December 01, 2004

Putera Bugis + Puteri Patin

Selamat t/hari..pe kabo smua?..cemaner gan cuti ujung minggu korang? tentu seronok kan...iyolah, mana yg ade family tu..semustinya keluar bergumbira gan mereka..mana yg ade kawan..tentu ronda2 or nonto tv bersama..seronok!

Hahahah..minggu lps mood jiwang karat...this week, aku dh 'pulih'..ghuper2nye, tentera jepon nk menyerang..skang dh kibar 'bendera merah' heheheh..tu pasai yg dok moody je..hormon tk stabil, emosional..yg jd mangsa 'cik abg' aku gak..sian dia heehhehehe!..minggu lps kita org pergi jamuan rumah terbuka mesia kt precint 3, depan mahkamah p-jaya..tk sernook pon!..ct nurhaliza tk wat performence..artis biase je, yg gempak sikit pon si waheeda wassini tu jer..senario lak cam biase wat lawak bodo..YDP Agung ade dtg gan bapak menteri2 cam Rais Yatim,Najib,Sheikh Fadhil etc..etc..aku dtg kol 9.30 sb raining..lgpon moody kt abg aku kan so tk de ler seronok sgt..makann mmg le byk tp nk dpt kan sepinggan lamb chop cam nk g berperang kt IRAQ or Taliban jer..fuhhh, ramai sungguh org..hingga patah pagar yg menghadang antara org di luar kwasan dgn yg didlm..tk sangka rakyat mesia ni lapo2 belaka ek?

AKu tk de selera lgpon dh mkn kt umah..so, nengok je le gelagat mereka. kami ber2 dpt gak jamah buah'an dlm packet..juadah dr Hotel Pan Pacific kot?..bantai je lerr..kitaorg jenjalan jer..sehingga ke pentas di raja..nengok gitu2 je tk de le plak nk g salam YDP tuh, nak mampusss?!..'abg' pg lah usha2 makanan kt bhgn petugas2 tuh, kot2 dpt jugak ler nk rase kan makann kt situ..alhamdullilah dh reseki dia, dpt ler skit..tp aku tk mo sb dh kenyang lgpon aku pening nengok org ramai sgt..aku mmg tk suke org ramai2 ni, RIMAS!..tetiba jer, 'abg' terjumpa kwn dia semasa keje di Hotel EDEN, JB..org sabah..dh kawen, hencem gak tp kecik heheheheh..anak kembor siott..kagum aku!

Buhsan nungu diaorg berburak2..aku jenjalan n duduk kt dpn lobi mahkamah tuh..dpt gak nengok org nyanyi kt pentas dr sini..malangnya, tetiba ade 2 org mamat dtg nk duduk sb diorg nk mkn..hampeshhhh!..tertutup pandangan aku dr pentas tuh..pe lerr..tk de tmpt lain ker?..mamat sorang tuh mcm nk berborak lelebih je gan aku..tp aku control..kang tk pasai2 dpt penampo dr 'abg' aku tuh..mak aku pon dh pesan jgn mengenyeh(menggatal=menggediks) gan jantan lain..atau terlampau peramah,nnt 'abg' salah paham laks..alarrr..dh aku mmg camtuh?..bkn peramah tp kalu org tanya aku jwb..nnt ckp sombong or kurang ajar lak..heheheheheh..aku pon dok je ler diam2 kt situ..biler mamat tuh tanya, aku jwb sesimple yg bleh..pastu biler nmpk lain mcm jer..aku pon blah..carik blk 'abg' aku yg dok berborak gan kwn dia..biler dh nmpk dia kt tepi khemah tuh, aku pon lega n terus duduk kt tangga mahkamah..dia pon dh nmpk aku so kasi signal jer ler.. .beritahu, sat lg dia dtg joint aku..aku pon senyum!

mlm tu kami tk berbual cam biase..asyik senyap jer..tp kemesraan ttp ade..dlm diam!..sendiri mau ingat lerrr..heheheheheh..melalui renungan je dh tau pe yg masing nk dr pasangan so, we just walk in silance..but with romantic gesture..i like it..we dont talk but we know wat each other want..so, that nite is romantic for me..and we put bond in our relationship..aku tau, smua pasangan akan bergaduh..berbaik..dh rutin tp bg aku yg baru 1st love nih, pening arr skit..tk de pengalaman..tp biler dh ade nih tau ler nk wat per pas nih heheheheheh..sayanggggg 'abg' muahhhh!

ari ahad tuh, kita org g umah aya di puncak alam..mmg ler jauh bunyi nyer..puncak alam..tp kitaorg naik kete je heheheheh...kt area sg.buluh ke rawang tuh..abg sulung dia kawen..so, kami ber5 menaiki keta ida g ler sana..kami sampai awal sb bertolak jam 10 pg..11.15 pg dh smpai..nengok2 khemah je ade..mkn tk de lg..cik kuntum pon teropong ler kad jemputan tuk pastikan kami tk salah waktu..11.00 pg jamuan mkn..tepat pd waktu!..tp mana makanan?..mana org lain? yg nmpk keluarga aya je..n sedara mara dia, heran!..ghuper3nyer, katering toh lmbt smpi..kami lmbt skit je dr diorg..angin gak ler tuan rumah sb terpaksa kasi tetamu mkn kuih ghayer dulu..emmm, nasib baik ade kuih ghayer ye aya?..kalu tk, jamu ayor jer le ek?hehehhehe..tepat kol 12 t/hari, bdk umah gan aku memulakan acara mkn2..kendian baru le diikuti oleh tetamu lain..kiranya kitaorg nih pembuka majlis ler hehehhehe..dgn tk malu nyer Yati pon chedok ler nasi minyak..pas mkn kami nengok acara pengantin bergambo..kol 1.00 kitaorg chow sb ade jemputan umah terbuka kt umah Za n Fendy..mkn nasi minyak..tak tau ler..sejak aku nk diet nih bermcm2 dugaan yg dtg..asek2 mkn nasik..nk diet pon tk ler..sedey arrr..iskh..iskh...godaan!

smpi umah Za n Fendy kt precint 8, cik kuntum dpt jemputan kt umah PA seksyen dia lak..Kak idah..emmmm, penuh dh perut aku nih tp nk wat cemaner? kene la pg...amek ati..dlm tk larat2 tuh sempat gak aku blasah kuih kak idah tu setiap jenis seketul aku mkn hehehheh...nk rase semua arrr..alang2 dh sampai, blasah je lerrr..:P..kol 4 ptg bru abeh sesi beraya2 semesia heheheh..b'gegas blk sb nk kejo sola zohor..nasib baik smpt..penat siottt..dr puncak alam turun blk ke putrajaya, mmg memenatkan..tp demi kawan ku turutkan jua!

mlm td aku g lag beraya tp kt umah kawan aku si Dewi nih, beria2 beno ajak berghayer..aku pon ckp ler gan 'abg'yg Dewi jemput kitaorg berghayer umah dia kt Saujana PUchong..mamat tuh setuju so dlm kol 9.30 aku smpi umah Dewi...cik abg syg or bakal tunang dewi pon ade gak melepak kt umah tuh..syok tgk dewi happy sgt2..semoga mereka bahagia sehingga ke anak cucu..dewi masak nasi ayam special malm tuh...mkn lg!..maleh aku, tp sb nk jaga ati kawan..aku jamah le skit..skit tau, yg byk mkn cik abg aku tuh..berselera aku tengok, lapo kot?

dewi bising2 sb aku tk mo mkn..lar, aku tgh diet giler nih..kene le maintain..abg aku pon dok push soh mkn..seram aku tau, sok2 mase mjlis bertunang gemok cam kerbau pak mat kg aku tuh...tk moooooo!..w/pon tk dpt kurus tp at least susut skit..mlm td sblm tido aku wat sit up n push buttock 50x..menggigil pala lutut aku, penat siotttt..pressure!..tp kerna terpaksa, ku turut kata hati..nk kurus nyer pasal!

chayuk..chayukkk..chayukkk!

No comments: