March 09, 2005

Subjek : Yang Terhangat di Pasaran

Setiap malam aku
melihat cahaya rembulan
mengukur kedinginan malam
embun jantan tidak pernah membuai
perasaan ku terhadapnya

aku tetap menyulam impian
untuk memiliki yang terhebat
dalam hidupku
memintal buih nan putih
menghirup haruman segar
namun ia tidak bisa menenangkan
kesengsaraan aku..
menghitung nama gadis-gadis jepun
oh manisku hitachi,toshiba,samsung,sanyo,
siang dan malam...bergurindam!

Penat membanting tulang
demi menjadi yang tercantik
terharum antara yang ada
di istana hijau itu
aku tetap cuba mengintai
peluang yang ada untuk
memiliki anak gadis jepun itu
yang ku intai bukan miliku
yang ku angankan tidak
dapat ku tunaikan
tak sanggup melihat timbunan
dalam raga yang membukit..

oh, hilangkan lah derita ku ini
jadikanlah mimpi ku itu
satu kenyataan
aku tidak sanggup menderita
bermain-main buih yang
menghancurkan kulit nan satu
tolong…aku sudah penat
berkhalwat di dalam bilik
kecil itu bersama curahan
air yang kuat..

akhirnya penantian itu
sudah berakhir..
aku bertepuk kuat mendesir
ke angkasa sehingga terjaga
dewa dan dewi sekian alam
tawaku mengundang cemburu
rakan dan taulan
ego ku melangit teguh berdiri
kini dia milikku..
pengorbanan itu manis sekali
bila gadis jepun telah ditemui

Oh mesin basuh pujaan hatiku!

muahahahahha...jangan marah tau...:D

No comments: