June 30, 2005

Subjek : Kini berbeza...

2.9.2002 aku mula menjawat jawatan sekarang..mula bertemu dengan kengkawan yg satu kepala..dan menyewa disini..kami tk penah berjumpa tetapi bleh lah di katakan cinta pa ndang pertama..dan tanpa byk karenah kami bersetuju menyewa bersama...so simple n easy..tetapi terdpt ‘skit’ kesilapan kerana menyewa dgn insan perasan jelita..ia mengundang sakit hati kami ber3 (aku, aya n yati)...sb dia lebey putih dr denden umah sewa tuh muahahaha...

D3-Tgkt 11-U0.5..fuyooooo..tinggi giler umah sewa kami dulu..sib baik ade lift kalu tk..terjelir lidah naik tangga muahahah..byk le pahit manis kami ber3 menghadapi insan yg perasan jelita tuh..tahan je le...hehehe..termsk kesilapan membeli periuk nasi yg bleh menyanyi bila nasi dh masak..tk percaya?! Kami percaya n rugi RM300/4=75...kesilapan yg remeh..x pelah itu jd kan pedoman..jgn sesekali di ulangi jgn sesekali buka pintu pd penjual brg x berdaftar hehehehe..kerana anda akan menangung nya tanpa disedari..:P

Tp kami tk lama sb tuan rumah tuh mungkir janji...katanya dia x mahu tingai disitu n hanya mahu sewakan saje..mmg dasar koling paria - ade le skit2 keturunan tuan rumah aku tuh..x smpi 5 bln duduk dh mintak blk..kami byr deposit api n air RM1200, toi tk aya..tp senang2 je amek blk..hampesh..time tuh umah sewa msh byk n murah lg kt flat ijo ..bkn cam skang, sempit sesempitnya parking n mahal....kami dpt umah baru..yg lawaknya..aku yg wat iklan tuk umah sewa yg kami ddk skang...cengini citenya-kwn kak rose mintak tulung carikan penyewa sb anak dia dh salah beli..anak dia keje tmpt len..beli umah tmpt len..x mungkin ddk situ..so, kene le carik penyewa..kak rose mintak tulung aku wat iklan n edarkan..mase tuh mane tau tuan umah lama nk amek blk..sib baik blum ade org tanya..aku terus inform kak rose yg aku nak umah tuh..kak rose pakat2 gelak hehehhe...aku yg jd broker tp aku yg dok umah tuh!

C3-T5-U0.1..rendah jer..leh naik tangga berbanding umah lama dulu..tuan rumah pon ok..anak sedara Adman Salleh yg wat filer PALOH tuh..orgnya hensem n muda lg tp dh kawen...skang anak nk msk 3..mase mula2 sewa dulu dia baru je kawen..kitaorg panggil dia USTAZ..sb lulusan agama heheheh..tk byk karenah..yg feninnya langsung tk amek port psl umah..seolah2 umah tuh kami yg punya...bil, maintainance, tax, geran..smua kami selesaikan deduct gan duit sewa umah..dia x tau pe2..jd aku siap kan fail khas yg mengandungi dokumen itu, senang..ade bukti.

Umah tuh silih berganti tuko org..penghuni tetap aku, yati gan aya..yg len smua msk kendian seno, chik kuntum n liza..dulu mak long ida n za fendy tuko ganti bilik..memula aku dok sorg jer..aya gan yati dr dulu 1 blk...pahtu aku dok gan chik min..skang chik min dh tuko blk ida n za..aku lak dok gan chik kuntum bile dia pindah dr puchong..kendian dtg lah mak langau menganggu ketenteraman idup kami nih..dia kwn baik aku sendiri..tp itu dulu,skang dh putus sahabat sb dia x dpt menerima kekurangan aku nih..pe punya sahabat ler..heran aku, sakit jiwa agaknya mak langau ko tu yati!

Dr minah perasan cantik smpi le skang..kami dok umah tuh tp kini sudah berbeza..giliran aku dh smpi untuk meninggalkan umah sewa kesygn, uwaaaaaa..nape? isk..isk..bukan-bukan, jgn wat spekulasi..aku bkn nya dikeluarkan dgn SMS..rating aku ok jer kt situ hehehe..bkn aku nk g akademi fantasia..bkn juga aku tuko tmpt keje tp jeng..jeng..jeng..fitrah manusia-aku dh kawen muahahahhaa..kene le bwk diri..tk bleh nk menyesakkan umah tuh lg...tingaikan laki aku sowang2 kt puchong tu..so kene le PINDAH (yak pon-bahasa mandrin)..mengikut jejak langkah sha,ida n za sblm nih,tingai gan somi lak..isk..isk..isk..

Jd mlm nih aku kene angkut brg2 smua sb dh ade org nk ganti..sedeynya nk tingaikan korang smua tau!..tk bleh nk romen2 cam dulu...hehehhee..x bleh main rambut chik kuntum..tk bleh sakat yati,aya, chik min n liza lg...byk mende aku dh tk bleh wat terutama membuli bdk umah sewa tuh kuikuikuikuikuikuiii...yg penting skang, ari cuti tk bleh BANGUN LAMBAT uwaaaaaaaaa....!!!

So dikesempatan ini, aku memohon ampun n maaf pd smua bdk umah tuh- cik kuntum, chik min, aya, yati n liza..atas segala yg berlaku..secara tk sengaja or sengaja..halalkan lah mkn minum aku...n semua yg ter-ter tuh hehehe..x bermakna aku dh pindah umah kite akan lost contact kan? Aku ttp akan terus menggangu idup korang smua, tunggguuuuuu....!

jd isi blog ini akan berubah ler..x kan sama cam dulu lg..dulu cite aku, chik kuntum gan chik min sama..tp skang aku akan melaporkan berita dr puchong..wakil korang kt sinun yer hehehhehe..ade le variasi skit..kang asek2 aku je yg update..blog lg 2 tuh penuh gan sarang, sawang..berhabuk! heheheh..rajin2 le tulih blog erk..aku nk gak tau perkembangan semasa korang tuh..kalu ade yg nk kawen tuh, cepat2 kasi tau yer..aku nk tempah bj baru muahahahah...:P


P/s : Emmm..tentu yati + cik kuntum gelak tgk aku lipat n kemas umah skang muahahahahha..nk cuba jd isteri n perempuan sejati :P...

No comments: