh, lega! ilang la mood nk marah tuh sat..tp time dgr diorg gelak kt depan tv tuh, amarah aku naik smula beb..siap berasap cam pinatubo..tp aku nie kalu marah bkn jenis bising2..senyap je..tp muka jgn cakaple..rupe antu..antu pun lari agaknyer..masam semasam n sekelat2nye...akekekekeke...tp oleh kerana dh mmg empunye diri ni pakar..(perasanla pulak..) maka akhirnya siap le nasi ayam aku tuh..sedang aku enak2 mengisi lauk kt pinggan utk hidang..tetiba je anak sedara Ida dtg ngan bakal suami nyer..pe lagi..cam cencurutla aku lari..mana tk nyer..aurat tk tutup..(lg pun mase tuh tgh pakai shortpan n singlet) malu siotttt..so, aku dok la diam2 kat dlm bilik tuh..tetiba je kina pun masuk..la, upanye org tua tuh dh sampai pun..aku ingatkan melekat lagi kat Dr. Peter tuh..akekekeke..kitorg pe lagi...borak sakan la dlm bilik tuh..girl talks. Tp perut aku lapo gamat lak tuh..so, pas je anak sedara Ida tuh balik..kitaorg pun serbu..la aku ingat aku sorang je yg lapo..upa2 nyer..1 umah pun lapo..hampeh sungguh!

emmm..arinie aku sibuk gak..bz ngan keje menaip nie..siapkan paper nota jemaah menteri..tp nasib baik en mnn kate take ur time..nie le aku dok menaip blog..oklah, see ya 2 morrow lak!

" dokumen ini adalah hak kerajaan mesia"