July 04, 2011

pe yg sy nk buat kalu preg..but??

6 thn ni aku selalu berangan bile ngandung nk wat mcm2..jeles tgk depa2 dok usung perot lalu lalang dpn haku sambil bli bj baby time jualan puspanita kat upis..aiskkkkk, sib baik aku x tembak ganM16 hahahhaa..(ummi juls: jgn tiru aku taauuuu)

perkara2 yg aku nk wat tp x dpt ialah:


1-baju preg munge2 n cantik:
x sempat nk pki pon..pki bj besau je..berangan kemain nk carik yg munge2 n riben kiri kanan kasi chumel.siap google lg...:P


2-amek pic dgn prot yg besau..
pon x sempat gak..ingat nk posing gan lokong area dpn msjd besi tu sempena enibasari ke 6 kami..siap booking dak Lan (UKAS)..then kalu aku x bitau org/sedara mara yg aku preg tentu la dorang ingat aku boroi n makin gemoksss


3- makan ikan kaloi n g jenjalan kat JB n mkn seme yg aku idamkan
oh tidaaaaaaak, jgnlah bb Merah dok meleleh air lio..mmg dh plan bln 7 ni nk blk jB utk mkn cendol dpn cotmamot..kcg phol..celup2 kt jam besau..abc n mee rebos aji wahid..telur pindang n murtabak singapore...aihhh terlio beb!


4-survey n bli brg baby
pon x sempat gakkk..x carik pe pon time tu..bile si Merah tetiba kuo, nurse tanya brg2 bb dh bli ke? aiii, mane sempat kan..pampers pon x bli lg..gasak la abi dia yg carik n kasi nurse kat NICU..


5-romantik dinner with lokong for his 34th besday
berangan nk banja lokong mkn kat restoran Untie Aini yg glamer tu..westernfud :)


6-bli sandal kat BATA
sb kaki aku dh kembang..ingat nk bli kasut kat bata bln 6, almaklumlah time mega sale kat mesia nie..:p


ha, pe lg? rasa2nye itu je la impian aku time preg si Merah..

sekian, tima kasih.



p/s: alhamdulillah, si Merah dh genap 30 hari..pejam celik pejam celik anakanda kami tu dh besau dlm incubator..(tetap kecik dr bb normal) kami pueh ati dpt menatap rupanya yg chumel itu..n gelagat dia yg buat kami ketawa gembira. Tima kasih ya Allah...






2 comments:

PhatLady said...

haku pun bangan gak nak pegnen..
tp ntah biler jadik kenyataan..

appmnt ngan Ust, Lokman kat Pusat Perubatan Al Hidayah kali ke-2 baru jer pd. mlm rabu lepas..

kne pegi lg bln 12 neh...

hope semua usaha nih membuahkan hasil..

amin ;)

mak iti Jr said...

ameen juls, semoga dipermudahkan semua insyaAllah :P