December 20, 2004

Jingle Bell Jingle Bell..

JIngle bell jingle bell..jingle all the way..jingle...lepas 1 demi 1 musim perayaan melanda negara kita..depavali n hari raya dh sudah tiba le plak..the merry krismas..yg penting sekali ialah..setiap kali musim perayaan kt negara kita nih, tentu ade mega sale nyer...itu yg aku suke sgt..bkn aku sowang jer..almaklum smua kaum ppuan kt mesia nih ler..terutama chik min n kak ngah(yati) kite tuh..kak ngah tentu nk tambah brg kemas dia lg...awal thn nnt kalu blk kg tentu lip-lip lap cam mumy jarum akekekekek....yg chik min tentu sebok berbelanja tuk majlis kawwen thn depan, kelasss nyah!!

aku ngan cik kuntum cam biase..dok budget je memanjang tp tk kaye2 juge kite ye pah...asek2 tk cukup je time ujung buln..bknnyer kite dok pakat2 borong kain cam kak ngah tuh..kite ttp jimat tp simpan dlm tabung...itupon duit seleng..heheheheh..ade gak wat top-up time kering kan pah? mmg tk cukup tp kalu ade RM1 juta pon blum tentu cukup..byk beno keinginan yg ingin di lampiaskan..memacam..nk beli kete, umah, handpone terlatest..baju baru,brg kemas tercanggih..n bermacam2 lg ler..makan2 pon mmg ler kene..skang nih dpt simpan skit jer..tp alhamdullilah, ade gak..drpda tak de..azam aku thn dpn mmg nk simpan duit..tk byk pon bio ler ade..ikut pada reseki yg dtg..yg penting mmg kene berjimat cermat..utk masa depan...emmm, pe azam korang plak?

sebut pasal azam nih, yg thn lepas korang dh laksanakan? blum? abeh tuh biler nk wat nyer?..dh mkn tahu jer..asek2 azam yg sama..eleh! azam aku thn dpn nk kurus sb bln nih tk mencapai target..tk byk yg boleh diturunkan sblm majlis ujung minggu nih..tk sempat beb..pastu selera ttp dtg..plak tuh mamat kesygan aku nih..kalu deting je soh mkn..teman dia ler...klu aku tk order pon...kene gak mkn..abeh? cemaner gan diet regime aku?..dia pon on diet gak tp dia lelaki...leh g memerap kt gym wat pe2 yg patut..aku nih harapkan pills,kontrol mkn n jogging..mane sempat nk catch up on time..watsoever, aku kekal kn je ler..thn dpn bru leh wat extreme...lg pon kene simpan duit nk dot..dot..dot, so leh ler diet mkn akekekekek..doakan kejayaan aku ek?

aku start cuti dr 23-28hb nih..lama? mmg ler lama merangkap cuti ujung thn skali..lgpon cuti aku byk lg..8 ari so tolak minggu nih ade 4 ari lg carried forward thn dpn..so?..sebenonya aku cuti panjang sb nk bermanja gan keluarga lama skit..iyolah, ni le time family gathering..kene le grab it..tentu sronok biler smua dh berkumpul..cuma Adam je tk dpt blk..cuti semester dia dh abeh..thn dpn baru cuti lg..lgpon Perlis tuh jau deq non...tk larat nk dok lama2 kt dlm bas..lain ler kalau cuti lama, berbaloi!

berdebo2 nungu ari bersejarah nih..entahlah..aku tk tau nk habaq lagu mana perasaan skang..happy?..tentulah...tp perasaan bercampur baur tu ttp ade..bleh ke aku jd tunangan org nih...cam tk sesuwei jer...arghhhhhh, chik min tulung adik!

thn lepas nyer AZAM dh achive blum kengkawan smua?...

No comments: