November 01, 2004

Akhirnya kini pasti!

"the pleasure of love is loving,
we are happier in the passion we feel than in
that we inspire.."

hari2 ujan skang nih..kain pon dok lembab2..cik kuntum bising2 sb dia nk lipat tk bleh...aku plak rajin sgt cuci kain kotor..entahlah, sejak 2 menjak nih ade ngidap penyakit suke bsh kain lak...hep-hep, kain sendiri je arr...korang punye, sendiri bsh le ek...3 minggu berturut-turut keje..buhsan...org tk de...mood pun kurengggg...'anak bulan' aku dh timbul baru je pg td....hehehe..raye awal teman pah!..due date dh lari 5 hari baru nk kuar..itupon dok memainkan body aku nih...sakit je memanjang..nmpk gayenya, bln 11 nih aku dok ganti posa le + posa sunat, insyaAllah, kalu ditangguh kang tk jd le plak nk ganti..makan masa, kalu buat cepat...selesai cepat!

ari sabtu lps aku gan cik kuntum bersekutu gan yati cadang nk buat kuih..pastu lps je blk office aku n cik kuntum dok tinjau kedai kek blkg umah..fuyooooo...byk sungguh bhn2..meriah sakan...sronok aku nengok..selera nk wat kuih raye sb mcm2 ade..bhn2 smua complete..kismis,choclate bar,cornflakes,bekas kuih, acu kuih n etc..rambang mata aku gan cik kuntum..tp kami tk beli apa2..cadangnya nk beli petang nnt...so, blk umah mandi n rehat2 pastu bru turun beli bhn utk juadah berbuka n bhn2 kuih raya..malang sekali, kedai tu tutup kol 4 ptg tuk bln ramadhan nih...dia pon nk msk juadah berbuka gak kan? so, hampa le kami nk wat kuih..tgk2 jadual -kedai di buka pada hari isnin-jumaat 10 am - 4 pm...patut le, salah kami gak..tak bace sign bord tuh hahahahaha...cik kuntum ajk tgk pagi soknya tp aku dh cadang gan ida nk g kl carik brg2..utk raye n 'mjls' ujung thn nih..ishk...iskh...cemaner ek?

ahad pg aku+yati+ida+kery=satu kete menuju ke KL atau lebih glamour lg jln TAR..tp aku tk pueh ati sb penat carik parking...memaner je kami pergi "car park full" je sign nyer..hampeshhh..kami berpecah..ida gan kerry..aku gan yati..kami msk gak maydin walaupun padat cam tin sardin..rase cam kt Tok Bai, thailand lak..sesak sesesaknya..berhimpit2...aku mmg tk suke tmpt tuh jd dr byk mende aku nk beli, aku shortlistkan..aku cuma amek telekong je sepasang...pastu bergegas bayo n ajk yati g SEMUA HOUSE..nk carik baju lak..pueh aku keliling..tp kedai yg Jue citekan tuh tk jumpe2..aku pon kol le dia..upe2nya kt area tuh je..kami dh jauh ke bwh..kedai tuh kat lobi je..wowwww...ok gak harganya: kalu beli sepasang baju ppuan..percuma baju lelaki..kain satin..jimat budget aku...beli satu percuma satu..baguih, nasib baik jumpe..heheheheheh..aku amek krim bebayang coklt..sesuai tuk kami ber2..pastu aku bg msg kt ida n kerry..kami tk tahan keadaan yg sesak n panas..plak tuh posa,haus siotttt...so, aku n yati tunggu kt kete je lah..mereka ber2 aje byk lg mende nk beli..nsb baik cik kuntum tk ikut..kalu tk tentu bergado ngan cuaca akekekekekeke!

semeni n aya blk umah...tingai kami je le ber4..mlm ahad tuh aku gan yati dok wat biskut cornflakes madu..sronok lak..kuih tuh senang..pastu oven ade 2 jd cepatle siap..dpt dlm 206 biji kuih tuh...aku gan yati kongsi brg pastu bahagi 2..tk kira le berapa kuih tuh kitaorg dpt..senang, tk le penat sgt..sorang bancuh..sorang bako..lgpon ade pembantu tk bertauliah bersama2 kami..Aya, rajin le plak...tk pe, tentu apoqnya suke kalu emaknya pandai wat kuih, kan aya? thn nih aya jual mercun..aku mmg nk beli..tp takut lak..bahaya, setiap thn kami (aku+adam+awa n oya) akan 'berperang' ngan haziq, sepupu kami..lawan sape nyer mercun paling kuat...n byk, jd thn nih kami tk mo kalah cam thn2 lepas..bior menangis ayo mata darah budak hingusan tuh akekekekekek,pueh ati aku!

thn ni mungkin blk kg abah kt rengit...tk tau le jd ke idok...aku budget dh lari nih..byk sgt kasi duit kt owang..mike bayonyer idok pah...aku le dok nangung sorang2..baju raya pon aku tk de..aku just belikan utk family je..kang tk seronok tgk family pakai baju thn lepas..tk meriah..tgk le, kalu ade yg kurung siap, aku beli le...kalu tk pakai je lh pe yg ade itu pon dh ok dr berbogel di pagi raya...hahahahaahah...lunch hour td aku ikut cik kuntum beli brg kuih n balang...abeh le dlm RM98.20..kongsi gan cik kuntum..mlm nih aku nk sambung wat cornflakes madu...abehkan baki bhn2 tuh...lgpon cup cake byk lagi...tuk almond london, guna cup itam mungkin, baru nmpk sedap n mewah...pastu leh le simpan dlm balang yg baru beli tuh!

semakin dekat raya semakin sayu lak pk'n, entahlah...menghitung hari!

No comments: