November 27, 2004

Perang Dingin...JB VS PHG!

"Kiri jalan kanan pun jalan
Sama tengah di pohon mengkudu
Kirim jangan pesan pun jangan
sama-sama menangung rindu.."

Perghhh...berpantun lak aku arinih dek non..minggu nih adalah minggu jiwang karat aku heheheh..ade krisis skit gan 'cik abg' aku tuh..memasing ego tinggi beb..kiranya..masing2 ghase diri betoi arrr..tuh yg tepon aku cam rosak je..satu sms pon tk msk minggu nih..bru mlm td ade skit2..buhsan!

merajuk ke dia? atau aku yang harus merajuk...rimas arrr..idup dlm teka teki nih..perbuatan dia tempoh hari mmg patut aku angin satu badan..tp teruk sgt ke kemarahan aku sehingga dia merajuk?..dia ade gak pujuk aku mase minum kt restoran (tmpt dating tuh..)tp aku wat deq jer..siap pesan nasi goreng ayam ..gan telur dadar..+ jus epal= aku pon tk cayer leh abeh smua..hehehheheh...skit pon aku tk pelawa dia, last2 dia order burger special bile tgk aku mkn jer...tk hiraukan dia..sian lak biler aku pk2 blk..lantaklah!..semenjak kejadian sehingga kini kami sudah jarang bersms, tk seperti dulu..ingga lenguh dok taip keybord, now whole week hanya sekali dia call itupon tk sampai 10 minit..dok tanya mende alah lain..bkn about our relationship, hampeshhhh! rajuk sungguh dia ek..cam ppuan lak aku nengok...ke dia balas dendam sb asek2 aku je yg muncung?..heheheheheh..biase ler, ppuan brader..

jadi ke idok aku bertunang nih?..or tak sempat terus putus heheheh..menjanda ler aku ek?..hishkkk..ligat minda nih berputar..krisis mmg le krisis tp..cik kuntum musti marah giler gan teman pasai mende alah nih..tp nk wat lagu maner..(lagu Cromok leh tk brader?)..ati ppuan nih penuh gan syak wasangka..(cik kuntum ler yg bg aku cas negatif memanjang...kan dh jangkit?) sb skang nih kami bkn milik memasing..sblm diikat, memacam leh jd..aku tak tau pe yg ade dlm atinyer..tk transparent ler..hehehehehhe..smuanyer aku harus bace melalui kelakuan..bkn kata2..kalu nk kepastian pon melalui sms or tulisan..meaning, his sending me card..tuk perkataan tuh, kureng skit arrr..ikut mood!..payah benor..nk dgr, tk gitu cik minie?

seminggu menjeruk rasa, sungguh aku rindu sgt kat 'cik abg' aku tuh..tk tahan tau..tk jumper tk per..tk dengo suare pon tk pe tp kalu tk sms, bikin gue giler dong!..aku mmg spesis sms..calling nih tk berapa..lain ler cik kuntum, ari2 nk kene 'drug' gan lovers dia..heran aku!..whole weeks tk de sms, giler le aku..tk tau nk wat pe gan handphone tuh..rase cam nk baling jer..iskh..isk..sape yg susah? akak gak kan..kan..heheheheh...aku off kan ler phone tuh, mana ler tau dia sms tp hampeshhh..tk de..perang dingin le katakan..tertonggeng aku dok menahan rindu..ni upernye frust tertonggeng ek semeni?..tk sangka akhirnya aku dpt gak merasa perasaan cam nih..haru-biru idup aku yg macho n rempit..ilang macho, malu siott kt budak2 umah..tp nk wat cemaner, dh kenyataan kan yati? abg angkat ko tuh dh curik ati aku..tk tau dia letak katner?..atas ke...tgh ke..or kat bwh kaki dia, uwaaaaaaaaa!

cik kuntum pesan, carilah yg syg kiter..bkn kiter syg kt dia..dulu aku penah syg giler kt sorang mamat tp akhirnya dia kawen lain..skg bini dia dh pregnant kot?..tp biler aku judge blk..time tuh aku tk cinta pon dia, mungkin admire je?..so, skang nih aku tgh binggung..masa 1st aku launch ini blog..aku janji tk mo bercinta-cintun nih..tp godaan byk sungguh gan mamat nih..terus lekat smpi skang..ingt dulu nk kumpul duit bebyk or terbang ke sabah n sarawak tuk merawat ati yg robek, chewahhhh..tp tk jd sb dh jumper..pelik!..masa memula berkawan, dia soh tunggu 3 thn..uji aku kot?..aku kate tk kisah..sb tk tentu lg jd milik dia..lgpon mase tuh aku tgh 'cerekarama' gan my mashi so, tk kisah ler kan..nk ke idok, aku ttp maintain!

pastu, ngejut je ajak bertunang..heran aku!..smpi skgn aku ragu2..sian my mashi tp alhamdulillah dia dh jumper jodohnyer, semoga bahagia my mashi..tp kalu nk kate dia tipu, memasing dh jumper family memasing..parent pon dh setuju, date pon dh ttpkan utk tunang..tp aku masih lg was-was, takut tk jd..memacam leh jd tau..negatif thingking for me! how do i know he really loves me? how do i know he is the rite guy? how..how? buhsan, idup dlm teka teki..:P

"kata pujangga cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali. Ia mampu mempengaruhi fikiran dan sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa disedari.."

Stupid? mmg ler aku stupid..thingking this kind of thing but i cant help it..sehingga aku blum sah jd miliknya, aku akan terus terganggu gan this topic..nk kate pe2pon, kutukler aku kt tagbord tuh, peduli per...korang yg dh, pernah or tgh berkasih tentu paham tahap kepeningan aku nih kan, semeni? tp yg tk penah, tentu kate aku nih mengado2..lantak korang ler..janji ni kan blog aku? suke ati mak bapak jiran indon aku ler hehehehehhe...

aku skang tgh berdebo2..jd ke idok majlis 25hb nih..tersarung or tidak my fingers with that ring..or, he leave?..bunda, tulung!tulung!tulung!..ya ampun, gue enggak mau jd andartu tp kalu udah terpaksa, gimaner bunda? heheheheh..mlm ni kitaorg ade date kol 8, tp aku tk pasti..kot2 kang dia cancel aku gak yg merana..kt putrajaya nih ade sambutan rumah terbuka malaysia..kat precint 3 nuh, area mahkamah..bermacam2 artis dok nyanyi mlm nih..vince, bienda, nasir wahab, raihan..n dengor2 gossip, ct nurhaliza pon dok ade gak mlm nih..so, meh le dtg beramai2..time mkn kol 2.30 ptg nih ingga kol 12 mlm..YDP Agung pon katenye nk dtg gak..emmm, tunggu ler aku report pasai date nih ek, minggu dpn?..emmmm, kene jd PA 3 ari..senin ingga rabu, bohsan mak nyah!..PA aku amek peksa 29-30hb pastu dia ade appointment gan doktor..so, meranalah idup aku minggu dpn hampesshhhh!

"Hijau nampaknya bukit barisan
puncak tanggamus dgn singgalang
terbang nyawa dari empunya badan
kasih di hati takkan hilang..

tajam kapak dari beliung
hendak menebang si kayu berduri
tuan laksana kemuncak payung
hamba di bawah menyerah diri.."


sowi,in minggu aku jiwang karat skit, minggu dpn havoc ek?



No comments: