June 20, 2005

Subjek : Catatan Si Girl 1 (cam filem indon Catatan Si Boy)

9/6
pas je keje aku chow..blk gan hubby sb sok ari nk g JB utk majlis bertandang..dgr2 cite konvoi dlm 6 bijik kete..tp tak tau le lg..geng kt office dh pakat2 usik aku sb cuti lama..maklumlah nk honeymoon kt Cameron Highland nyah..

10/6
ngantuk betoi ler..blum puas tido suami tercyg dh kejut..katenya nk gerak kol 6.45 am..smua org dh siap..adik aku pepagi dh wat sarapan..nasi lemak n ayam sambal..aku penat sb drive dr kl jd tk bleh le tolong dia msk pg tuh, sori erk dik!

kami smpi tepat kol 3.30..sb konvoi jd memcm le yg terjd..menyebabkn perjalanan asik tergendala jerk..org nih k g toilet..org nih nk muntah..org nih nk isi minyak..pendek kate..cam explore race le rasenya...bohsan aku..so kami suami isteri (sedap nya le ayat tuh,suami isteri hehehe) pakat ikut jln lain..jln yg lebih smooth n clear..tp aku kene marah gan parent sb berpecah..kata Ayah De..kalu dh namanya konvoi jgnlah ikut jln len..ikutle seperti yg telah dirancang heheheh..lantokle..janji smpi..so, after that kitaorg jumpe kt simpang ke muadzam..konvoi smula n aku dok blakang..sb diorg kate kalu aku dok dpn..kang terus pecut x ingat dunia..ade ke patut?!

so, dok le dendiam aku kt blkg..pas chek in kt seri malaysia larkin..aku g umah pakcik n mck di bandar baru uda..jln jagung 7..fuyooo..terkezut giler aku nengok dapur dia...heheheh..penuh gan lauk pauk..merungut gak le mck aku tuh..komplen yg kitaorg smpi lambat..dia dh siap tunggu dr subuh2 lg..wat sarapan n lunch skali...tp kitaorg smpi lmbt..senornya perut kitaorg pon dh lapar giler tau..Long cadangkan kalu my uncle n untie tk mask..kitaorg nk mkn kt gerai jer..tp dh langkah kanan, blasahlah muahahhah..

pastu aku anto suami blk umah..sb sok baru le mjlis bertandangnya..aku kene blk hotel utk uruskan sedara mara yg len tuh..bapak mertua ingatkan aku tido situ jer..lgpon mlm tuh family suami aku nk wat tahlil utk my late mother in law..tp aku dh penat sgt terpaksalah tolak..segan gak tgk diorg senyum2 kt aku..cam perli jer heheheh..

mlm tuh aku bongkang je tido..heheheh..yg len smua kuar nk tgk or sight seeing this Johor Bharu..aku x kisah sb pasni this is my second hometown after temerloh..hehehhe, gasak korang lah!

11/6
emmm...sian aku mekap pengantin wat sendiri..bersiap pon sendiri..yg len sibuk uruskan keluarga memasing..aku gunakan Adik je le sbgi pengkritik mekap aku..nk wat cemaner dh nasib badan..kalu cik kuntum ade bleh gak..jd aku nyer mak andam terjun..heheheh..so around 1.00 t/h kitaorg gerak ke rumah suami aku..bismillahirahmaninrahim..semoga majlis berlangsung dgn aman!

cheshhh..hampesh nyer DJ..sebut nama aku n kg pon salah..pakat2 gelak je tetamu2 yg hadir tuh..lidah terbelit ker? tk skolah ke? len kali study dulu sblm wat performance..cehh..merah padam muka aku..sib baik pki selendang..tk de le nmpk sgt :P

12/6
Huwarghhhhh..gantuknya..hah, jgn dok pk lain erk..aku mmg penat..tp bkn penat ngemas tp penat jd pengantin nih..dr semalam dok sengih je dpn tetamu yg dtg...krem gak pipi aku nih hehhehe..sat2 diorg nk bergambo..sat2 diorg nk salam..terasa cam artis lak time tuh fuyoooo!

alhamdulillah...smua brg dh siap kemas..n d susun atur..jd bleh le aku berhoneymoon kan? emmm...terharuny aku..bapak mertua beri baju arwah mak mertua yg blum dipkai lg pd aku..baru sungguh tau baju tuh..cantik n nice for me..aku serba salah gak nk amek takut nnt anak or menantu yg len dok ckp2 blkang..tp Bak(singkatan dr BAPAK) soh amek jer sb aku sesuai gan saiz bj tuh..tau le gemok Bak, tp terima kasih byk ler..terasa lak diri ini disayangi huehhuehhuehhhhh..

13/6
10.30 am aku bertolak dr JB ke Cameron Highland..sblm tuh aku singgah kt Bdr Baru Uda..ucapkan terima kasih pd family uncle n untie..ingatkan nk singgah batu pahat skali..nk ziarah nenek tp tk sempat sb kami dh booking n kene chek in b4 6.00..pe lg, aku tekan minyak cam nk kuar pedal tuh muahahaha..kejo masa tp suami aku dok = Syg..rilek..bwk slow2 jer..kite akan sampi insyaAllah, already there..= itu le dok diulang2..emphhh, aku peduli pe..jln straight, potong je le mana yg fatut muahahahah

14-16/6
percutian yg amat menyeronokkan..to all my fren especially cik kuntum.."kawen lah..syok siottt" muahahahha..

17/6
bertolak blk after chek out kol 12.00..pastu kami bershopping sakan bli roses..n cactus..pesanan dr cik kuntum..nk wat koleksi ler tuh..:P


p/s: emmm..nk kasi pe kt my hubby this coming besday-25hb?

No comments: