February 15, 2005

Hanya Pasir meniup saja lalu hilang....

emmm..slmt sejahtera smua..lama aku tk isi blog..cik kuntum pon dh kecoh2 cam koling jual botol akekekek...pn. min pon dh panjang berjela update blog...so, this time aku ler plak update!

'a man and a woman are doing God's work when they raise a good family'...

Tahniah chik min kerna telah pon melangkah ke alam penuh cabaran..alam rumahtanga..heheheh..bertambah ler mak dara kt umah aku tuh..pasni bley le tubuhkan kelab makdara green mansion akekekke...kite ade mak long ,mak ngah,mak uteh, mak anjang, mak usu n mak ucu...cukup n complete that ranking..tk lama lg dpt anak sedara lak..maklong dh pregnant hampir 3 bln lebey...due date sekitar bln ogos...alhamdullilah...generasi kedua geng2 plat ijo akan muncul hehehheheh!..chik min pon tentu tk sabo nk ikut jejak langkah maklong...sabo-sabo..tk lari chik jalee tuh...ade je dok diam2 kat kluang tuh..jgn riso..dia tetap setia hehehhe..skang nih kan blum sanding tentu ler dia segan skit gan isteri dia kan chik min..(cam tk cayo..sok2 kalu dh rasmi, belasah je lah muehmuahmuahaaaa..

Seksyen aku skang tgh bz gan meeting..meeting...meeting n meeting..itu smua tuk rangka Malaysia Ke9...jd agak bz gan telepon..dh jd cam operator le..tepon sini..tepon sinun..tp best gak..leh le test sore manja aku nih..manalah tau, ade yg tersangkut..tk sesuweeiiii...yolah..yolah chik kuntum, den tk brani buek do..den sotio ajo le pado yg satu tuh..toke TZM

Emm..smlm chat gan geng lama..hepi le dengo sore dia..tandanya dia sihat dr segi fizikal n spiritual..semoga dia ceria selalu gan kehidupan..lama gak borak gan dia using YM..memcm cite le yg kuar..korek gak kisah silam kami..tp dh wat persetujuan..yg lepas bior le ia berlalu..usah dikenang..kang tk pasai..lain yg jdnya pah!

Cuti panjang aku blk kg..tp cam biase je ler..atenya toke TZM tuh dtg umah..lawatan tk rasmi ler..mengeratkan silaturahim gan parent aku especially my dad...amek ati kunun2..aku relak jer..tp yg aku angin nya..gan selamba kodoks dia asked my mum permission to take me..to JB next month..coz cousin dia kawen..tergamam aku..plak tuh mak give green card..terseyom lebo le mamat tuh,tanda kemenangan..dia mmg ade ajak aku tp tolak dgn alasan parent not permit me...ingatkan dia dh tk amek kisah upe2nya...dia terus tanya mum without me knowing his attentation..geram!!....to make thing worse my mum dh pesan siap2..soh tgk kan tingkah laku aku bile g sana..memcm mak pesan kek dio..merah padam muka aku tahan malu..iyolah, atenya mak udah bukak pekung didada teman...ala advice biase le, soh aku jd ppuan sejati n lemah lembut..mak siap sound aku dpn dia lg soh tuko kain batik..time tuh aku pakai suar je..senang nk gerak..tp aku cam biase le DEGIl..wat bodo je..smpi kt p-jaya toke TZM nih pon smbg ceramah mak aku tuh..dia soh aku berlatih pakai kain..yg penting cemana nk pakai kain batik..ghossshhhh, i hate this!

Iyolah..den tau yg smuo org syg kek den..tu psl dok nasihat soh berubah..jd yg lebey baik dr dulu..den dulu tk do le ganaih sgt...cuma cicah org gan kicap jer..(hehehhe..tiru ayat CIk LIZA)..skang nih dh lembut skit..smakin kite berusia smkin matang sikap n pemikiran....omak den mmg dh lama soh den bersikap sopan n santun cam anak daro dulu2..tp mane buleh..ini zaman milinieum..dulu bley le kene kejo dek anjing kita lari..skang nih kite lak kejo anjing tu..kene berani..hehehehheh..zaman akan berubah..tp kita idok ler terikut2 sgt ingga melupakan sahsiah diri!

'tenong-tenong dlm air..renong-renong dlm cermin, siapa yg kau nmpk?'

No comments: