November 09, 2004

Mercun..oh mercun!

"Dengar..dengar itu..
beduk telah berbunyi..
sebulan puasa..tamatlah hari nii
lekaslah adikku, hiaskan rumahmu
biar serba baru untuk para tamu..
jgn kau lupa ketupat di dapur..
rendang di kuali jgn biar hangus
cuba liha itu kanak2 berlari..
di halaman rumah bermain bunga api.."


sob..sob..sob...sedey arrr..dengo lagu ghaye nih..tk sabo den nk blk kg..yeyeyeyeyeyeyye, blk kg!..kol 2.30 ptg aku akan bertolak ke kg halaman..tk sabo nyer le..tp yg aku musykil skang nih...ialah, cemaner aku nk bwk 14 balang kuih ghaye dr putrajaya ke pekeliling? cuba korang pk kan sat..give me solution..tak larat nih..smua aku nk angkut blk..kasut Adik 2 psg..baju melayu abah..t-shirt Adam 2 psg..baju aku lg..cadar lagi ..iskh..iskh...mana larat aku nk angkut nih..waawaaaaaa..:( camanerrrrrrr!!!!???

aku cadang nk mintak tulung kak izan anto kt sg besi..kalu amek erl n singgah kat tasik selatan..aku tk larat nk panjat tangga gan beg yg penuh gan brg2 nih..tangga dh le tinggi siooottt..org mengandung pon bleh branak kalu bwk brg cam aku nih..lagak sprt hikers..sarat beg gan bermcm2 mende..mintak2 nyer kak izan leh le anto aku kt star sg.besi tuh..tak larat mak nyahh! thn ni aku wat gerak gempur kuih ghaye..2 ari cuti dok wat kuih sb adik aku kt kg tk wat..so, amek le cuti..lg pon cuti byk lg..bantai arrrr..sok2 dh tk leh lak nk cuti..carry forward ke depn pon byk lg..tk pe le simpan tuk cuti KAWEN..ehem..ehemm..ehemm!

jenis-jenis kuih ghaye:

1. Kuih Tart
2. Kuih Cornflakes Madu
3. Kuih Double S
4. Kuih Nestum
5. Kuih Oat Manis
6. Munking Almond london hehehehhe...


baru cuti 2 ari..abeh tunggang langgang blog aku nih ek..tagboard lak kene serang virus 'minitum'..abeh 2 eko virus tuh dok penuh kan tagboard...hampeshhhh...kemain depa ek? aku tk de, menari2 lak kt sini..pe cite?..siap kutuk2..dh le kt umah dh jumpe..off pon jumpe..talk on the phone..chatting..tagboard pon leh jd mangsa ke korang nih?..heran aku..tangan smua pakat2 gate belaka..dok menaip je...taule smua nye kederasan 180 - 5 saat..fuyoooo..clerk kent pon kalah kalu bab taip menaip nih..akekekekekeke!

blum pon cukup seminggu cuti, si enal kembang dh pon tingaikan amanat sedepa soh aku wat keje..dia dh le cuti panjang..22hb bru naik..meeting tuh pon ari yg samo..teruk tol le mamat nih..tk leh tgk aku senang skit pon..ade je hal nk 'ngorat' aku..time nih hehehehehhehe!

emmm..thn ni dpt kad ghayer beso n ada lagu...romantisnyer..tk sangka...dpt gak aku kad ghayer special thn ni..sedey pon ade gak..tk penah2 dpt...mlm nih ingat nk shopping sat kt SOGO..nk beli t-shirt Adam..2 helai..pastu td emak pesan belikan cadar baru utk katil dia..iyole mak...demi kuarga ct ikutkan je!..tp yg paling sronok pegi ber2..gan 'abg cyg'..dia nk sgt teman kan..den kate nk poi sorang jo..tk payah nok nemankan den...tk kuaso le..jln gan kaum lelaki nih..tk gheti pilih brg or choose colour..tk sesuwieee..tp nk wat lagu maner, nk ikut gak..terpaksalah le..iyole bang, syg ikut le nih!

'budget..oh budget, pandai ko lari ek syidah'

No comments: