February 18, 2004

Pelik bin Ajaib...

emmm...entahlah, aku skang nie bz sgt..adik aku dtg...memanjang tk de mase utk diri sendiri..anto dia g partime..pastu pepetang amik dia pulak ngan moto..rutin itu dh msk 2 minggu..at last semalam dh berakhir..skang dia duk diam2 kat umah..pe lagi? membuta la anak dara tuh..kada' tido..dh 2 minggu bgn awal..start ari nie mula la jd beruang kutub...tidur sepanjang ari...tuh yg aku dok jeles..sb aku tk leh buat..akekekekekee...!

Kesian gak adik aku tuh...janji nk jumpa boifren dia sblm berangkat ke jerman..tp tk dpt lak pulak..byk sgt halangan..kalu tk leh la diorg sambut valentine sesama..suka tgk diorg bersama sb adik aku tuh dpt balak yg hensem n leh menerima dia seikhlas hati..aku tanya gak adik aku tuh..tk takut ke biarkan b/f dok jauh beno tuh..jerman, leh caya ke? kang dia kawen ngan minah saleh, hang jugak yg melopeh....adik aku tk risau sb memasing dh buat aggrememnt yg terpulang pada jodoh...pasti ade, kalu tk mereka berhak utk memilih pasangan memasing..iyolah, jantan tu gi bkn 1-2 hari tp 4 thn la..lama tuh, kalu kawen dh ompek anaknyer...akekekekeke...semoga adik2 aku bahagia ngan pasangan memasing..kakaknyer je yg masih solo + lone ranger! :P

Korang tau tak? tak tau? nilah yg aku nk beritahu..'si mamat' nyer kawn yg dok kenalkan tuh dh minta maap kat aku..tp yg tk syoknyer dia tuh tk tahu mende2 pasal ppuan nie..cam diari romeo la pulak..pemalu sgt n tk tahu nk buat pe ngan kaum aku nie..kuar sore pun perlahan..aku tk leh cakap kias sb dia tk paham..kalau nk beritahu, sound direct je..senang! Tp pe2 pun kite tunggu n lihat semalu mana mamat tuh kan? Iyolah, dia kan lelaki gak..mustilah gak perasaan tuh..kalau tk, musti gay!

Aku skang nie dh ok dah..'sakit jiwa' dan hilang kawalan diri dh sembuh..hehehehehe..seronok sgt rase skang nie..tk masalah nk pk sb aku dok diamkan diri ngan kaum adam nie..td baru je 'si mamat' ni tepon tanya, aku tk nak kawn dia dah ke? sb ari tuh kan aku marah kawan dia..dia ingat aku nie palitkan sekali marah kat dia..eh-eh..aku profesional la..tk main la mende2 cam tuh..sape yg buat salah je la yg aku sembelih..yg lain tuh selamat ek..jgn risau akekekekekekee...(amaran tuh!)

Dlm aku tenang melayan kehidupan yg dh ok..tetiba je kwn chat aku nie berubah sikap..dia nie bawah umur...masih boy lagi la..around 21 thn..but aku suka kawan ngan dia sb dia agak matang...lgpun kitaorg kawn pun tk de la jejiwang..dia suka 'kutuk' n sakat aku giler2 nyer..tp aku tk kisah sb lebih baik cam tuh dr dok 'bersayang2' tanpa pe2 pun hubungan...dia pun rajin gak tepon aku n sms..tu yg aku suka, dia kawn tanpa pilih bulu or motif..sesaja tambah kawn katenyer...but, akhir2 nie dia dh start buat hal la pulak...nie yg aku mals nie...kang tk pasal ilang kwn lak..ish..ish...fenin aku la!

Entah kenapa dia dh start cakap soal hati n perasaan..mula start serious bile cakap ngan aku..dulu, kitaorg gelak giler2 cam kwn lama..kutuk mengutuk..sakat menyakat..n bermcm lg la as a good fren...tk penah nk serios nyer..aku pun tau dia dh ade awek..aku tk kisah sb bkn aku nk bercinta ngan dia..aku kawn je..tk penah niat nk couple.cam adik2 je la dia tuh buat aku..hehehehe..tp dia mmglah cute, org sabah bah!

Yang aku seram sekarang nie ialah, dia dh mula menuju ke arah 'itu'..nk kate aku layan or cakap manje ngan dia, tk penah lak..aku selamba kodok je gelak or kutuk dia..cam kawn yg lain la..tk penah treat dia lebih, kalu kitaorg kuar mmg havoc la..gelak memanjang..byk sgt cite lawak or dia kenakan aku..kitaorg happy sesgt time kuar tuh..aku nk jumpa dia lg minggu dpn nie..dia dh tk sabo nk jumpa..siap suruh aku batalkan pe2 je appointment...that day is for him to see me! Tak pelah, aku relak dulu la..kalu dia dh meluahkan perasaan atau etc..mase tuh la baru aku kasi tau yg buat mase nie aku nk walk like a lone ranger akekekekekeke...bebas!

" I found the masterpiece in you...and i treasure u my love.."

No comments: