December 29, 2004

Hari Ini Dalam Sejarah..25 Disember 2004!

Peristiwa ini akan akan terpahat dalam hati aku sampai bile2 pon..tk caye?..tanya chik min...dia tau ler sb dia dh ade pengalaman, toi tk chik min?..pasni tentu cik kuntum lak menurut jejak langkah kami heheheh....d ikuti dgn Aya n Yati, insyaAllah..amin!

Hampir seminggu aku tk isi blog kan?..tentu kroni's Bro nih dh lanyak n musnahkan tag bord aku nih...cheshhhh, suke2 ati nk porak peranda kan kedamaian milik Zurisha Sanctuary hehehehe...mmg le lama aku tk isi blog..semedang aku ade kt office last week tp tk de mood nk tulih blog..biasele..tahap kecemasan aku nih merbahaya siottt..berdebo2 nunggu ari nya..w/pon masih jauh tp rase tk tenteram tuh ade lg..maklumlah, mak aku sakit (strok)so...jd yg uruskan semuanya atas aku dr mula hingga akhir..tp alhamdullilah..dpt bantuan terutama dr family..kengkawan serumah..sedara mara..jiran tetangga..mak aku sedey gak..sb kalu boleh dia nk wat sendiri tp memandangkan diri yg tk terdaya..semua diserahkan pada aku n mck2 aku...Long n Mak Lang tercyg..smuanya keje keras...TERIMA KASIH dr aku pada smua yg membantu tempoh hari..jasa anda semua tidak terbalas..Allah sahaja yang akan menanugerahkan pahala kepada korang hehehehheh!

23-28hb Disember

aku cuti dr...23-28hb Disember..nasib baik cuti awal..sb byk mende tk beres kt umah..kemas, susun, basuh n cuci mende 2 yg patut..penat!..ini bru majlis kecil-kecilan..tk tau ler..cemaner time kenduri kawen sok, havoc agaknyer..hheheheheh..TERIMA KASIH pada Abah,Oya n Adik..keje keras diaorg semua sblm majlis berlangsung hinggalah 2-3 hari lps majlis...sampai je umah ari kamis tuh aku dh wat 'tawaf' ke bandar temerloh hampir 10 kali seb byk brg2 tk de n kene beli...muflis ala mike tyson aku...pulus byk yg melayang cam nama kuih cik kuntum-jiwa melayang! tp demi majlis yg meriah n pulak tu..julung-julung kali diadakan di rumah so, aku kene le prepare supaya tiada cacat cela sblm, semasa n selepas majlis..nnt jadi bahan kutukan org lak...kengkawan aku sampi around 10.30 mlm jumaat tuh..sian diaorg penat,rush dari off ke terminal bas timur di pekeliling..thanks ok?

24hb Disember

aku tk sangka2 ramai gak sedara mara aku dtg 'serang' umah mlm tuh...tk ckup tilam gan bantal..terpaksalah aku 'import' dr umah nenek di dpn umah aku..sorri ek kengakwan, sian korang...tp nk wat cemaner? aku pon tk tau semuanya nk tido umah aku mlm tuh heheheh..meriah sgt..hepi aku..cam nk kenduri kawen je..tak tau ler kalu kenduri kawen sok, separuh nnt kene tido umah nenek aku agaknya hueh..hueh..heuhhh...bilik ayo dh le 1 je..pakat2 nk guna 10 org..kene le bertahan ek? sementara nk tunggu mata mengantuk..aku cam biase le berborak sakan gan kengkawan..gelak ketawa nengok gelagat chik min..(syyyhhhh, chik min jgn kasi tau bro kitaorg buli lu ek?)..gelak tk henti2..heran sedara mara nengok nyer..Oya sound aku je pg tuh...kate dia tk leh nk tido dgr kitaorg gelak mlm td..sori ek sis, time ko sok tau ler...:P

25hb Disember (ari yg d tunggu2)

aku tk lena tido mlm td..senak otak mempk kan mjlis t/hari nie..takut2 tk jd..nauzubillah, tk mo aku! kontroversi gak majlis aku ari tuh sb tk ajak ramai org..geng2 mak aku ramai yg terasa sb tk invite diorg..bkn aku tk mo invite tp aku rase majlis nih kecil je..tk sangka leh tuko meriah lak..sori ek mck2 smua?..langsir yg aku anto khamis tuh siap lunch nih..so aku bergegas ke bdr temerloh tuk yg entah ke brapa kali..sian kak zhu, dtg umah aku tp aku tk leh layan sb terkejo2 carik brg last minit..cik kuntum tk abeh2 bebel kan aku sb buat sambil lewa je minggu leps...hah,kan skgn dh kelam kabut pah!

dlm kelam kabut tuh sempat lg aku masak ikan talapia sweet sour..hehehehe..tuh yg berbuih cik kuntum marahkan aku sb blum mandi or solek lg...kang kalu rombongan meminang dh dtg, aku dok kat dapo lagi hehehehhehe...hanset aku bz je ari tuh..sb jap-jap kak dana tepon tanya arah ke umah aku...tu ler, aku dh pesan ikut dpn tp nk ikut jln blkang gak..ikut TRIANg...kan dh susah..hampeshh toi arr diorg nih..cam memain lak..nk dtg ke idok???

abah aku dh cuak nengok nyer..jap-jap tepon...baran org tua tuh....sedang aku dok mekap2 tuh tetiba je diaorg kate rombongan dh sampai..apa??!..woit aku tk siap lg nih..janji 2.30 tp sampai dlm kol 1.30..reti nengok jam tk diaorg nih..aku gelabah sakan..nasib baik cik kuntum terror..sempat gak aku siap..diaorg dok tunggu kt halaman rumah lg kerana kenderaan yg membawa cik abg syg aku tk sampai2..aik, sesat ker? abah pon dok soh aku call diaorg..tk sampai 5 minit..cik abg aku pon smpi..geram aku!

majlis pon berlangsung sprt biase..cam majlis pertunangan org lain gak..tk de yg luar biasa nyer..aku jd lega biler smua dh selesai..pasni thn dpn lak pening pala memikirkan hari besarnye plak..entahlah, doa aku semoga apa yg kami rancangkan akan berjaya kelak, moga bahagia hingga akhir hayat!

panjang ke blog aku nih?..sebenonya ade lg, tp lenguh dh menaip..bio le cik kuntum n chik min cite lak!..citenyer serupa je..siap leh kutuk2 lg, redha je lah hahahahahahah...

'angan-angan biarlah berbatas, jgn sampai penantian berpanjangan- Raja Ema'

No comments: