September 21, 2004

Posa oh posa..

arinih cukup 2 ari aku posa sunat..sesambil praktis perut menahan lapo sblm RAMADHAN tiba...tk lama lg pon..2 weeks more..tk sabo rasenyer..menunggu bulan yg mulia antara 1000 bulan..nikmatnyer...jeng-jeng...tentule raye hadiahnye akekekeke..(ala,yati...udahle tempah baju raye, tk cukup lg ke 40 psg arituh?)...smlm ingatkan nk berbuka dgn yogurt je..tp ade le rezeki..bungkus ke bwk blk..menunyer nasi putih+ayam goreng rempah+ikan kembong+air asam+ulam2+sayo campur=alhamudulillah, kenyang gak..ingatkan nk DIET tp dh rezeki..tk elok lak buang, membazir!..

entahle..kalu time blk kg je aku musti dilanda demam..selsema..batuk2..heran sungguh!..mungkin nk kene ubat kt temerloh je..yg lain tk sesuweii..hehehehehe, mengada sungguh! aku blk untuk bincang ngan parent about this coming majlis..majlis ehem-ehem....pening gak memulanya..rase cam lama lg, 2 bln...tp mak dh kecoh2..kate kene buat persediaan dr sekarang...nnt tk de le kecoh2 n kelam kabut..aku mmg nk start beli brg2...utk budget..takut kang over le pulak..akak gak yg rugi!..mula survey harga n tanya2 org..yg dh ade pengalaman..entahle, pening pala aku skang!

aku kehilang 'best fren' minggu nih..minah tuh putuskan hubungan gan aku sbg kawan..(cam kisah pakwe makwe le pulak..) heran aku...senang2 je ek putuskan persahabatan..salah-salah..dgn dia bukan persahabatan tp perkawanan je..sahabat tuh dh berat skit kesnyer..jd tk yah le kotorkan dgn perkataan itu..perbezaan perkawanan dgn persahabatan ialah = sahabat yg baik tidak akan cari kelemahan malah menerima kelemahan sahabatnyer itu semata2 atas dasar kasih sayang..membantu mana yg mampu..berkorban mana yg larat..ketawa n gumbira sesama..bukan menuduh or membuat spekulasi n menyerang dgn kata2 yg menyakitkan hati...dlm perkahwinan pon ade pergaduhan ini pulak dunia persahabatan..adatle..bergado..baik semula..pastu bergado balik ...tulung menolong..guna-mengguna..istilah itu biase dlm mana2 perhubungan..kedua2nya ttp membawa keuntungan pada mana2 pihak..ade give n take..kalu tk leh nk wat lagu tuh...susah arrrr...sb jika sudah memutuskan tali perkawanan tuh..kes berat!..terlampau senang menghulurkan istilah persahabatan juga terlampau mudah melepaskan 'talak' tanpa mengira situasi pihak yg lain..merasakan dirinya itu yg terbaik dan memahami smua org..(maklum le belajo psikologi)..entahle, adakah aku kehilangan sorg sahabat?..tidak!..tidak!....tidak menjejaskan pe2 dgn aku sb aku boleh terima minah ni seadanyer..kekurangan is satu keistimewaan..tiada manusia yg sempurna, tak cayer?..tanya le cik kuntum tuh..yati..aya..semeni..ida dan lain2 lagi..kalu kami tidak boleh menerima kelemahan memasing..tentu rumah sewa itu asek di landa badai..hari2 masam muka..hari2 gado..hari2 dok menangis menahan rasa..hari2 maki sesama sendiri..marah org bilik nih..marah org bilik nun..n bermacam2 lg le..tp memasing paham situasi memasing..memang ade rase tk pueh ati tp tali "PERSAHABATAN" itu mahal harganya..tk sama dgn nilai air sirap limo..tk sama gan harga ice cream walls tuh..tp ade gak yg memutuskan pasal mende yg remeh temeh..tk matang..aku tetap maafkan sesape je n sesape je tuh maafkan aku jika ada salah dlm persahabatan or perkawanan..so, life must go on!

'abang' carik duit lebih skang..start arinih dia partime mengawasi bot2 yg terlibat dlm Malaysia Power Boat (F1) kt Kelab Tasik Putra Perdana, Putrajaya..selama 10 hari..dr 8.00 mlm hingga 6.00 pg esoknyer..alhamdulillah, ade gak rezeki dia...tentu penat, tp nk wat lagu maner..dia yg beria2 nk carik duit lebih..tentu le tuk simpanan mase depan nnt...hehehehe, sian 'abang'!..pe2 pon, pergilah 'berjuang' kanda...dinda doakan agar kanda beroleh kejayaan...cheshhhh,mengado lak aku nih!


budget..budget...pening pala den!

No comments: