August 01, 2005

Subjek : Chaous Weekand...

huwarghhhh....arghhhhhh...erkpppp, oppsss..sori, aku penat arr...+mengantuk..n kenyang muahhahahah..(ketawa ala-ala mak ponti..) lg pon aku ngidap 'monday blues' larr..maleh sunguh nk p keje..mata mengantuk semcm jer...pastu mkn nasi lemak..lg le mengancam sindrom tuh..nk 'terkulai' aku atas meja..tp boss ade plak..arinih meeting stat kol 2.30 jd..aku tk bleh le nk lentok kt meja nih..kol 2.30 kang baru leh jd 'setan toncet'..n ZZzzzzzzzzzz!

plan aku g TIMES SQUARE terlaksana..tp ade berita sedey le plak..bos lama cik kuntum meninggal dunia pd 12.05 t/hari ari jumaat tuh (En.Fakrulrazi bin Abd. Majid_...tk smpi 5 minit kami smpi tuk melawat arwah..UPE wat rombongan after 1 of the officer said that dia tingai 50/50 chance to live,so bergegas le staff di sini utk pergi ke HKL..yg ironiknya...utk smpi ke sana, bas kami 3 kali tersangkut akibat jem yg luo biase..meaning that...x sepatutnya that place jem..tp entah kenapa byk sgt kenderaan yg menghalang perjalanan kami...that's y some of the old staff here..hv instinct something bad will happen..n it tru, he gone when we already arrived..tp kami smua sempat tgk jenazah..sob..sob..sob..aku mmg le sedey w/pon x berapa mengenali arwah..tp bile tgk PA dia n cik kuntum menangis..aku jd sebak lak..itupon seboleh-boleh kontrol macho..tp jatuh gak le setitis dua..suasana pilu menyelubungi wad pembedahan itu..dia hampir 2 minggu msk wad..di putrajaya n last at HKL..sakit buah pinggang+kencing manis+darah tinggi+buasir..n maybe ulser..wallahualam..itu kate org..yg aku dgr ler..al fatihah buat allahyarham dan semoga dicucuri rahmat serta di tempatkan bersama org2 yg beriman, amin!

berbalik pd plan aku ke TIMES SQUARE..aku fetch adik kt sg besi kol 6.20..jem bangat kt area minlon n mines..x tau le pe ke halnya (senario XXX)hehehe..benggang sb penat tekan cluth n break..aku ingat nk fetch gan somi tp dia kene OT lak till 7.00 pm..hampeshhh..sib baik time aku smpi tuh adik baru je call..jd x de le minah tuh gan kwn dia tunggu lama..aku parking je dia tepon..lega le..tk perlu tunggu lelama lak..kang darah+baran aku naik tetiba muahahahah..after amek adik aku pon terus patah blk ke p/jaya sb nk amek somi..cam driver la plak..but b4 that aku singgah sat kat off sb ade mende tertingai..jd adik n her fren dpt le tgk
tempat kakak dia keje selama nih..bkn senang org luo nk mask..they hv to leave their IC at the post guard n pick a pass baru le leh msk..even tho nk ke post off or bank pon..ketat skit..slps beberapa insiden yg berlaku..

smpi umah dlm kol 7.30,..lps solat magrib..aku masak nasi..cik abg aku lak jd segan bile ade anak2 dara dlm umah tuh..jd serba salah dia..last2 dok menyempit kt dapur tolong aku mask..pe daaa...adik pon segan gak gan abg ipar dia..jd smua berat mulot...yg ringan mulot hanya aku sowang...(seprt biase) so aku je le yg dok breaking the ice among them..penat!

soknya dlm kol 10.30 kitaorg gerak ke kompleks bkt jalil..paking kete kt situ sb nk amek tren ke Hang Tuah..pastu amek monorail ke jln imbi n wallaahhhh...mama mia, kami smpi ke tempt yg di tuju-TIMES SQUARE..yeahhhhhh!! aku pe lg..dok sakat2 le adik tuh..merah padam muka diorg...soh dia amek gambo kt pintu msk tuh..WELCOME TO BERJAYA TIMES SQUARE...buat kenang2an hehehhe..so tanpa berlengah lg kitaorg terus bli tiket kt tingkat 5..kejo mase tkt org ramai pasni..cantik gak tmpt tuh..like a fantasy land..bdk2 suke le agaknya..so much color in there..aku n somi dgn penuh semangat naik roller coaster dulu..adik takut2 gan ain(her fren)..tp aku kate meh le cuba..dgt jauh2..main bio le smpi muntah, tk gitu? on that coaster aku n somi gamat ketawa kan diorgn...mmg le tk baik tp sb their face look like scary movie ppl...aku tergelak le..jerit pekik jgn cite lah...pekak tingga kami berdua dgr diorg jerit heheheh..after that kitaorg naik space attack...ni lg le kelako..my dearest sister was crying...n screaming my mum name!...pe le adik nih, wat malu kaum je..relak arrr..mende cam tu mmg le seram skit..tp jgn le nangis malu kang org nmpk isk..isk..isk...pucat lesi muka diorg tuh..ain pelik sungguh tgk aku n somi bleh gelak2 lg..mmg lah seram but it soo fun..aku naik mende tuh 2 kali..tp adik n ain tkmo..diorg sanggup g main kete lango2 tuh..suke ati korang ler...tp they try all thing there..so on 2.30 pm we check out..plan to see movie but mak oitttt..ramainye org beratur..lemas mak nyah ooit!

so kite org naik tingkat 10 utk survey digi max 3d theater..kot2 kosong ka..pe ka...n leh mkn skli...tetiba smpi je dpn kaunter ade sowang uncle cina nih dok merungut2 kat aku:-

uncle cina : lu mau tgk itu movies ka?

aku : iye le...3d maaa

uncle cina : tarak guna loo..sini main cite itu yg sama ..diaolang ulang manyak kali,
bodo punya toke

aku : iye ke? tiket?

uncle cina: itu lg gua sakit ati..tike manyak mahal tau, RM15..dulu RNM30 lps itu dia
tulun RM20 bile olang tarak mari oo, dia tulun lg RM15...
manyak mahal, u tgk mana ade olang??!

aku : ohhh..(maleh nk layan tp kerana hormat..dgr gak ler)

uncle cina : itu panggun bawah arrr..SGC lg mulah..RM10 lu sudah bleh tgk cite,
sini arr..dia main itu cite manyak kali..ulang2..lugi lo!


aku : ok..ok..(dan berlalu..nnt kang pjg lg bebel apek nih)

perut dh lapo..aku ajk diorg mkn n discuss plan nk tgk movie..so after lunch we decide try luck kt SGC
kt tingkat 3..but tetiba 3d theater tuh berlambak org keluar after nonton..ceshhhh, uncle tu tipu gua ek? td kate tk de orang skang nih berduyun2 lak yg kuar dr theater..adik kate jom je le cuba..lg pon dh dtg..pe salahnya kitaorg cuba tgk 3d movies..aku pon bli tiket RM15x4=60..somi aku setuju je..bio adik n ain pueh ati katenya..aku ingat lama benor..rupe2nya only 45 minit...ceshhhh...mahal siot tp sesekali cuba..ok arrr..janji tgk..kalu org tanya-aku dh bleh jwb "kene pakai cermin mate beso ler kengkawan..baru nmpk 3d, cam mata lalat plak rupe teman pah.."

after watched 'haunted castle'..kami pun blk..sempat le solat kat suro..tp byk sunguh minah arab n pak arab..maklumlah pelancong..rase cam kat middle east..heheheh, comel2 belaka anak diorg..idung leh sangkut hanger baju hikhikhikhikkk...smpi umah dlm kol 7.00..adik n ain melepek kt dpn tv..penin td x ilang lg..sian plak tgk diorg..muka pon penat..somi ajak tgk Mawi AF3 kt restoran selasih..so kene le ikut w/pon penat..aku tk mask mlm tuh, sb somi nk banja mkn sup ekor kt situ..adik n ain tk mo ikut..so aku tanya nk mkn pe...diorg kate x mo mkn..jd aku suggest kalu diorg lapo goreng le nugget kt dlm peti ais..blk kang kami bli le pe2 yg fatut..emmm, mlm tuh kefli yg kuo..boring giler tgk mende alah tuh..tp dek kerana somi tersyg..ku turut kan jua, muahhhh..syg abg!

nasi lemak+kangkung celur+ayam grg rempah+telur rebus+nugget grg+sambal ikan bilis..menu pg tuh..pas je break fast..aku anto diorg ke komples bukit jalil sb ain nk blk awal...nk kejo bas kol 1.30 or 2.30 katenya..larat ke ko kejo bas tuh ain?!..:P..aku n somi anto situ je le..ajor diorg naik cemaner naik tren ke titiwangsa..senang je..sb jln straight tk de tuko2 tren..onthe way blk tuh Long tepon..nk tanya adik naik bas kol brape sb dia nk nk kirim brg ke kg..laaaa, dia ingat aku anto mereka hingga bus stand..aku invite long dtg umah skali ptg nih..bio dia tau umah sewa aku tuh...len kali memane sedara mara nk dtg bleh follow dia je..senang!

dlm kol 2.00 ptg adik kol..katenya dia dpt tiket kol 3.00 ptg..bus tambahan..so aku pon tepon long..mane le tau dia bleh jumpe diorg kat sana kan? bleh le kirim brg..long agree n sempat jumpe diorg kt dpn bus 'Bulan Restu'..long dtg dlm kol 5.30 ptg..n blk kol 9.30 mlm..sempat le mkn dinner kt umah aku..after that aku g psr mlm dpn p/raya milineum..bli brg2 dapur..gan paberet aku, putu bambu..yum-yum..so u all now how tired i am that weekand but i'm hepi to serve them kindly...huwarghhhhh!!!

p/s: panjang blog aku arinih...bace je le..kaver smpi ari rabu nih hah!

No comments: