December 13, 2004

Letih Seletih Letihnya...

krakkkkkkk...alamak, tulang pinggang aku patah ke? krakkkkk..hah, tulang blakang lak ker?..hehehehhehe...penat siott..wat umah terbuka nih..tk tau ler cemaner kitaorg leh handle..kaki pon dh krem cam ppuan mengandung 10 bln...cik kuntum pon siap amek cuti emergency..(cuti sb kene sawan dengki boss ek cik kuntum?)..bwk bersabo ye..ade ari leh bls...:D...penat nyer pasal..penat..penat..penat tp sronot kan chik min?

semua nyer keje keras..terutama yati(kaunselor)..mmg sesuai jd aku nyer pekerja sok..doakan adik dpt bukak restoran yer kak ngah?..hehehehe..menu yg kami buat ialah soto + lontong + kuah kacang=ketupat..kek nestum,puding karamel, buah2an..puding jelly..kuih rayer n air sirap..mmg sedap arrr..org pon leh tahan gak dtg..

kami start keje keras khamis mlm..kita org wat nasi himpit sendiri jer w/pon tk pakar..belajo le..rugi kalu wat sendiri..tk kan pandai2..pas nih leh le praktis wat ye aya?..ari sabtu pg..aku gan cik kuntum bersama2 kak zhu..pegi pasar kol 10.00 pg..beli ayam n semua le bhn tok masakan tuh..ayam dlm 3 eko..daging 1 kg..tembikai n pisang..soohon gan pucuk etc..etc..abeh ler dlm RM50..siap je beli..kak zhu tulong anto brg ke umah..settle!

petang tu plak 'abg syg' ajak g beli brg2 dia n aku..kakak dia nk amek tuk wat gubahan..brg2 tuk hantaran tunang tuh..ari senin ni kak dana amek..dia nk soh kwn dia wat kan tok abg aku nih...aku lak wat sendiri je gan budak2 umah tolong..thanks ur all..i preciate it..buhsan ler..tangan aku nih tk de seni nyer..msk bleh ler idup..aku skang bz sebz bznyer..ade je plan..melibatkan smua org..family,kwn2 umah, officemate n bermacam2 ler..ghaser2nyer kalu potong 2 bleh tk?..tk pon potong je lelemak yg ade kt badan aku nih..menyemak jer babat2 ni kn chik min?

sblm pegi KL..sempat gak aku basuh beras n masukkan dlm plastik...tp mata ngantok sgt2..pening kepala..so, aku tido sat..mintak tulung cik kuntum n aya kejutkan dlm kol 3.00..tp terlajak hingga kol 3.30..tk lama kendian abg aku kasi msg..tp ujan lak..lebat..toing..toinggg..tepon aku berbunyi..'syg, abg kandas kt bwh jambatan..dh dlm area putrajaya nih, sana ujan lg ker-lebat tk?'..kasihan lak dia..tentu basah lencun..mmg ujan ler bang..so dok le diam2 kt bwh jambatan tuh..nnt kalu ujan dh reda, syg tepon k?..

sementara menunggu ujan reda..aku pon tolong ler cik kuntum n aya potong pe2 yg patut..gunting pucuk..sb aku dpt tender buat kuah lodeh..cik kuntum lak wat kuah kacang + kuah soto..hehehehe..kira2 nyer meriah sgt ler umah aku dlm 2 ari tuh..kecoh!..pening pala smua jiran2 yg ado..akekekekekek...bila ujan reda aku pon bertolak gan abg ke sg.besi..naik lrt ke masjid jamek....ronda2 hingga SEMUA HOUSE..dok carik samping gan kain pelikat dia..nasib baik tk ramai org..tetiba perut aku lapo lak...maklumlh..ujan!..so, singah mkn jap..tetiba tepon berbunyi..budak2 umah soh beli brg yg tk ade..roti+gula merah+daun pandan n kacang tanah..woit, mana nk carik area nih?..kain pasang byk ler yati oittt..so, 'cik abg' soh singgah ALAMANDA blk nnti..dia pon nk beli set perfume kt THE BODY SHOP..

sepatutnyer aku kene pg umah terbuka kak izan..officemate lama..tp tk sempat..byk mende nk wat..letih den..sori kak izan, ct ade 1 bdn je..tk dpt nk pegi...lainkali bleh ek? jgn ler marah..sok2 pegi ler..ghayer kan 2 bln akekekekekee....so, mlm tuh aku wat ler pe2 yg patut..sb diorg semua dh keje keras..smua dok melepek depan bhn2 yg nk di msk..kuah kacang n sup soto dh dibereskan oleh cik kuntum n the geng..thanks..tingai aku nyer resepi je..iaitu kuah lodeh je..bhn2 pon dh siap potong..sok2 ler aku msk..tk elok wat awai2..kang basi lak..heheheheh, rugi!..aku pon kemas ler memane yg patut..tambah pingan n sudu..tutup mkn yg dh siap digoreng..lap dapor..heeheheh..wat2 rajin jer!


akhirnya, hari yg di tunggu pon tiba ler..kitaorg pon bgn utk wat persediaan open house..memasak..mengemas..membersihkan perabot..menyusun menu..mengemop lantai..(deb, pasal ko tk dtg awai skit?..tulung kitaorg kemas umah..) membuang sampah n membeli ais bersama brg2 yg tk lengkap..tp malang sekali..heheheheh...tk de lak yg mandi awai..heheheheh, pasai tuh kuah soto+kacang n lodeh sedap gilerrr chik min...jgn mareh debs?...:P..semuanya tk cukup mase nk mandi so, siap kan ler pekara tok majlis nih..then gilir2 mandi..lgpon kelibat tetamu pon tk nmpk lagi..majlis suppose to start at 12.30 but no one coming yet..i wonder WHY?..tp kami dh invited jiran2 berhampiran..e-boifren yati pon kene ajak..tp tk dtg..emak dia je yg dtg akekekekekeke..tk per ler..janji ade org dtg....ok gak..sb kami leh kenai jiran2..dh 2 thn dok sini tp tk berapa kenal jiran hatta depan umah pon..terkesima tk?..

eemm..memula tetamu yg dtg is liza (officemate chik min) gan boipren dia..sori ek liza?..usik2 jerrr..:p..pastu kengkawan yati..pastu sunyi blk..pukul 3 ptg baru meriah skit..smua dok pakat dtg reramai..kelam kabut ler skit tp still under kontrol..dek kerana ahli rumah ini smuanyer pakor2 belaka dlm melayan tetamu..nasib baik debs dtg..(ehemmm..ehem..awek ek?..no berape tuh?)..luak ler makanan tuh..sb debs nih special skit..dia ade 8..di ulangi 8 lapis perut..leh simpan lg..akekekek,toi tk debs?..pastu sedara mara aya n her boifren..ehemmm...lama gak si sham ni lepak ek aya?..ok ler tuh..setiap yg berlaku musti ade permulaannyer...hehehehe..pastu officemate aku..my untie frm seri gombak..n abg syg aku..kitaorg tunggu gak brader_rock dtg..sb yg wat open house nih kan kroni dia..wa caya sama lu chik min...tp tk dtg2..pintu gan grill kami dh bukak..tp tk sampai2 gak..kot2 sesat kt roundbout putrajaya kot?..:D

kesimpulannyer..w/pon letih tp kami smua puas dpt menjamu teman2 n tetamu mkn..open house nih suksess..terima kasih kepada yg sudi dtg..tahun dpn kalu ade reseki lebih, insyaAllah..kami akan anjurkan lagi majlis nih...thanks ur all!

kalu tk sedap jgn komplen...kalu sedap, makan je ler sampai kenyang ek?

No comments: