November 24, 2004

Menghitung hari...

Minggu lepas ghayer nih mmg aku tk de mood nk tulis blog...sindrom kuih ghayer n lemang kot?...thn nih aku mengidam nk mkn ketupat palas..tp tk dpt2..harap2 enal kembang tuh ade le ingat nk bwk utk aku nih..terlior ayaq lior...hehehehehehe....tp thn nih enal tk ade jual serunding daging or ayam..pencen ke nyah?..itu yg ghase cam ghayer tk lengkap je..ghuper2nye aku lupe nk beli serunding...hehehehe...tu le pasal dok ingatkan mercun je...ni smua aya ner pasal le...

aku blk awai dr diorg sb tk de sape nk jaga off...tingai aku nga PAR je le yg dok ulang-alik seksyen menyibukkan diri..si enal tuh dh siap list keje tok aku bereskan ari jumaat itu..aku jd operator le..bohsan..ingatkn ni g merempit ke alamanda tp keje dh ade so kene le jd pekerja contoh n wat heheheheheh...sunyi sepi je umah bile org tk de..tingai aku ngan ida..+ tetamu istimewa= Syukri, suami ida...hehehehe, dok teman kan bini dia le..aku sporting jek..tk kisah..sian, diorg tk de mase nk ber2an..so,skang le timenyer..org tk de kt umah sewa, hanya aku!

seminggu tk jumper mmg ghindu giler lah gan 'mamat kesygn' aku tuh...ghindu sgt2...tk tau nk habaq ler..kalu tk sms tk sah dlm sehari..jap-jap kang 'toinggggg..toingg....' berbunyi handpone aku..Oya gan Awa pakat gelak beso nengok aku angau sepanjang minggu tuh...iyoleer..akhirnya kakak macho diorg nih dh terkesima dek alam percintaan thn nih..aekekekekekek,segan aku tp nk wat lagu maner?...aku heran gak nengok family aku hepi sesgt nih..dulu2 waktu sekolah, siap pesan jgn dok bertenet gan budak lelaki..belajor..belajo..study n dpt kan sijil keperingkat yg tertinggi..jgn dok berboifren..mak mmg cukup tegas bab nih...dia tk mo anak2 dia tercicir dlm pelajaran...no boifren allow!..memula tuh mmg kami smua memberontak..iyer le...time remaja le kite nk ghase memacam..tp mak tk kasi...lelama, kitaorg jd biase je..tk heran mende alah nih...dlm ati ttp le berbisik,nk gak ghase cam kwn2 lain..dok dating kt kantin or kelas..tp den tk merasa smua tuh..alah, elekslah...it just part of growing..aku ttp hepi gan kengkawan di semevo saruta jd perkara kasih syg nih tk le menyengat sgt kt pala otak nih..tp bile umur dh lanjut n kengkawan smua tk leh joint utk berfoya2 akibat dh berlaki...aku jd sunyi..tk de geng nk havoc kan KL memlm minggu..or movies...runtuhkan KLCC ke..buhsan!!!

Mak gan abah tk sabo kot nk menerima menantu pertama..jd bile aku kate nk tunang ujung thn nih mereka hepi sgt..tp agak terkejut cipan skit..sb tk der ribut tofan or gunung berapi meletup tetiba je anak dara dia yg macho nih nk bertunang...abah tk sangka ade gak lelaki yg nk kt 'blue hippo' dia yg comel n cute nih...kalu dh jodoh, org bisu pon leh kawen je..asalkan hati ikhlas n baik..jujur..kecantikan dalaman yg penting..luaran tk kekal lama..tp kalu dapat it is a bonus for us...adik2 aku pon hepi gak terutama yg Adik, sibuk soh cepat2 kawen..dia nk kelek anak sedara sendiri..selama nih dok kelek anak sedara org..rengeknyer pada aku blk ghayer arituh..amboit, senang cakap dik, akak kan tk cukup duit lg..mana leh memain je nk kawen..on the dot-dot..pening aku!

bile aku beritahu 'abg cyg' dia senyum je...suke le tuh..maklumlah dh terima restu dr my parent..so, dh dpt green light, suke le ati tuh ye syg?..kami pon sdg sebok bincang2 tgtg majlis ujung thn nih..mlm td aku ngan cik kuntum merempit ke warta,bangi..beli brg utk hantaran...kotak, reben, gam, bunga..etc..etc..abeh le dlm RM40 mlm td..argghhh, budget!..aku amek theme warna rich purple n white..sb cadar nyer n langsir same colur..cantik!!..tp tk pe arr...bkn selalu..tp pening gak le nk maintain budget sb gaji dh dpt 8hb arituh...kene tunggu 20hb Dis nih bru le dpt...lambat lg tp duit dlm bank dh nk kosong..hehehehehhehe..

GEMOKKKKKK!!!...heran aku...sejak berat bdn naik nih aku dok sensitip je biler org kate aku dh GEMOK..mmg le sensitip..3 kg naik sejak raye arituh...ni smua Yati punyer pasal...dok kejut aku ari2 bersahor..tentu le naik berat bdn..ari2 mkn nasi..skang nih aku nk DIET GILER..nk turun cepat supaya mjlis nnt aku tk di gelakkan ujung thn nih..sedey tau..bile org ckp aku dh GEMOK...nk turun mmg le susah tp bile tang nk naik ya Allah, cepat sgt...cam lipas kudung..berkilo-kilo..tulung cik kuntum, chek tk mo di ejek!

AKu pon melancarkan perang motivasi..provoke,abeh bilik penuh aku tampal gan ayat2 motivasi utk kuruskan badan..hehehehhe, pening pala cik kuntum nengok aku..heheheheh, ala sesama le kite ye cik kuntum?..petang nih jgn lupe jogging ek..kene gak, tp kalu ujan kita jogging dlm umah je lah ye cik kuntum?..cik kuntum siap amek vcd exercise tuk wat sesambil dodok kt umah tuh..bile aku tanya 'abg cyg' .."how do i look? fat?ugly?"...dia ttp senyum je..(sejak couple nih, mamat nih kene sawan senyum dr aku, chesssshhh..)..katenya tk kisah..gemok atau kurus dia suke aku..bkn fizikal..ala, lelaki...mase nih leh le ckp bang oit..sok2 dh kawen plak tuh dh beranak..spare part pon byk kt bdn..ade ati le carik baru..toi tk?..sape nk jwb?..akekekekkeke...aku berazam tuk kuruskan bdn...tk banyk pon dlm 5 kg sblm 25hb Dis nih..doakan aku suksess nyah!

can i loose weight in 1 month?..plz frens, dun seduce me to eat heavy things...

No comments: