May 04, 2005

Subjek : menghitung hari..30 days remaining

semakin hari semakin berdebor lak ati aku nih..serasa cam tk cukup mase je yg nk wat prepareration..entahlah, penin pala nih...idup pon skang kurang lak tido..ade2 je plan nk kene g or wat..hantaran blum siap lg nih..aku cuma kumpul je dulu brg2 tuh..after anto kad jemputan nih bru le nk wat gubahan hantaran..kalu tk nnt kelam kabut lak..tk tau nk wat mane 1..

last week kami g umah chik min..sb dia bersanding..konvoi 3 bijik kete..kitaorg bertolak around 8.00 am..iyolah...nk kene isi minyak dulu...nk tunggu org lain lak..janji kul 7.00 am..last2 kul 8.00 gak le..janji melayu biasel le..chik kuntum sewa kete kancil RM70 tp dr mula sewa ingga nk pulangkan kembali pon still hv problem..(kene mandi bunga nih chik kuntum muahahahah...)memula tuh kete dh anto nk kene anto pemandu dia lak..pastu toke kete tuh tk chek minyak itam..sib baik pg sblm bertolak tuh fendy gan Toke TZM cek...kalu tak menolak la kt highway selatan nuh...dh paras2 idung je..so kene le isi minyak itam dulu..dh tuh bile time pulang pon nk kene anto kt umah pemilik tuh..heran sungguh! dulu masa aku pjm tk de le cam tuh..sudah tukar ka? siap ade konvoi anto kete sewa tuh tp bile time chik kuntum lak..byk songeh toke dia tuh..hampesh!

kete chik kuntum akan fly over this coming 15th..harap2nya gitu le sb aku nk pjm g honeymoon kt cameron highland nnt..entah di beri ke idok kete baru dia tuh..tp aku nk pjm gak..tk kira chik kuntum..nk pjm gak ..nk pjm gak..heheheheh...

emmm..lps aku g umah chik min kt kluang,fendy n za ajak g air itam bli brg2..shopppig la jap..waktu time ujan tp redah je lah sb dr jauh dtg..takkn nk blk lak?..lps beli brg kami berpecah...diorg nk blk KL sedangkan aku kene singgah umah bakal mertua n tido sana..bakal kak ipar pon ade so tido sama la..pastu pg tuh Toke TZM ajak g lawat kubur arwah mak dia...aku tk bleh time tuh sb tgh period...so tunggu dlm kete je le...pastu dlm kol 11 pg kene g desaru lak..umah abg long dia..nk bincang2 skit psl majlis nih..cantik gak umah abg long lps renovate..emmm, beso n dapur dia cantik, i love it..mmg idaman aku le dapur dia tuh..luas n everything there..semangat rase nk masak time tuh tp umah org..wat bodo je le heheheheh...

sblm blk Toke TZM ajak ronda2 kt batu layar or teluk ramunia..aku mls tol nk g..letih nk drive..aku tk suke drive mlm2..sb silau..tp dia beria2 ajak..aku pon pe lg tarik muka 14 le..bushan..akhirnya kami bertolak blk kul 7.30..plak tuh jam dr simpang ke kulai..lg le aku angin..muka aku tuhan je tau...lebey huduh dr hanto...masam cam cuka n kelat cam getah sekerap..pastu kt highway pon jem...Toke TZM tuh cuba2 le pujuk tp aku ttp tk layan so sepanjang jln tuh..hanya radio je le peneman aku,memasing diam..lebey baik begitu kalu tk aku angin 1 bdn..tp senornya perut aku lapo..so lps singgah utk isi minyak barule aku ngadu lapo..pastu mood dh ok smula..iyolah, time tuh aku tgh period mood tentu tk stabil...sape soh kaco mood aku, kan dh kene!

korang tau? aku smpi dr jb kol 6.00 pg..aku tk larat nk drive so tido jap kat air keroh sb mata dh double line..kang exicent lak..tentu le aku gak yg rugi..so singgah le mkn n tido jap..smpi je aku anto Toke TZM tuh g tuko bj keje...then bru aku blk umah...bdk2 ade kt umah..terperanjat tgk aku smpi pepg buta..aku ingt nk g keje lmbt skit tp cam sempat je so aku cepat2 ar bersiap..sempat la kul 8.00 pg smpi off..lega!

lapo laaaa..tp kene diet, kang runtuh lak pelamin anganku musnah kwa...kwa..kwa...

No comments: