July 11, 2005

Subjek : Cat oh cat...

Gumbira sungguh sejak cuti setiap sabtu nih...byk mende leh wat n waktu rehat pon lebey ler..utk minggu nih, aku x de keje len selain dr kemas umah, angkut brg2 (peti ais,mesin bsh, pasu bunga n len2 lg..) cat umah dan cat umah lg!

suami aku tgh 'giler' cat skang nih..abeh smua denden umah dia dh cat..sprt yg telah aku cadangkan..heheheheh, ikut cakap bini le tuh kunun2...sib baik smlm cat merah tuh dh abeh..kalu x mau nya smpi mlm suami aku dok mengecat lg..aku?!! cam biase le..tulung skit2 je..tlg tgk..tlg nyebok n tlg wat kan air heheheh..

dgr cite dia nk g bli cat lg sb smlm x ckup...pg ni aku tanya le dia :

isteri : abg, nk cat umah lg ker? kan smlm cat dh abeh..takkan nk bli byk liter lg..rugi lak nnt

suami : ha'ah..abg dh sudahkan jugak cat denden umah tuh..mmg nk bli so blk kang kite singgah
kdi hardware pahtu kite g welding skali.. bumper CM tuh kang cecer lak kt jln muahahaha!

isteri : tk bleh ke tanguh2? ujung mingu nih ke..kang penat sgt..sian kt abg!

suami : Laa..abg nk habeh kan jugak sb nnt tk yah susah2..cepat siap lg cepat le kite bleh decorate
umah mana yg ade..lgpon ujung minggu nih shah 'berambus' gan brg2 dia skali jd senang
le nk letak brg2 kite...

isteri : iye x iye jugak..tp kite nk blk kg minggu nih kan? so kene amek cuti 15hb..abg dh apply cuti?

suami : udah, abg kalu nk apply cuti kene mohon 1 bln awal...syg dh ke?

isteri : org keje kerajaan senang je...bile2 je bleh mohon cuti,lg pon cuti byk lg..so petang nih le
nk apply pon..

suami : iyolah tuh..:P

p/s: emmm..ya Allah, makbulkan lah permintaan ku ini aminn!

No comments: