February 26, 2005

Subjek: Al-Fatihah...amin!


Tepat kul 3.30 ptg..ari rabu..aku kehilangan bakal mak mertua d sebabkan penyakit kencing manis...sob..sob..sob..ya Allah terperanjat kodok aku dengo berita tu..toke TZM tuh kasi sms jam 7.40 ptg..saat dia sampai ke umah di JB..ibundanya telah pon pergi..kasihan dia!

Toke TZM meminta aku agar berada di sampingnya pd mlm itu..tp?! cemaner nk pergi..aku di sini..nk ke kl tengah mlm2 buta?..aku minta kt parent di kg..tp my dad tk kasi sb dh jauh mlm..aku lak ppuan..bahaya kata abah..nnt kang, lain lak jd..aku akur kata abah..tp cemaner? toing-toing..idea aku pon dtg..sorang2 budk umah aku ajk tp diorg tk bley pergi sb ade hal..cik kuntum pon tk bely pegi sb budget dia dh lari..keta nyer psl..hehehe..aku tk bley g sensorang..segan siottt...aku nih mmg pemalu n manja..tk cayer? kalu tk caye tanya mashi maro..

last2 aku ajk my beloved untie di gombak tuh...sib baik my uncle kasi..kalu tk..cemaner le aku nk berdpn gan family Toke TZM itu..mklum lah diorg tengah in grief..kang aku salah ckp..tk jd nk jd menantu keluarga tuh..tk ke haru? so aku amek EL ari khamis tuh..berkejo aku ke plaza rakyat..carik tiket..my untie dh tunggu kt situ..so senang jer lah..terus amek bas..aku tawakal jer..ade tk de tiket...kalu ade, rezekilah...kalu tk de nk wat cemaner kan?

kami dpt tiket kol 9.30 ker JB..terus naik bas..lama gak dlm bas tuh..nearly 5 hrs..kematu montot aku..cam pg kelantan or kedah jer..lama sgt!..kami sampi di larkin kol 2.30 ptg..aku call Toke TZM tuh..sb dia pesan soh aku beritahu kalu dh smpi..dia nk amek..tp he dont pick up the called..aku heran gak..so, aku amek teksi...smlm dia ade kasi alamat umah jd senang lah..umah dia pon tk jauh dr larkin tuh..around 10 minit jer...aku called sekali lg..baru dia pick..lemah longlai aje sore..dia sok aku amek teksi..aku tk kisah, mungkin dia penat...

dlm perjalanan ke umah dia..jantung aku berdebo2..segan n gelabah semua ade..sb tentu family dia ramai..i cant face them all..heheheh..tp sb my untie ade sama aku kuatkanlah semangat yg bergelora ibarat tsunami..we arrived there around 3.00 clock..Toke TZM tuh dh tunggu dpn umah..tentu dia ingt aku lupa..tp mustahil sb aku dh penah repeat jln ke umah nearly 100x hehehe..aku tgk dh lenggang..org pon dh x de cuma family dia aje..Bak(his father nickname for their family) pon aku tk nmpk..mungkin tgh grief so Bak nmpk lesu n sedey...but i saw all ppl in the house like that..bile lihat suasana begini aku jd fobia..my mum pon not in good condition so..it make me scary..i dunno how can i face this kind of thing if it happen...it scare me!

setelah berbual2 apa-apa yg patut dgn family arwah..kami mintak diri..sb aku dh beli tiket kol 5.30 ptg..aku tk bley cuti lelama..byk office work..so i hv to live him alone..(so sorry darling..i hv to)dia cam berat ati nk lpskan aku blk..berulang kali memujuk aku agar tinggal lg dlm sehari dua..aku tahu dia sedg sedey n need a shoulder to cry on tp aku tk bley..my time is too pack!

so dlm keadaan sedey n terpaksa..dia benarkan aku pulang with my untie..sebeno nya aku pon sedey nk tingai kan dia tp nk wat cemaner kan?! Dengan senyuman aku tingalkan dia..dlm diam aku anto signal pdnya.."Bersabarlah, syg tetap bersama abg"-harap dia paham!

Al-fatihan...amin!

No comments: