September 27, 2004

sedetik wajahmu muncul dlm diam...

Fuyoooo..penat siot...jogathon nih..merah2 muka smua peserta larian unit aku nih..seko2 muka cam udang kene bako..maklumlah lari sambil naik bukit..putus nafas..aku? mmg le penat..sape yg tk penat tp aku bukan berlari hehehehehhe...aku urusetia minuman...check point..abeh satu umah aku angkut..smua jd urusetia..cik kuntum, aya n semeni...memasing dpt T-shirt free..warna kuning...TNB yg sponsor...ok le, itu sebenonyer misi kitaorg..kumpul sebyk mana T-shirt sponsor..kenang-kenangan..agaknya kalu ade 10 kali jogathon..kitaorg gak yg jd urusetia checkpoint....hehehehehe, klass nyah!

office aku empty...smuanyer terlibat ngan acara tahunan tuh..sesambil amek peluang 'mengulo' kat taman warisan, putrajaya...mmg cantik pemandangan...byk buah-buahan...cempedak..nangka...serai wangi..rempah ratus..n byk lg...kalu dh msk tuh, enak dimakan..tp tau le bile taman tuh nk open tuk pengunjung makan buah-buahan..geram aku tengok nangka membusung beso nyer pah,...buah kendondong pon byk gak...tp biase le..setiap pertandingan akan ade kontroversi nyer..memacam le...masalah teknikal antara peserta n penganjur..tp selesai gak..slps je abeh tugas disana aku n bebudak umah g lepak n lunch kt umah kt Kak Kiah (PA)kt precint 16..Kak Kiah baru je dpt kuaters..sblm nih dia ulang alik dri PD ke P-jaya....menu kitaorg arituh ialah asam pedas ikan kembung melaka style + sambal udang + rendang + ulam timun = erkkkk..alhamdulililah kenyang..smua tambah 2 kali..sedap siottt..berselera cuma ade pedas skit..tebal bibir aku dek kerana kepedasan cili itu..(ala, dh mmg pedas le semeni..tau le ko tuh antu lada!)..lps tu tetiba je dpt sms dr kak izan ajak aku g nilai 1..beli kain..emmmm..nk g ke ek?..aku suro dia dtg umah kak kiah joint kitaorg pastu aku blk umah dulu...kendian kak izan amek aku kt umah...iyole, tkkan nk g gan bau masam2 peluh tuh?..tak kuasa org nk ngurat aku nnt ..heheheheh..so, aku blk mandi dulu..tepat 1.00 pm..kitaorg on theway to Nilai 1..aku congak gak expences bln nih..kene le berjimat cermat gak..Kak Dana (bakal kakak ipar) ade pesan tolong belikan kain 2 psg tuk baju dia mengajar..maklumlh cikgu..pastu aku nk beli baju utk my mum n youngers sister tuh..tema thn nih HIJAU..idup warna favourite family aku!..aku beli emak sepasang n salwa 2 psg..nnt dh dpt bonus aku tambahle sepasang sorang...tuk abah..aku tk beli lg..sb abah nk beli sendiri..tk yah susah2 katenya...untuk Adam di perlis tuh pon aku nk suro beli sendiri...nnt claim je duit ngan aku..yg penting warna HIJAU..abeh le dlm RM300 ptg tuh..tp tk pe le..demi keluarga..duit boleh cari tp hubungan keluarga tiada tukar ganti..terutama zaman moden nih..tk kene gaye, asek cerai je le..
so, wat we have we must treasure it while we hv the chance, rite?

esoknyer pepagi buta bwk yati g pasar..pjm moto ida...yati nk belanja kitaorg makan laksa..so, kene le ke psar beli bahan2 tuh....masa tuh j/raya kt area precint 8 tuh dh start bz sb..Formula 1 speed boat dh nk start..aku tinjau gak ngan yati tp dr moto je le...maleh nk g dekat kang tk leh nk kuar lak..tersekat n jem...so, blk umah aku pon dok tulung yati mende2 yg patut...cik kuntum lak g dating ngan member chat e-kawan dia..bg aku, g lah selagi mampu..mana tau dh jodoh?..akan bersama gak..aya pon g dating..tingai le aku, yati, misni n ida..ida lak ajak aku g tgk power boat tuh..aku on je..maklumlh bkn senang nk tgk lagi nnt..so, bila dh wat event kt sini.,..nk gak g tgk...sblm tuh dh janji ngan yati nk teman dia g beli barang elektrik kt Carefour Putrajaya, Alamanda..naik pe?..naik moto le..kitaorg jenjalan sesambil berjalan..aku control je sb polis punyer le byk jaga lalulintas..dh le aku tk de lesen...kang kalu ditahan?..sape yg bayo sama..yati gak..akekekekekekek...sb dia yg ajok aku g!..she bought periuk nasi + cake mixer + keattle=RM130++...lega le gak...tetib aku terpk..camaner nk bwk naik moto nih?..mmg le tk beso mane tp dh 3 kotak beb?..nk tk nk...kene le gak usung sehngga kt umah...sblm tuh yati belanja aku mkn kt Ayamas..kenyang beb...then yati hadiahkan aku t-shirt cheetah warna oren..sempena my belated birthday..happy...thanks yati..lainkali leh le ajak akak g teman ko beli brg.......yg penting perut ku bisa kenyang..heheheheheh...blk je dari teman yati...ida lak ajak aku g nengok power boat..aku on je..dh tuh,sarung le t-shirt baru..(chiwi ek cik kuntum?)..anggun semacam je...tp bile aku dh bersiap ida dok gelak2 kate power boat dh abeh..tunang dia Kerry tepon...beritahu..mmg le 'abang' ade beritahu mende tuh start 2.30 ptg tp too soon lak mende alah tuh abeh..so, dlm tahap kebenggangan tuh ida ajak gak pegi..lalu je dpn tasek tuh wat lepas gian pastu kitaorg g alamanda pulak..carik Roti Boy..emmm, yum..yumm...sedapnyer..aku beli lebih sb my untie n sister dtg tgk power boat tuh n nk singgah umah sat..solat n berehat...gile sungguh, 2 x g tmpt yg sama tp seronok..hahahahahhaha!

emmmm...my untie sampai dlm kul 6.30..jamu mereka sekeluarga mkn laksa..n dok berborak sat..x lama kemudian cik kuntum blk dr dating...emmm, pe le yg dilakukan oleh lelaki tuh ek?...pst..pst..pst..dengo cite lelaki tuh nk anto pinangan cik kuntum ek?..fuyoo, ekpress rakyat sungguh..cinta pandang pertama ke?..ke3? ke4?..heheheh...anyway, good luck n be happy..if not end that relationship n dun torture somebody who has hope 4 you..(i'm very sorry my sweet mashi..)..end it n mabye it bring good 4 both of you..rite?..aku ade gak bg sms kat 'abang' suroh dtg..makan laksa masakan yati tuh..n nk kasi dia mkn Roti Boy yg sedap gilo tuh..tp dia dtg lmbt..boring aku..kite dok tertunggu2...waiting is rubbish (cam uncle roslan lak..hahahahah)..so, aku deq je lah..nk datang atau tidak lantak ko lah labu..aku dok je kt umah nih...tk g memana kecuali mandi..emmm, 'abang' dtg dlm kul 8.30...emmm, just nice time aku nk ngumpat dia gan aya..heheheheh..cam tau2 je..ye bang?..bile tgk muka dia yg kepenatan tuh aku rase bersalah lak..pastu ujan tgh turun..ade le bsh sikit mamat tuh..tp dtg gak umah..makkkkk..oitttt, wanginyer!..bergegar iman aku..heheheheheh..sabo je dok jeling2 muka dia yg penat...siannyer..maklumlh hampir 5 ari tido tk tentu..dok partime kt power boat tuh..tuh yg lama tk jumper..geram lak aku tgk dia, sweet gan T-shirt kuning..heheheheheh..kejap je dia singgah just utk mkn laksa pastu dia kembali bertugas..arinih 'abang' dh abeh kontrak sb diorg dh angkut smua boat blk ke tmpt asal..so, leh le 'abang' berehat or kada' tido...siannyer dia...emmm..rase cam nk ajak dia g nengok wayang je rabu nih..CINTA LUAR BIASA!


pengorbanan itu manis sekali ye?


No comments: