November 04, 2004

Selamat hari raye..aduhhh, syahdunyer!

dh masuk 20 hari kite smua berpuasa..tk lama lgi raye..demam raye dh makin menjadi2 kt area aku nih..pastu PUSPANITA pakat2 dok wat jualan je memanjang..asek2 jualan je..maka mana poket yg tk kering lagi..akhirnya akan kering dok memborong brg2...baju raye le...tudung raye le..memacam le..tk ketinggalan budak umah aku tuh..sakan sungguh..mentang2 le dpt bonus...hehehehhee...meriah!..cik kuntum lak asek meneRAY baju rayo je..tk abeh2..last2 meraung dok cari manik kt kasut raye ilang sebjik..akekekekekek..tu le berlagak sgt depan den..kan dh ilang, sape nk carik? yg pasti tentu yati dh sapu masuk bakul sampah :P

Buat ida, ni tentunyer hari raya yg bersejarah sb thn pertama beraya sebagai sorang isteri, menantu dan kakak ipar...berpuasa pon dgn suami skrang..tahniah!..jgn lupe amek ati mak mertua tuh..sb secara tk langsung kite dh 'rampas' anak dia...kene le pandai bodek ek..bio mak mertua syg ko smpi bile2..kalu bleh bio dia syg ko ida lebih dari kerry..(ingt tuh aya, ko pon kene pasang strategi cam tuh kt sham)..aik, bulan posa pon nk jd batu bonzer daaaa...:P..ari2 aku psg lagu raye..itu yg dok syahdu mendu kt opis nih..tk sabo2 nk blik raye..aku dh siap beli tiket pegi blk..kul 2.30 ptg 10hb ni maka berangkat le aku ke kg halaman tercinta..jgn jelos!..kendian blk smula ke sini pd 18hb 3.30 ptg..fuyooo, thn ni 2 hari sblm raye aku dh blk batu pahat umah 'nyai'..abah nk lepaskan ghindu gan emak dia..lgipon dh 3 thn tk blk batu pahat..asek2 beraya kt sini je..kg emak, tp nk wat cemaner mmg sronok beraya gan sepupu belah emak den...gamat n kecoh kalu jumpe..belah abah lak, pendiam sgt..kalu havoc pon isteri Acik Sujak..Acik Pah..sb sama kepala gan emak..berborak sakan pastu gelak..adik2 abah yg ppuan lak cemek muka je nengok kitaorg pakat gelak ngalahkan anto raye eheheheheh...kelassss!..abah dh planning nk raye sana sesambil amek kete..Acik Sujak aku nk jual blk kete kt abah..kete tuh kete lama kitaorg..sama je umur gan aku..beli thn 79 toyota LE..tp masih teguh gitu sb tuanyer pandai jaga n make up..Acik nk jual kt Abah dlm RM2,000 je... dia nk tuko iswara aeroback..maklumlh, bonus raye! akekekekekek...so, blk dr sana sama ada aku atau Adam yg akan drive that car..emmm, sronok gak..senang..ujung thn nnt nk punggah brg2 aku blk kg..aku nk beli kipas le..so, tk de le penat2 nk naik carry by bus..amek je kete tu, kendian angkut brg2 yg perlu..emmm, sronok gak!

utk minggu ni n hari2 seterusnya, aku cik kuntum n yati sedang bertungkus lumus cuba menyiapkan kuih raya secepat yg mungkin...sebayak yg mungkin...bahagi 3 org..senang...memacam resepi kita cuba inggakan kuih tk jd pon ade..tp pe2 pon mana ade yg menjadi kalu tk salah dulu kan...pastu barule expext..pejam mato pon leh siapkan tart nenas..sian yati, wat kuih ingga pitam dlm toilet..nasib baik ida sedo..kalu tk sampai pg le minah tuh dok 'french kiss' mangkuk tandas...luka mulut tuh tp tak tau laga mende..tkkn kepala paip kot? havoc kitaorg satu umah subuh tuh..cemas pon ade..last2 aku siram gan ayo sejuk..baru le sedo skit..soh dia g chek dr. ..dpt le mc 2 hari..tekanan darah tinggi sb presure sgt keje..iyole, ikut sgt boss tuh..manjakan...pastu yg menangung bdn sendiri..sian ko yati, kene cucok kt bontot!

mlm td aku teman 'abg' beli tiket blik JB..dia malas nk bwk moto..penat..nasib baik tiket ade lgi..kalu tk beraye tgh jln je lah..org lelaki nih mmg le..mende2 alah cam tuh tk kisah pon...aku tempah tiket seminggu lps posa, tk mo lewat...nnt kene beraye kt umah PM lak akekekekek...patutnya teman cik kuntum beli brg wat kuih gan kak zhu tp tetiba je mamat tuh kasi msg soh teman bli tiket kt pudu..serba salah aku memulanya..antara kawan n kekasih, chewahhhhh...tp tk pe le..cik kuntum cuma nk beli brg wat kuih..so, aku g le redah ujan rerenyai tuh..park moto kt sg. besi pastu naik lrt terus ke plaza rakyat, senang!..ingtkan nk singgah kotaraya..nk beli contact lences..tp dh tutup...so, dok lepaks sat kt kedai minum sblh nando's tuh..minum2..tepat kul 11.10 kami naik last tren..sejuk tau, hujan tp renyai..aku tk ckp byk gan 'abg' mlm td..tk de mood..ghindu bangat kt dia..tp tk de mood..'bendera jepun' dh menyerang..emosional..dia je yg pot..pet..pot..pet..aku cuma dok angguk cam burung belatuk..dia pon heran...camner mulut kecoh aku leh diam arinih..heheheheheh..tu le kan dh bimbang..time aku dok pot..pet..pot..pet, sibuk tutup mulut aku..bile aku 'bisu' kan dh bimbang?..org ppuan nih selagi dia leh bersore, biarkan...kalu tk, tension tau..cuba korang tk leh merokok sehari?..brader, lu bleh tahan ke?..jgn tipu le..musti tk tahan..kan?

'baju raye tk beli lg nih?..duit lak dh makin kurang..overbudget hehehehhe..'

No comments: