September 09, 2004

Perjalanan yang memenatkan...

assalamualaikum..pe kabo smua?...sihat? dh makan? keje ok ke? family ok?...hahahhaaa, ghindu tk kat aku nih?...mustile ghindu kan?..kan...terutama cik kuntum..nk muntah ijo tgk blog aku tk update..mueh..mueh..mueh...nih aku nk update le disamping melaporkan dri blik berita naper lama tk update!

bukan sengaja tk update tp cuti panjang utk menyelesaikan 1 misi penting..la, cam GERAK KHAS The Movie lak...pe2 pon jgn riso..misi tuh telah pon berjalan dgn lancor...walaupun aku sesat pd mlm sabtu arituh..iyole..salah masuk simpang nk ke umah 'abang'..terus terlajak ke highway JB-KL..heheheheh...padan muka aku!..aku mmg amek cutila lama supaya leh je berehat setelah expedisi ini tamat...kang kaki aku kene krem mengkarung..sakit siottt..lenguh!

plan nk g JB nih dh lama setelah 'panglima bugis' tuh mengadap ayah n bonda aku kt kg..tempoh hari...'panglima bugis' tuh pon siap mintak izin nk bwk aku dr ayahnda..setelah di izinkan oleh kedua ibubapa yang tercinta brulah buat planning nk g JB mengadap 'sultan & sultanah' JOHOR lak..akekekekeke...iyolah kene le mintak izin..jgn wat family bimbang....dan blum ade pe2 ikatan lg..at least when somebody find us couple..our family already know, rite?..memandangkan kami masih blum memiliki 'kenderaan' yg sesuai..aku cadangkan naik bas..'abang' naik motor je...jimat!..tp dia tk mo..degil sungguh owang tue nih..tk padan tk de lesen kete..nk gak sewa..sapa yg nk bwk tuh? akaaak jugak...hampeh tol..tuh yg penat giler..aku drive n ronda dr JB ke Desaru..tk ganti2 pon..'abang' cuma pemandu arah..ala co-pilot je..bile wat expedisi cam tuh terasa cam lumba rally..ala, sape nama india tuh? alalalaa...mck lupe le..tp yg akak ingat ade singh2..hehehehe..'abang' bace map..aku drive je....kirenyer serasi le as a teamate tuh...hahahahahah...

so, aku dh PASS jumper bakal family mertua..siap mengadap semua adik beradik 'abang'....mengigil pala lutut akak nyah!..tp nk wat camaner, mende tuh smua org kene tempuh sblm melayarkan bahtera bahagia...to start a family..we must know each other'family' 1st..yg penting dh ok..dua2 pihak tk de masalah..alhamdulillah, lega...aku sgt berharap restu ibubapa..sb tanpa restu, w/pun kite cuba utk hidup bahagia dgn pasangan..natijah ttp akan tiba sepanjang kehidupan...Allah akan redha jika ibubapa redha terhadap anak-anaknya..insyaAllah!

Aku rase lebih bahagia bile both of our parent restu..nikmat sungguh..kerana itu menunjukkan mereka juga suka dgn pilihan kami berdua..tk de halangan..memula tuh aku bimbang gak..manale tau, jd filem 'mak mertuaku' lakonan P.Ramle tuh..sadis sungguh..kang frust tertongengn aku n 'abang'..haru-biru..kalu korang camaner?

ari sabtu tu kami sampai dlm kul 3.00 ptg..lepak sat kt umah Jan(best fren)..aku mmg tumpang umah dia..lgpon dekat ngan umah 'abang'..around 15 minit...after solat n tuko baju..iyole, baju kurung beb..seperti ppuan..iskh..iksh..rimas!...kami ber3 pun menuju ke destinasi..dup-dap-dup-dapp..jantung mak nyah..seram..tk tau nk kate pe..Jan dok suro aku relaks n bertenang..after tarik nafas dlm2 aku melangkah masuk kerumah mak 'abang'..she looks nice..tk de garang pon..cam mak korang gak..sporting..tp talkative...byk cite..n mesra..tp tak taule..utk permulaan nih..aku doakan ia berterusan..tuk ari ahad, parent dia ajak g umah abang sulung kt Desaru..emmm..ok, nmpknyer family 'abang' leh accept me..pastu g umah abang andak area situ gak..sblm tuh kami ber2 n anak sedara 'abang' gi ronda-ronda kt pantai desaru..emmm,cantik air dia siottt..biru n redup je..chalet pon byk..tp tk ramai org sebab dh lps time cuti sekolah....tenangnya!

ari senin baru blik putrajaya semula..penat siotttt..drive direct 3 hari..mmg meletihkan..tp demi org tercayang..aku turutkan cheshhhh!...kesimpulannya, everything is up to me n 'abang'..keluarga kami dh restui perhubungan ini..slps nih we take to second steps..mak dia pon dh sibok2 suruh simpan duit..tk mo tunang lelama..at least 1 year..amboit makcik, cepat sungguh nk terima menantu ye?..hehehehehehe...tk pe le..bagi aku let the nature flow..cayang abang!

sesat ni JB..mmg menyeramkan tp aku ttp maintain..yg penting tangki minyak penuh!



No comments: